Από το 1984 που εμφανίστηκε το πρώτο SH50, η αυξανόμενη δημοτικότητα των σκούτερ SH τα έχει αναγάγει σε ξεχωριστό brand μέσα στην γκάμα της Honda. Το 2014 στην γκάμα SH έρχεται να προστεθεί το SH Mode 125. Ένα ευφυές σκούτερ το οποίο συνδυάζει με μοναδικό τρόπο ένα σικ, μοντέρνο σχεδιασμό υψηλού κύρους με ευχρηστία, ασφάλεια και χαμηλό κόστος χρήσης.
Χαρακτηρίζεται από άνετη, όρθια θέση οδήγησης, συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό ύψος σέλας, αλλά φυσικά και από το μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα που χωράει ένα full face κράνος!
Το συνδυασμένο σύστημα πέδησης CBS ανήκει στο βασικό εξοπλισμό εξασφαλίζοντας αξιόπιστο φρενάρισμα ακόμη και με λιγότερο έμπειρους αναβάτες στο τιμόνι, ενώ ο κινητήρας 125 κ.εκ. του SH Mode - ο οποίος είναι ρυθμισμένος για να αποκρίνεται ιδανικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές - παρέχει ομαλή και γραμμική επιτάχυνση με εξαιρετική οικονομία και αξιοπιστία.
«Ως Επικεφαλής Εξέλιξης του SH Mode 125, θα ήμουν πολύ χαρούμενος εάν αυτή η νέα πρόταση της Honda -με μοντέρνα εμφάνιση, κορυφαίες επιδόσεις και εξαιρετική χρηστικότητα- αποδειχτεί ένας φιλικός και χρήσιμος σύντροφος στην καθημερινότητα ενός ευρέως φάσματος πελατών απ’ όλο τον κόσμο», Kiyotaka Fujihara (Επικεφαλής Προγραμμάτων Σχεδιασμού & Εξέλιξης Cub και Scooter).
Αναλυτικά:
Το ύψος του τιμονιού είναι στα 990 mm ενώ η σέλα αρκετά πιο χαμηλά στα 765 mm, δημιουργώντας έτσι μία φυσική, όρθια και ξεκούραστη θέση για μία ευρεία γκάμα σωματότυπων αλλά και εξαιρετική ορατότητα για τον αναβάτη προς κάθε κατεύθυνση.
Κάτω από τη σέλα - η οποία ανοιγοκλείνει από έναν έξυπνο διακόπτη στο χώρο του κεντρικού διακόπτη - χωρά ένα κράνος fullface. Ένας αναδιπλούμενος γάντζος βρίσκεται μπροστά από το χώρο για τα πόδια αυξάνοντας τη δυνατότητες φόρτωσης του σκούτερ.
Τα φλας βρίσκονται στις γωνίες της μετώπης του σκούτερ και περιλαμβάνουν φώτα ημέρας σε σχήμα V μπλε απόχρωσης, τα οποία βελτιώνουν την ορατότητα και προσδίδουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στην εμφάνιση του σκούτερ. Το διακεκριμένο στιλ του SH Mode 125 ενισχύεται από το συμπαγές πίσω φωτιστικό σώμα με το επιχρωμιωμένο περίγραμμα.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο σχήμα της περιοχής των ποδιών ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος για τα γόνατα όταν ανεβαίνει ο αναβάτης στη σέλα. Το πλάτος του μπροστινού μέρους του πατώματος έχει επίσης αυξηθεί δημιουργώντας ένα επίπεδο περιβάλλον για εξαιρετική ελευθερία κινήσεων του αναβάτη.
Ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων απεικονίζει σημαντικές πληροφορίες. Το κεντρικό, αναλογικό ταχύμετρο, περιστοιχίζεται από το δείκτη του συστήματος Idling Stop και από τους δείκτες των φλας. Ο δείκτης στάθμης καυσίμου είναι αριστερά ενώ ο ολικός και μερικός χιλιομετρητής και το ρολόι φιλοξενούνται στην κεντρική οθόνη LCD μαζί με τα πλήκτρα ελέγχου.
Το κεντρικό stand είναι εργονομικά σχεδιασμένο και εύχρηστο. Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκεται και πλάγιο stand. Ο χώρος στη σέλα για τον συνεπιβάτη είναι ιδιαίτερα άνετος ενώ στη διάθεσή του έχει αναδιπλούμενα μασπιέ και χειρολαβές ενσωματωμένες στην πίσω σχάρα από χυτό αλουμίνιο.
Το SH Mode 125 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματισμούς:
Fabulous Pink (Ροζ)
Pearl Jasmine White (Λευκό Πέρλα)
Poseidon Black Metallic (Μαύρο Μεταλλικό)
Στα των τεχνικών χαρακτηριστικών και επιδόσεων, το σωληνωτό πλαίσιο από ανθεκτικό ατσάλι του SH Mode 125 χρησιμοποιεί ένα κεντρικό τμήμα που συνδέει στιβαρά το κυρίως μέρος με το υπο-πλαίσιο. Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 89 mm. Η πίσω ανάρτηση με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 στάδια έχει διαδρομή 75 mm, η γωνία κάστερ είναι 27° με ίχνος τροχού 68 mm ενώ το μεταξόνιο είναι 1.305 mm Οι συνολικές διαστάσεις είναι συμπαγείς: μήκος 1.930 mm x πλάτος 665 mm x ύψος 1.105 mm, με ελάχιστο ύψος από το έδαφος 145 mm. Σε συνδυασμό με βάρος μόλις 116 κιλών, οι συμπαγείς διαστάσεις συνεπάγονται ένα εξαιρετικά ευέλικτο και φιλικό στο χρήστη σκούτερ πόλης.
Η γωνία στριψίματος του τιμονιού είναι ίση με 46° τόσο προς τα αριστερά όσο και προς τα δεξιά και πετυχαίνει διάμετρο στροφής 1,9 μέτρων – παρόμοια με ενός σκούτερ με εμπρός τροχό 14 ιντσών – και όχι 16. Αυτό χαρίζει ιδιαίτερη ευελιξία στο SH Mode 125 σε στενούς χώρους. Ένας μηχανισμός στη δαγκάνα του μπροστινού δίσκου περιορίζει την πίεση του υλικού τριβής πάνω στο δίσκο. Αυτό συνεπάγεται μικρότερη προσπάθεια στο σπρώξιμο του σκούτερ και ελάχιστη τριβή κύλισης εν κινήσει.
Ο μπροστινός τροχός 16 ιντσών με τις 10 ακτίνες φορά ελαστικό με διάσταση 80/90-16 ενώ ο πίσω τροχός 14 ιντσών, φορά ελαστικό 100/90-14. Το μπροστινό υδραυλικό δισκόφρενο των 220 mm συνδέεται μέσω του CBS (Combined Brake System) με το πίσω ταμπούρο των 130 mm ώστε να εξασφαλίζεται ομαλή κατανομή πέδησης κάθε στιγμή, ακόμη και σε απότομα φρεναρίσματα πανικού.
Οι μηχανικοί της Honda πήραν τον κινητήρα του SH 125i και τον ρύθμισαν ειδικά με επίπεδη, γραμμική ροπή από μηδέν στροφές για φιλική στο χρήστη απόδοση του SH Mode 125. Η σχέση συμπίεσης είναι 11:1, οι εσωτερικές διαστάσεις κυλίνδρου (διάμετρος επί διαδρομή) 52,4 mm x 57,9 mm, η μέγιστη ισχύς είναι 8,4 kW στις 8.500 σ.α.λ. και η ροπή στα 12 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Με το σύστημα Idling Stop σε λειτουργία, η κατανάλωση αντιστοιχεί σε 1 μόλις λίτρο βενζίνης ανά 50 χλμ. Κατά συνέπεια, η αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 5,5 λίτρων φτάνει τα 275 χιλιόμετρα! Το σύστημα IdlingStop ελέγχεται από ένα διακόπτη στο δεξιό γκριπ.
Η βασική αρχιτεκτονική του υδρόψυκτου, τετράχρονου κινητήρα με τον 1 ΕΕΚ (SOHC) και τις 2 βαλβίδες - υπακούει στην αρχή της «Βελτιωμένης, Έξυπνης Ισχύος (eSP - Enhanced Smart Power)» της Honda. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί παντού τεχνολογία περιορισμού των εσωτερικών τριβών με στόχο την αύξηση της απόδοσης και τη μείωση της κατανάλωσης. Ο κύλινδρος είναι σε απόκλιση από το κέντρο του στροφάλου, κάτι που μεταφράζεται σε περιορισμένες τριβές.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Τύπος κινητήρα: Μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, τετράχρονος με 1ΕΕΚ (SOHC) και 2 βαλβίδες
Χωρητικότητα κινητήρα: 125 κ.εκ.
Βαλβίδες/κύλινδρο: 2
Διάμετρος x Διαδρομή: 52,4 x 57,9 mm
Σχέση Συμπίεσης: 11:1
Μέγιστη ιπποδύναμη: 8,4 kW/8.500 σ.α.λ. (95/1/EC)*
Μέγιστη Ροπή: 12 Nm/5.000 σ.α.λ. (95/1/EC)*
Χωρητικότητα λαδιού: 0,9 λίτρα
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 5,5 λίτρα
Κατανάλωση: 47,2 χλμ./λίτρο (50,0 χλμ./λίτρο με Idling Stop)*
Μίζα: Γεννήτρια/εκκινητής ACG
Χωρητικότητα συσσωρευτή: 12V-5AH
Ισχύς ACG: 262W
Τύπος Συμπλέκτη: Αυτόματος, φυγοκεντρικόςξηρούτύπου
Τύπος Μετάδοσης: Με ιμάντα
Τελική Μετάδοση: Ιμάντας
Τύπος πλαισίου: Ατσάλινο-σωληνωτό
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 1930 x 665 x 1105 mm
Μεταξόνιο: 1.305 mm
Γωνία κάστερ: 27°
Ίχνος τροχού: 68 mm
Ύψος σέλας: 765 mm
Ελάχιστο ύψος από το έδαφος: 145 mm
Βάρος: 116kg
Ανάρτηση εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι
Ανάρτηση πίσω: Μονό αμορτισέρ
Ζάντα Εμπρός: Χυτό Αλουμίνιο
Ζάντα Πίσω: Χυτό Αλουμίνιο
Διάσταση Ζάντας εμπρός: 16M/CXMT2.15
Διάσταση Ζάντας πίσω: 14M/CXMT2.75
Ελαστικό εμπρός: 80/90-16M/C 43P
Ελαστικό πίσω: 100/90-14M/C 57P
Εμπρός φρένο: Δίσκος 220 mm
Πίσω φρένο: Ταμπούρο 130 mm
*Οι τιμές που διατίθενται συνιστούν αποτελέσματα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από την WMTC.
Το SH Mode 125 θα είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά από τις αρχές Οκτωβρίου 2013 στην τιμή των 2.690€.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.