Μετά και το συγκλονιστικότερο φινάλε όλων των εποχών στο περσινό πρωτάθλημα της Formula 1, την επική μονομαχία Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλοτν, με νικητή τον Ολλανδό, η «κορωνίδα» του μηχανοκίνητου αθλητισμού επιστρέφει, με δυνατό comeback στις 20 Μαρτίου 2022 μέσα στο Μπαχρέιν και όλοι ελπίζουμε να δούμε μια σεζόν ισάξια ή ακόμα και καλύτερη!
Από τα όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής στις δοκιμές, όχι απλά δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις, αλλά αν το επιχειρήσουμε οι πιθανότητες να πέσουμε έξω, είναι τεράστιες. Η Ferrari δείχνει να ανεβαίνει, Mercedes και Red Bull θέλουν να παραμείνουν στην κορυφή, ενώ ίσως να δούμε και άλλους να πρωταγωνιστούν. Έτσι, το sport-fm.gr σας παρουσιάζει τα νέα δεδομένα, τις αλλαγές που έγιναν τα προβλήματα που προκύπτουν και τις βασικές ανακατατάξεις!
Η βαθμολογία και τα τρία sprint qualifing που θα κρίνουν πολλά
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος οι πρώτοι δέκα οδηγοί βαθμολογούνται, ενώ αυτός που θα κάνει τον ταχύτερο γύρο, αν φυσικά έχει τερματίσει μέσα στην πρώτη δεκάδα, θα πάρει και έναν έξτρα βαθμό. Μετά τα... περσινά, ανακοινώθηκε ότι σε κατάσταση κίτρινης σημαίας, τα μονοθέσια που είναι ένα γύρο πίσω θα περνούν μπροστά, ενώ θα συσταθεί μια νέα ομάδα διεύθυνσης των αγώνων.
Τα τρία sprint qualifing φέτος θα διεξαχθούν στο Red Bull Ring της Αυστρίας, στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας και την Ίμολα της Ιταλίας. Θυμίζουμε ότι το sprint qualifing, που διεξάγονται Σάββατο, είναι αγώνες διάρκειας 100 χιλιομέτρων και αναδεικνύουν τον κάτοχο της pole position και τη σειρά εκκίνησης του κανονικού αγώνα την Κυριακή. Οι οδηγοί θα ξεκινούν βάση της σειράς από τις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής, ενώ θα υπάρχει και εκεί έξτρα βαθμολόγηση από τον 1ο έως τον 8ο, με οκτώ έως έναν πόντο.
Μαζέπιν και GP Σότσι κούνησαν… μαντίλι λόγω Ρωσίας
Μπορεί η Formula 1 και το Grand Prix του Σότσι να είχαν συμβόλαιο έως το 2025, όμως λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, τα πράγματα άλλαξαν, αφού η διοργανώτρια αρχή ανακοίνωσε την διακοπή της συνεργασίας των δύο πλευρών. «Περιμένουμε από τη Formula 1 να επιστρέψει τα χρήματα που δαπανήθηκαν για τον αγώνα του 2022», τονίζει ο επικεφαλής Αλεξέι Τίτοφ της ρωσικής πίστας, κάτι που σημαίνει ότι το σίριαλ όχι απλά δεν τελείωσε, αλλά με τις προσφυγές που θα ακολουθήσουν, τώρα αρχίζει.
Φυσικά, ο πόλεμος δεν άφησε ανεπηρέαστο και τον μοναδικό Ρώσο πιλότο που, Νικίτα Μαζέπιν, ο οποίος αποτελεί παρελθόν! Αυτό συνέβη, αφού η Uralkali, του ολιγάρχη Ντιμίτρι Μαζέπιν, πατέρα του 23χρονου πιλότου, δεν συνεργάζεται για ευνόητους λόγους πλέον με την Haas, έπειτα από πρωτοβουλία της ίδιας της εταιρίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η οποία φρόντισε από νωρίς να δείξει τις προθέσεις της. Συγκεκριμένα ήδη είχε αφαιρέσει τα λογότυπα της εταιρείας από το μονοθέσιό της για την τελευταία μέρα του τεστ στη Βαρκελώνη. Κάπως έτσι, ο Κέβιν Μάγκνουσεν επιστρέφει στη δράση ως αντικαταστάτης του.
Οι πέντε βασικές αλλαγές στα μονοθέσια
Αρχικά, στους τροχούς και τα ελαστικά, έχουμε πλέον ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά με μικρότερο ύψος στο πλάι, κάτι που σημαίνει ότι θα δούμε μεγαλύτερες ταχύτητες. Οι τροχοί έχουν για πρώτη φορά καλύμματα στις ζάντες, για να ελέγχουν τον ακάθαρτο αέρα που έρχεται από την εμπρός αεροτομή. Τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη περίπτωση, στόχος είναι το ένα μονοθέσιο να μπορεί να ακολουθεί το άλλο σε μικρότερη απόσταση, για να έχουμε μεγάλες μάχες!
Σχετικά με την ασφάλεια, μετά και το τρομακτικό ατύχημα του Ρομέν Γκροζάν, αποφασίστηκε τα πράγματα να γίνουν λίγο πιο αυστηρά. Τα ρύγχη των μονοθεσίων θα μπορούν να αντέχουν μεγαλύτερες δυνάμεις σε περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης, ενώ το πλαϊνό μέρος θα είναι επίσης πιο ανθεκτικό. Στόχος είναι να μην μη μείνει εκτεθειμένο το ντεπόζιτο καυσίμου, κάτι που θα γίνει με ελεγχόμενο σπάσιμο του «σκελετού» σε δύο μέρη.
Μια ακόμα νέα και πρωτότυπη αλλαγή είναι το λεγόμενο 3D Floor, όπως το αποκαλούν. Το κάτω μέρος είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να επηρεάζεται λιγότερο από τον ακάθαρτο αέρα του μπροστινού μονοθεσίου, μετατρέποντας την επιφάνεια που… φλερτάρει με την άσφαλτο σε μια τεράστια πτέρυγα. Φέτος, έχουμε παρουσία του καύσιμου Ε10, κάτι που σημαίνει ότι το 10% του συνολικού καυσίμου των μονοθεσίων θα προέρχεται από οργανικές πηγές. Μιλάμε για τη δεύτερη γενιά βιοκαυσίμων, που τα κάνει πιο βιώσιμα από ποτέ. Στο κομμάτι του σχεδιασμού των αεροτομών, οι ακμές της πίσω πτέρυγας είναι χαρακτηριστικά στρογγυλεμένες σε σχέση με άλλα χρόνια. Από την άλλη, η εμπρός αεροτομή, είναι τοποθετημένη πιο ψηλά από το έδαφος και έτσι θα είναι λιγότερο ευαίσθητη στον ακάθαρτο αέρα.
Με ένα κλικ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις αλλαγές σε ένα βιντεάκι:
Το βασικό πρόβλημα που κανείς δεν είχε προβλέψει
Όπως τονίσαμε και ακριβώς από πάνω, όσον αφορά τις αλλαγές στα μονοθέσια, προέκυψε ένα πρόβλημα που κανείς δεν είχε προβλέψει και για το οποίο δεν έχει βρεθεί μέχρι στιγμής λύση. Πρόκειται για τον όρο porpoising, που αφορά αεροδυναμικά θέματα και δεν έχει ελληνική μετάφραση. Για να το πούμε πιο απλά, οι οδηγοί πηγαίνουν πάνω-κάτω, λόγω του ότι χρησιμοποιούν το ground effect για την παραγωγή της κάθετης δύναμης. Είναι σαν την κίνηση που κάνουν τα δελφίνια όταν το νερό έχει κύμα για να μπορούν να κινηθούν καλύτερα, όμως στους οδηγούς είναι πρόβλημα.
Δείτε τι συνέβη στον Λεκλέρ και θα καταλάβετε:
Bumpy road to the top for Charles Leclerc! ??#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Ανάμεσα στο έδαφος και το κάτω μέρος του μονοθεσίου δημιουργείται ένας κύκλος αέρα και το κάνει να αναπηδά στις ευθείες. Έχουν πέσει αρκετές ιδέες στο τραπέζι για την επίλυση, όπως είναι λογικό. Οι ομάδες κατάλαβαν ότι όταν το πτερύγιο της πίσω αεροτομής είναι ανοικτό, όπως συμβαίνει με το DRS, η πίεση προς τα κάτω είναι μικρότερη άρα ελαττώνεται το πρόβλημα. Ουσιαστικά θα στοχεύσουν να σταθεροποιήσουν την κάθετη δύναμη δίχως να υπάρχει απώλεια αεροδυναμικής απόδοσης, αν και θα είναι δυσκολότερο, από τη στιγμή που έχουν απαγορευτεί οι πολύπλοκες αναρτήσεις.
Οι αλλαγές προσώπων
Μια ακόμα χρονιά που δεν είχαμε κάποια νέα εταιρία να μπαίνει στον... χορό. Και στους πιλότους τα πράγματα πάντως ήταν κάπως μετρημένα. Πιο αναλυτικά, ο Βαλτέρι Μπότας αποχώρησε από τη Mercedes με προορισμό την Alpha Romeo, εκεί όπου θα είχε ομόσταβλο τον 22χρονο Κινέζο Γκουάνγιου Ζου, ο οποίος προβιβάζει για πρώτη φορά. Από την ιταλική ομάδα αποχώρησαν μια και καλή ο σπουδαίος Κίμι Ραϊκόνεν αλλά και Αντόνιο Τζιοβινάζι που δεν έπεισε. Την θέση του Φινλανδού πλάι στον Λιούις Χάμιλτον, θα πάρει όπως ήταν γνωστό ο Τζορτζ Ράσελ, με τον Αλεξάντερ Άλμπον να μπαίνει στη Williams.
Φυσικά, την τελευταία στιγμή είχαμε την απομάκρυνση του Νικίτα Μαζέπιν από τον Κέβιν Μάγκνουσεν, κάτι που εξηγούμε αναλυτικότερα στην επόμενη παράγραφο. Μετά τους Φερστάπεν και ο Χάμιλτον, ο επόμενος μεγάλος πρωταγωνιστής του περσινού πρωταθλήματος, ήταν ο Μάικλ Μάσι. Ο μέχρι πρότινος διευθυντής αγώνων της F1, που κλήθηκε να αποφασίσει για το δραματικό φινάλε στο Άμπου Ντάμπι, απομακρύνθηκε από τη θέση του! Το γεγονός ανακοίνωσε ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, δημοσιοποιώντας παράλληλα μια σειρά αλλαγών για τον τρόπο διεύθυνσης και ελέγχου των αγώνων.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.