Την πρώιμη έκδοση του Pro Evolution Soccer 2012 είχαμε και την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην εκδήλωση για την παρουσίαση του videogame στην Αθήνα! Είδαμε και βιώσαμε και οι ίδιοι αρκετά από τα νέα στοιχεία του PES 2012 και θα σας τα παρουσιάσουμε εδώ με μορφή videos.
Οι δύο εκπρόσωποι του NovaΣΠΟΡ FM 94,6, και της SPORTDAY είπαμε να κάνουμε τη διαφορά από τους προηγούμενους συναδέλφους και διαλέξαμε εθνικές ομάδες και μάλιστα την πρωταθλήτρια κόσμου Ισπανία και την αποκαλυπτική -για τα θέματα αμυντικής λειτουργίας που παρουσιάζουμε παρακάτω- Ιταλία.
Σε ένα ματς-ημίχρονο που έληξε 2-0 υπέρ των Ισπανών μάλλον λόγω της ικανότητας του χειριστή των «φούριας ρόχας» και όχι λόγω αμυντικών προβλημάτων της AI του παιχνιδιού, έγιναν αντιληπτά η βελτίωση των γραφικών, που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών, η ρεαλιστική κίνηση του συμπαίκτη στον κενό χώρο ανεξαρτήτως αν πρέπει να κινηθεί διαγώνια ή κάθετα ή παράλληλα(!) με το τέρμα και η πολύ σωστή αμυντική συμπεριφορά των γραμμών κυρίως της Ιταλίας που αντιμετώπισε και τα περισσότερα κύματα επιθέσεων.
Το μόνο που δεν μας άρεσε, αλλά μπορεί να ρυθμιστεί από τα options, ήταν η ρεαλιστική και συνεπώς αργή ταχύτητα του παιχνιδιού. Πράγματι η KONAMI δεν φανέρωσε όλα τα στοιχεία που καθιστούν το PES2012 την πλέον καινοτομική έκδοση από το 2006 και μετά, αλλά ας μην είμαστε ανυπόμονοι.
Πάμε, λοιπόν, να δούμε τα βασικότερα από τα νέα στοιχεία που μας παρουσίασαν οι εκπρόσωποι της ZEGETRON (επίσημου διανομέα του PES στην Ελλάδα):
PES 2012: Gameplay
Εδώ βλέπουμε τα νέα γραφικά, τα νέα animations, εκφράσεις προσώπων, νέες ντρίμπλες και προσποιήσεις, το πόσες διαφορετικές επιλογές υπάρχουν πλέον στις μονομαχίες, σε όλες τις φάσεις ένας εναντίον ενός καθώς και τη φυσική των σωμάτων, τις συγκρούσεις και την κίνηση.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές στο PES 2012 έχουν να κάνουν με το Gameplay όμως, και θα τις αναλύσουμε παρακάτω:
PES 2012 Gameplay Video 1 Υποστήριξη
Εδώ βλέπουμε τι σημαίνει Υποστήριξη (Overlap) στο PES 2012 και πώς αυτή εφαρμόζεται από την τεχνητή νοημοσύνη στο καινούριο Pro Evolution Soccer.
Οι συμπαίκτες σου πλέον δεν κάθονται ακίνητοι ούτε τρέχουν στην ευθεία μέχρι να πάρουν πάσα αλλά έχουν δική τους σκέψη, τρέχουν μαζί σου, προβλέπουν θέσεις από τις οποίες θα μπορούσαν να γίνουν ευκαιρίες, έρχονται κοντά σου όταν περικυκλώνεσαι από την αντίπαλη άμυνα, ζητούν πάσα. Γενικά αντιδρούν στο παίξιμό σου και σε υποστηρίζουν με κάθε τρόπο. Δε χρειάζεται πια να τα κάνεις όλα μόνος σου.
PES 2012 Gameplay Video 2 Διαγώνια Σπριντ
Εδώ θα δούμε τι είναι τα Διαγώνια Σπριντ (Diagonal Runs) και πως αυτά εκτελούνται από την τεχνητή νοημοσύνη στον αγώνα.
Οι συμπαίκτες σου επιλέγουν σωστά τις διαδρομές που θα δημιουργήσουν μεγαλύτερο πρόβλημα στην αντίπαλη άμυνα χωρίς να απομακρυνθούν πολύ από εσένα. Δεν τρέχουν πλέον παράλληλα με τον κάτοχο, αλλά επιλέγουν διαδρομές που θα τους φέρουν σε πλεονεκτική θέση.
PES 2012 Gameplay Video 3 Ψεύτικες Έφοδοι
Ο Jon Murphy μας εξηγεί τι είναι οι Ψεύτικες Έφοδοι (Dummy Runs) και πως τις αξιοποιούν οι συμπαίκτες σου.
Αυτό το νέο στοιχείο θα το βλέπουμε σχετικά σπάνια αλλά το παρουσιάζουμε γιατί δείχνει το επίπεδο στο οποίο έχει φτάσει η τεχνητή νοημοσύνη στο παιχνίδι. Ο A.I. συμπαίκτης σου μπορεί αντί να σε υποστηρίξει να κάνει μία ψεύτικη, προσποιητή έφοδο ώστε να παρασύρει απάνω του έναν ή παραπάνω αμυντικούς και να ανοίξει το χώρο σε σένα για να σκοράρεις. Το Teamplay είναι ο βασικός τρόπος που οι σημερινές μεγάλες ομάδες επιλέγουν να ξεκλειδώσουν τις αντίπαλες άμυνες.
PES 2012 Gameplay Video 4 Αμυντική Γραμμή
Εδώ βλέπουμε πως λειτουργεί πλέον η Αμυντική Γραμμή (Zonal Defense).
Πώς διατηρείται η συνοχή της ομάδας και η επικοινωνία μεταξύ αμυντικής γραμμής και κέντρου, και πως οι διάφορες ζώνες της ομάδας συμμετέχουν όλες σε όλες τις φάσεις του παιχνιδιού και ακολουθούν τη δράση.
PES 2012 Gameplay Video 5 Ζώνη
Ο Jon Murphy μας εξηγεί τί σημαίνει Τακτική Άμυνα Χώρου ή αλλιώς Ζώνη (Zonal Marking)
Βλέπουμε πώς ανατίθενται οι διάφορες αμυντικές λειτουργίες στην κάθε βαθμίδα του κέντρου και της άμυνας μιας ομάδας. Οι ρόλοι που εναλλάσσουν οι μέσοι και οι αμυντικοί καθώς επιτίθεται ο αντίπαλος είναι κατευθείαν παρμένοι από τις προπονήσεις άμυνας χώρου των μεγαλύτερων ομάδων του κόσμου.
PES 2012 Gameplay Video 6 Κινήσεις στο Νεκρό Χρόνο
Εδώ βλέπουμε το νέο σύστημα της Κίνησης στο Νεκρό Χρόνο (Off the Ball Controls).
Μπορούμε πλέον σε όλες τις φάσεις νεκρού χρόνου να ελέγχουμε όποιον παίκτη θέλουμε. Στα πλάγια άουτ, στα ελεύθερα, στην εκτέλεση φάουλ και κόρνερ, σε οποιαδήποτε φάση νεκρού χρόνου δεν είμαστε αναγκασμένοι πλέον να ελέγχουμε τον εκτελεστή του σουτ αλλά μπορούμε να κάνουμε ελιγμούς και κινήσεις με όποιον παίκτη θέλουμε και να περιμένουμε τη μπάλα.
Έχουμε πλέον δύο τρόπους να παίξουμε τις στημένες φάσεις. Την παραδοσιακή και την εναλλακτική.
PES 2012 νέα στοιχεία που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί:
Καταρχήν να πούμε ότι δύσκολες ντρίμπλες όπως και όλα τα αμυντικά τρικ όπως η παρεμπόδιση (hold-up-play) θα βγαίνουν πολύ πιο εύκολα. Το feedback από τους παίκτες κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα αυτά χρησιμοποιούνται ελάχιστα οπότε ο νέος χειρισμός επιτρέπει να βγαίνουν πολύ πιο εύκολα.
Δεύτερον έχουμε τους διαιτητές. Οι διαιτητές όπως στην πραγματικότητα έτσι και στο νέο PRO θα φροντίζουν πλέον ώστε να μη διακόπτεται η ροή του παιχνιδιού. Θα αφήνουν πλεονέκτημα, δε θα δίνουν offside αν ο παραβάτης δεν επηρεάζει τη φάση και θα ακολουθούν γενικά τέτοιες συμπεριφορές.
Επίσης το σύστημα της πάσας αλλάζει πάλι. Πέρσι είδαμε τη μπάρα δύναμης και την επιλογή κατεύθυνσης. Αυτό παραμένει αλλά έχει επίσης εισαχθεί και ένα σύστημα υποστήριξης από τεχνητή νοημοσύνη. Μπορείς πλέον να επιλέξεις διαφορετικά επίπεδα βοήθειας στην πάσα εάν το επιθυμείς.
Τέλος έχουμε την ελληνική περιγραφή. Διορθώθηκαν επιτέλους κάποια λάθη στα μενού που υπήρχαν από την αρχή και κάναμε τεράστια πρόοδο στην ελληνική περιγραφή αγώνα. Οι κύριοι Χρήστος Σωτηρακόπουλος και Γιώργος Θαναηλάκης δούλεψαν μαζί αυτή τη φορά στο στούντιο με αποτέλεσμα η διάθεση και η χροιά της φωνής τους να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο. Προστέθηκαν εκατοντάδες νέες γραμμές και ξαναείπαν χιλιάδες φράσεις από το περσινό κείμενο που είτε υπήρχαν στο περσινό παιχνίδι αλλά ήταν προβληματικές είτε δεν τις ακούσαμε ποτέ γιατί είχαν αποκλειστεί από τη μεταφραστική ομάδα. Οι σχολιαστές είχαν περισσότερη ελευθερία στο να επιλέξουν ή να αλλάξουν ατάκες φέτος μετά το αίτημα που λάβαμε πέρσι από την Ελληνική κοινότητα. Το αποτέλεσμα είναι μία περιγραφή πολύ πιο ζωντανή με σταθερό γρήγορο ρυθμό και πιο σωστές ατάκες.
Υπάρχουν και άλλες ανακοινώσεις τόσο άμεσα όσο και αργότερα όσο πλησιάζουμε στην κυκλοφορία του παιχνιδιού. Πολύ σύντομα θα γίνει μία νέα ανακοίνωση που θα συνοδεύεται με βίντεο και εικόνες και θα περιγράφει το πως θα ελέγχουμε με κάποιες εντολές τους συμπαίκτες μας, πώς θα εκτελούμε πέναλτι καθώς και ένα νέο ενδιαφέρον σύστημα με challenges, αποστολές δηλαδή στην προπόνηση.
Το κλειδί φέτος είναι το gameplay, χωρίς να θέλουμε να μειώσουμε τις βελτιώσεις στα γραφικά, το gameplay είναι αυτό που θα κάνει το φετινό PRO να ξεχωρίσει.
Τέλος, να αναφέρουμε πως ο Πέτρος Τιτής της Reload Entertainment (διοργανώτριας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος PES League) επισήμανε ότι η βελτίωση του gameplay θα βελτιώσει και το θέαμα στο πρωτάθλημα, ενώ καλωσόρισε και το νέο χορηγό του PES League, τη Λουξ και τη Loux Cola.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.