Παλαιότερες

Ισπανική επιχειρηματικότητα και σούπερ επιπολαιότητα (SportDay / Αντώνης Καρπετόπουλος)

Λίγες μέρες μετά την κλήρωση του δικού μας πρωταθλήματος, έγινε η κλήρωση της ισπανικής Λίγκας. Στην κλήρωση αυτή προέκυψε ότι το πρώτο ντέρμπι της Μπαρτσελόνα με τη Ρεάλ Μαδρίτης, αυτό του «Καμπ Νου», θα γίνει στις 23 Δεκεμβρίου, προπαραμονή Χριστουγέννων. Αυτό και μόνο το γεγονός θα κάνει φέτος τη Βαρκελώνη και την Ισπανία έναν από τους πιο επιθυμητούς τουριστικούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς. Μη νομίζετε ότι οι δύο ισπανικοί κολοσσοί δεν μετρούν κάποιες τέτοιες λεπτομέρειες. Η Μπαρτσελόνα πέρυσι κρατούσε περίπου 20.000 εισιτήρια για φίλους της ομάδας από το εξωτερικό, για εκείνους που ήθελαν να παρακολουθήσουν ένα ματς και να περάσουν ένα τριήμερο στη Βαρκελώνη. Περιττό να πω ότι τα εισιτήρια του χριστουγεννιάτικου ντέρμπι θα είναι ακριβότερα από ποτέ και θα γίνουν ανάρπαστα. Ο συνδυασμός των διακοπών των Χριστουγέννων με την παρακολούθηση ενός τέτοιου ποδοσφαιρικού σόου είναι όνειρο.

Τύχη
Είναι τυχαίο ότι το ματς προέκυψε σε μια τόσο αβανταδόρικη τουριστικά ημερομηνία; Δεν πιστεύω στην τύχη. Οι δύο ομάδες δεν θα μπορούσαν να βρουν καλύτερη ημερομηνία για το μεταξύ τους παιχνίδι. Για τα τηλεοπτικά κανάλια όλου του κόσμου που έχουν τα δικαιώματα μετάδοσης του αγώνα, ένα τέτοιο ντέρμπι τη συγκεκριμένη στιγμή είναι ευλογία. Οι διαφημίσεις που θα πωληθούν θα είναι ακριβότερες από ποτέ, η τηλεθέασή του θα κάνει ρεκόρ, αφού ο κόσμος όταν ξεκουράζεται βλέπει πάντοτε λίγο παραπάνω ποδόσφαιρο, η προσοχή όλων θα είναι στραμμένη στη Βαρκελώνη. Η συγκυρία είναι εξαιρετική. Οι δύο ομάδες, κατά πάσα πιθανότητα, τη συγκεκριμένη ημερομηνία τη ζήτησαν. Στοιχεία δεν έχω, αλλά αν το έκαναν έπραξαν άριστα: από τη στιγμή που ξοδεύουν τα χρήματα που ξοδεύουν, βρίσκω πολύ λογικό να ήθελαν ρεζερβέ το χριστουγεννιάτικο παλκοσένικο. Το αξίζουν και με το παραπάνω.

Ιταλοί
Προσέξτε τώρα τη συνέχεια. Ποιοι παρατήρησαν πρώτοι το ισπανικό κόλπο; Οι Ιταλοί. Εντελώς τυχαία(...), μετά το ισπανικό el classico, προέκυψε να γίνει προπαραμονή Χριστουγέννων και το ντέρμπι του Μιλάνου ανάμεσα στην πρωταθλήτρια Ιντερ και την κάτοχο του Τσάμπιονς Λιγκ Μίλαν. Αν οι Ισπανοί προσφέρουν Φαν Νιστελρόι και Ρομπίνιο εναντίον Ροναλντίνιο, Ανρί και Μέσι, οι Ιταλοί αντιπροτείνουν στο ευρωπαϊκό κοινό Κρέσπο και Ιμπραΐμοβιτς εναντίον Κακά και Ρονάλντο. Το Μιλάνο δεν έχει τη γλύκα της Βαρκελώνης, το μπαρόκ Ντουόμο δεν μπορεί να συγκριθεί με τη ανέμελη Ράμπλα, αλλά και η πρωτεύουσα της Λομβαρδίας για τετραήμερες διακοπές Χριστουγέννων μια χαρά είναι: μην ξεχνάτε ότι η Βία Μόντε Ναπολεόνε είναι μία από τις καλύτερες και πιο κυριλέ αγορές του κόσμου. Ο κάθε σύζυγος που θα γούσταρε μια εκδρομή για να δει το Μίλαν - Ιντερ, προσφέροντας στην κυρία του ένα χριστουγεννιάτικο πέρασμα από το Gucci, εξασφαλίζει τη συγκατάθεσή της με ενθουσιασμό.

Γούστα
Οι Ισπανοί και οι Ιταλοί αντιγράφουν εν προκειμένω τους θεούς του ποδοσφαιρικού μάρκετινγκ Αγγλους, οι οποίοι τα Χριστούγεννα δεν διακόπτουν το πρωτάθλημά τους, διότι ξέρουν ότι τα γήπεδα αυτές τις γιορτινές μέρες θα είναι φίσκα. Στη Βρετανία υπάρχει παράδοση τις μέρες αυτές οι μπαμπάδες να πηγαίνουν με τα πιτσιρίκια τους στα γήπεδα και να τους αγοράζουν και ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί σε μπλούζες και γκατζετομπιχλιμπίδια. Οι Νοτιοευρωπαίοι, που τέτοιες παραδόσεις δεν έχουν χτίσει, δουλεύουν πιο μεθοδικά, με σκοπό να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες και να ανοίξουν τα γήπεδά τους σε ένα κοινό με ακριβά γούστα. Σε ένα κοινό που καταναλώνει, δεν βιαιοπραγεί και βλέπει το ποδόσφαιρο ως θέαμα.

Κοινό
Περιττό να πω ότι μια μεγάλη μερίδα αυτών που θα ψάξουν εισιτήρια για τα συγκεκριμένα παιχνίδια θα είναι Ελληνες. Ειδικά προς την Ισπανία, για τα δύο ματς της Μπάρτσα με τη Ρεαλ ταξιδεύουν κάθε χρόνο από την Ελλάδα πάνω από 3.000 άνθρωποι: υπάρχει ένα «υπόγειο» ρεύμα ποδοσφαιρικού τουρισμού που συνεχώς αυξάνει. Οχι τυχαία. Στην Ελλάδα κοινό που να αγαπάει το ποδόσφαιρο και να πληρώνει ακριβά γι' αυτό υπάρχει. Σοβαρή επιχειρηματική προσέγγιση από τις ΠΑΕ δεν υπάρχει.

Κουκουλοφόροι
Πριν από λίγες μέρες, όταν οι κουκουλοφόροι έσπασαν τις τράπεζες στο κέντρο της Αθήνας, πετάχτηκαν στα Εξάρχεια χαρτάκια που έγραφαν ότι «το επόμενο ραντεβού με την Αστυνομία θα είναι τον Αύγουστο στη θύρα 13». Στην κλήρωση του πρωταθλήματος της Σούπερ Λίγκας προέκυψε το ντέρμπι ΠΑΟ - Ολυμπιακός την πρώτη αγωνιστική –την πλέον ακατάλληλη στιγμή! Αυτό συνέβη διότι, λέει ο διευθυντής της Σούπερ Λίγκας, Πατρίκ Κομνηνός, τηρήθηκαν στην κλήρωση όλοι οι κανόνες διαφάνειας: σε μια χώρα που είναι κανόνας η παρασκηνιακή συναλλαγή και πρακτική και οι μυστικοσυσκέψεις, η διαφάνεια περισσεύει μόνο εκεί που είναι χρήσιμη για να βγάλουμε τα μάτια μας! Το να ανεβούν τα παιδιά από τα Εξάρχεια, διασχίζοντας αυγουστιάτικα μια άδεια Αθήνα για να πλακωθούν μεσάνυχτα με την Αστυνομία στη Λεωφόρο, είναι το μόνο εύκολο. Το ότι σε αυτή την περίπτωση θα έχει «μαχαιρωθεί» με το «καλημέρα» το νέο πρωτάθλημα είναι το μόνο σίγουρο. Αλλά όταν η κύρια επιχειρηματική σκέψη των συνεταίρων του νέου φορέα περιορίζεται στο ύψος της χορηγίας του ΟΠΑΠ και στη ρύθμιση των χρεών των ΠΑΕ, ποιος να ασχοληθεί με τέτοιες λεπτομέρειες;

Κλούβες
Φαντάζομαι τη Βαρκελώνη και το Μιλάνο χριστουγεννιάτικα. Δύο πόλεις γιορτινές, λαμπερές, υπέροχες, έτοιμες για δύο σπουδαία ματς. Και βλέπω τη Λεωφόρο αυγουστιάτικα, τίγκα στην Αστυνομία, με αποκλεισμένους δρόμους και «κλούβες». Οταν σκέφτεσαι ότι αυτή θα είναι η εικόνα της πρώτης αγωνιστικής, μελαγχολείς…

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x