Το Mondeo, από το 1993 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, αποτελεί βασικό μοντέλο της Ford, παρά το γεγονός ότι τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν και πέφτουν πάνω στο μικρότερο Focus ή το μεγάλο σπορ πολυχρηστικό S-MAX «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2007» στην Ευρώπη. Η Ford έρχεται τώρα με τη νέα γενιά του μοντέλου, να δημιουργήσει αίσθηση στην αγορά, επενδύοντας 715 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο παραγωγής στο Βέλγιο, εκεί που κατασκευάζονται επίσης τα Galaxy και Ford S-MAX. Το νέο Mondeo έχει σχεδιαστεί από την αρχή, με οικολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά, παράγει λιγότερους ρύπους, έχει μεγαλύτερα στάνταρ ασφάλειας και προσιτό κόστος κτήσης. Το στιλ του είναι δυναμικό και ταυτόχρονα κομψό. Σήμερα δημοσιεύουμε μόνο εικόνες από το 5θυρο αμάξωμα και η αναφορά μας σε αυτό θα επικεντρωθεί, αφού προς τον Σεπτέμβριο θα παρουσιαστούν το 4θυρο sedan και η station wagon έκδοση. Για πρώτη φορά στη Ford, τα φωτιστικά σώματα είναι τόσο μεγάλα και σε αιχμηρό σχήμα. Επίσης, ξεχωριστό κομμάτι αποτελεί η μάσκα και η τραπεζοειδής εισαγωγή του αέρα, που ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού διαφέρουν με χρώμιο ή μαύρο χρώμα στις γρίλιες και το πλέγμα. Στο πλάι, η γραμμή των παραθύρων είναι ελαφρά ανασηκωμένη στο πίσω μέρος, ενώ οι θόλοι των τροχών είναι εμφανώς τονισμένοι. Πίσω, και στα τρία αμαξώματα τα φωτιστικά έχουν δύο τμήματα με κυψελοειδή ένθετα. Το τρίτο φως φρένου, στην 4θυρη και 5θυρη έκδοση τοποθετείται στη μέση της πίσω πόρτας, ενώ στο wagon βρίσκεται ψηλά, πάνω από το παράθυρο. Στο εσωτερικό μέρος, η αναβάθμιση είναι εξίσου ουσιαστική. Η κλίση της μπροστινής κολόνας και του παρμπρίζ, δημιουργούν αίσθηση ευρυχωρίας. Η κεντρική κονσόλα είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό, έχει φινίρισμα σε διάφορους συνδυασμούς αντίθετων χρωμάτων ανάλογα την έκδοση, ο λεβιές ταχυτήτων βρίσκεται ψηλά τοποθετημένος, ενώ μαλακά υλικά σε πλαστικά χρησιμοποιούνται γενικότερα στην καμπίνα των επιβατών. Το τιμόνι διαθέτει χειριστήρια για το ηχοσύστημα και ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος για ευκολία χρήσης. Περισσότεροι χώροι υπάρχουν πλέον για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, με την πλάτη των πίσω καθισμάτων να διαιρείται 60/40 και να αναδιπλώνεται. Ιδιαίτερα πλούσιοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι, στις πόρτες, το ντουλαπάκι (με θύρα για σύνδεση φορητών συσκευών ήχου), το υποβραχιόνιο μπροστά και το πορτμπαγκάζ.
Εν συντομία…
Το νέο 5θυρο Mondeo σε διαστάσεις και φυσικά σε χώρους είναι μεγαλύτερο από πριν. Μακρύτερο κατά 47 εκ. (4,778 μ.), φαρδύτερο κατά 12 εκ. (2,078 μ.), ψηλότερο κατά 7,1 εκ. (1,5 μ.), διευρυμένο μεταξόνιο κατά 9,6 εκ. (2,85 μ.) και φαρδύτερα μετατρόχια. Δείχνει όμως σαφώς πιο σπορτίφ από το προηγούμενο μοντέλο, έχει αυξημένη ακαμψία κατά 130% και αναβαθμισμένο επίπεδο ασφάλειας με αερόσακους οδηγού συνοδηγού, πλευρικούς, τύπου κουρτίνας σε όλο το μήκος της καμπίνας, και αερόσακο γονάτου για τον οδηγό. Βελτιωμένη ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και βραχίονες L. Πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Σύστημα διεύθυνσης με υδραυλική υποβοήθηση. Διαθέσιμοι κινητήρες στην Ελλάδα (5θυρο): 1.6lt – 125hp, 2.0lt – 145hp (5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο), 2.5lt – 225hp (6άρι μηχανικό κιβώτιο) και πετρελαίου 2.0lt -130lt. Στάνταρ ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και υποβοήθηση. Στάνταρ και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Προαιρετικά υπάρχουν πολλά: σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, έλεγχος ταχύτητας ταξιδιού κ.α. Τιμές από 22.470 ευρώ.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.