Freetrack
Ισχυρό όχημα για μετακινήσεις σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές.
Παρά το γεγονός ότι τα προηγούμενα χρόνια τα στελέχη της Seat απαντούσαν αρνητικά στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για επιστροφή της μάρκας σε τετρακίνητες εκδόσεις, εντούτοις φαίνεται ότι οι επιταγές της εποχής άλλαξαν τις σκέψεις των ιθυνόντων της ισπανικής φίρμας, μέλους του ομίλου της VW. Το πρώτο all-road όχημα της Seat, ή παντός εδάφους όπως συνηθίζουμε να το αποκαλούμε, είναι γεγονός. Παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Βαρκελώνης, ωστόσο την πρωτότυπη εκδοχή του της είδαμε στην Εκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο. Πρόκειται για το μοντέλο Freetrack, το οποίο στην ουσία είναι ένα Altea XL ελαφρώς υπερυψωμένο και με τετρακίνηση. Με αυτό η Seat κάνει παράλληλα ντεμπούτο στην κατηγορία οχημάτων SUV, ή «ελευθέρου χρόνου» όπως λέγονται στην ορολογία του αυτοκινήτου. Είναι αυτοκίνητο δραστηριοτήτων, που διαθέτει χώρους, δυνατότητες μετακίνησης σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, στιλ και ισχυρό κινητήρα. Εμφανισιακά, ξεχωρίζει εξωτερικά η διχρωμία, με τους πλαστικούς προφυλακτήρες, τις ποδιές αλουμινίου, τα προστατευτικά των τροχών και τα μαρσπιέ, τις ράγες οροφής και τους τροχούς των 17 ιντσών που συνεισφέρουν στην αύξηση του ύψους από το έδαφος κατά 4 εκατοστά. Στο εσωτερικό, σύμφωνα με όσα έχουν αποκαλυφθεί, δεν παρατηρούνται διαφοροποιήσεις από το απλό Altea XL, παρά μόνο σε χρώματα. Στην κονσόλα και τον πίνακα οργάνων, τα πλαστικά, όπως και στις πόρτες οι ταπετσαρίες, έχουν επίσης διχρωμία. Καινοτομία αποτελεί, πάντως, η ύπαρξη πολλών αποθηκευτικών θηκών στην οροφή (θυμίζει το Opel Zafira), στην μία εκ των οποίων φιλοξενείται και μια οθόνη DVD. Αναφορικά με το πάτωμα, το Freetrack χρησιμοποιεί εκείνο του Altea XL έχοντας ορισμένες μετατροπές για την τετρακίνηση που γίνεται μέσω συστήματος Haldex και μεταφέρεται ηλεκτρομηχανικά σε ποσοστό έως και 50% στον πίσω άξονα. Σε κανονικές συνθήκες οδοστρώματος, η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα κατά 100%. Σε επιδόσεις το Freetrack αναμένεται να εντυπωσιάζει κι αυτό γιατί θα εφοδιάζεται με κινητήρα 2.0 TFSI – 200 hp, του ομίλου VW, που χρησιμοποιείται και στο Leon FR, αλλά και το Golf GTI. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 214 χλμ/ώρα και η επιτάχυνση περιορίζεται σε 7,5 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ/ώρα, με την κατανάλωση καυσίμου να ανέρχεται σε 9,4 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο κίνησης. Ωστόσο θα διατίθεται και με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI – 170 hp.
Εν συντομία…
Πέραν των ισχυρών κινητήρων, το αυτοκίνητο είναι οικογενειακού χαρακτήρα, έχοντας διαθέσιμο χώρο αποσκευών κοντά στα 593 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται για την αύξηση του χώρου, ενώ ο πάγκος μπορεί να συρθεί κατά 16 εκατοστά προς τα πίσω για περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες. Στο τομέα της τεχνολογίας, ανάλογα την έκδοση ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με οθόνη TFT 7 ιντσών, DVD player, παιχνίδια βίντεο για τα παιδιά, δυνατότητα χρήσης laptop και MP3 players. Επίσης, το Altea freetrack θα διαθέτει σύστημα αυτόματου κλιματισμού, αισθητήρες βροχής, φώτων και παρκαρίσματος, ρυθμιστή ταχύτητας, τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, στάνταρ ESP για την ευστάθεια, 6 αερόσακους και ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης.. Το αυτοκίνητο αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.