Γενικά

Kuga και... μούγκα

Αφωνο σε αφήνει το νέο Ford, σε στυλ και οδήγηση. Με καλή τιμή, φουλ εξοπλισμό και δύο εκδόσεις, είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα.

Η εποχή είναι δύσκολη στην αγορά αυτοκινήτου. Ωστόσο ο καταιγισμός νέων μοντέλων δημιουργεί μεγάλα περιθώρια επιλογών σε όσους μπορούν να αγοράσουν.

Το νέο Ford Kuga αποτελεί ένα απτό παράδειγμα για το πώς ένα καλό μοντέλο μπορεί να γίνει καλύτερο. Βασισμένο στο πάτωμα του Focus (μοιράζεται μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά), είναι αρκετά μακρύτερο από το προηγούμενο Kuga κατά 8,1 εκ. (μήκος 4,524 μ.).

Πιο στενό (εξωτερικά) και πιο χαμηλό, βελτίωσε την αεροδυναμική, μειώνοντας την κατανάλωση και τους ρύπους. Το οδήγησα προ ημερών, και ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις Ford σε όλη τη χώρα. Είναι μιά αξιόλογη περίπτωση με ελκυστική σχεδίαση (λιγότερες ακμές από το προηγούμενο) και εντυπωσιακό διάκοσμο. Χάρηκα την καμπίνα ως οδηγός με ψηλά το λεβιέ και το θαυμάσιο ταμπλό – κονσόλα, ενώ με «αγκάλιαζαν» τα καθίσματα.

Αλλά σε αυτό που εστίασα, οδηγώντας SUV, ήταν οι δυνατότητες κίνησης «εντός και εκτός δρόμου». Και το Kuga αποζημιώνει καθένα υποψήφιο οδηγό, διότι προσφέρεται σε προσθιοκίνητη έκδοση αλλά και σε τετρακίνητη. Το σύστημα επεξεργάζεται απίστευτα γρήγορα (σε 1,6 χιλιοστά του δευτερολέπτου) τις πληροφορίες από την κίνηση (και την κατάσταση του δρόμου) και μεταφέρει από τον εμπρός άξονα ροπή και στον πίσω (φαίνεται στο ταμπλό η ροπή σε κάθε τροχό). Με εντελώς νέο σετάρισμα στην ανάρτηση και αρκετές αλλαγές, το Kuga στα χώματα πήγαινε λες και ήταν στην άσφαλτο.

Εν συντομία…

Πλεονέκτημα τα μοτέρ EcoBoost βενζίνης: 1.6 lt – 150 hp (προσθιοκίνητη έκδοση) με 6,6 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση και εκπομπές 154γρ./χλμ. C02. Το ίδιο μοτέρ με 182 hp (τετρακίνητη έκδοση), έχει αντίστοιχα 7,7 λίτρα και 179 γρ./χλμ. Πάντως, επειδή τώρα στην Ελλάδα το 55% των πωλήσεων αφορούν κινητήρες πετρελαίου, όσοι αντέχουν τη φορολόγηση ας επιλέξουν 2.0 TDCi - 140 hp (προσθιοκίνητο) με 5,3 λίτρα κατανάλωση και εκπομπές 139 γρ./χλμ. ή έκδοση 163 hp (τετρακίνητη). Με φουλ συστήματα ασφάλειας (5 αστέρια EuroNCAP), οι τιμές ξεκινούν από 24.043 ευρώ (με απόσυρση).

Διαθέσιμες εκδόσεις και στάνταρ εξοπλισμός

ΈκδοσηTrend
- ESP με ABS και Hill Launch Assist (HLA)
- Σύστημα Κατανομής Ροπής (ΤVC)
- Σύστημα Ελέγχου της Ταλάντωση του Ρυμουλκούμενου (TSA)
- 9 αερόσακοι: εμπρός/πλαϊνοί/κεφαλής (εμπρός και πίσω) και γονάτου οδηγού
- Ηχοσύστημα με SYNC (Bluetooth, voice control, USB, Emergency Assistance call)
- Cruise Control με Περιοριστή Μέγιστης Ταχύτητας (Cruise Control με Speed Limiter)
- Ford SYNC με Κλήση Έκτακτης Ανάγκης
- Ζάντες ελαφρού κράματος 17” με 5 ακτίνες
- Εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, θερμαινόμενοι
- Πίσω σπόιλερ οροφής
- Διπλή απόληξη εξάτμισης
- Προβολείς ομίχλης
- Κουμπί Εκκίνησης Κινητήρα FordPower με λειτουργία Εκκίνησης Κινητήρα με ένα Άγγιγμα (OTIS)
- Air Condition
- Οθόνη πίνακα οργάνων 4 γραμμών με EcoMode και Υπολογιστή ταξιδιού (στις εκδόσεις 4Χ4 η οθόνη είναι TFT 4.2”)
- Sport καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση
- Πακέτο καπνιστή
- Ρεζέρβα
- Ράγες οροφής

Έκδοση Titanium (επιπλέον της Trend)

- Σύστημα Προστασίας από Ανατροπή (RSC)
- DEATC – Διζωνικός κλιματισμός
- Ζάντες ελαφρού κράματος 17” με 9 διπλές ακτίνες και φινίρισμα σε Lustar Nickel
- Αυτόματοι προβολείς
- Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
- Αυτόματος εσωτερικός καθρέφτης
- Sport καθίσματα με επένδυση σε δέρμα/ύφασμα
- Οθόνη πίνακα οργάνων TFT 4.2” με EcoMode και Υπολογιστή ταξιδιού
- Εσωτερικά μαρσπιέ από ανοξείδωτο ατσάλι με logo Ford

Νέες Τεχνολογίες

- Ηλεκτρικό τιμόνι - EPAS: Tο νέο Ford Kuga διαθέτει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS), παρόμοιο κατασκευαστικά με αυτό των Fiesta, Focus και C-Max. Το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του νέου Ford Kuga διαθέτει ειδική λειτουργία αντιστάθμισης, εφαρμόζοντας κάθε φορά ροπή υποβοήθησης ίση και αντίθετης φοράς με αυτή των αντιδράσεων (όμοια με το Focus ST). Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός του νέου Ford Kuga μπορεί να απολαμβάνει οδήγηση και απόλυτο έλεγχο σε κάθε περίπτωση.

- Ηλεκτρική πίσω πόρτα: Το νέο Ford Kuga μπορεί να διατεθεί με ηλεκτρική πίσω πόρτα (όμοια με το C-Max). Στην περίπτωση αυτή, τα συμβατικά αμορτισέρ της πίσω πόρτας, αντικαθίστανται με ειδικά κυλινδρικά ηλεκτρικά μοτέρ. Η ηλεκτρική πίσω πόρτα διατίθεται ως επιπρόσθετος εξοπλισμός με επιπλέον χρέωση 500 ευρώ στην προτεινόμενη λιανική τιμή πώλησης.

- Ηλεκτρική πίσω πόρτα με λειτουργία Hands-Free: Στην περίπτωση αυτή, δύο ειδικοί ογκομετρικοί αισθητήρες τοποθετούνται στην εσωτερική πλευρά του οπίσθιου προφυλακτήρα, αναγνωρίζοντας την πρόθεση του κατόχου να ανοίξει την πίσω πόρτα. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει την “κίνηση” του ποδιού εφόσον ο κάτοχος έχει το κλειδί σε πολύ κοντινή απόσταση. Αυτόματα το σύστημα αναγνωρίζει το σήμα και δίνεται η εντολή για να ανοίξει, ή να κλείσει, η ηλεκτρική πίσω πόρτα. Η ηλεκτρική πίσω πόρτα με λειτουργία Hands-Free μπορεί να διατεθεί ως επιπρόσθετος εξοπλισμός μόνο σε συνδυασμό με το σύστημα Key Free, με επιπλέον χρέωση 850 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x