Προσφέρεται σε δύο αμαξώματα, τρεις κινητήρες και τρία επίπεδα εξοπλισμού.
Την περασμένη εβδομάδα παρουσίασα το νέο Nissan Qashqai. Ένα μοντέλο που έχει κλέψει την παράσταση από πλευράς ενδιαφέροντος και παραγγελιών, παρά το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα παραδίδονται στους κατόχους τους μετά από λίγους μήνες, επειδή το εργοστάσιο δεν προλαβαίνει τη ζήτηση. Σήμερα θα ασχοληθώ με ένα επίσης νέο –για την Ευρώπη- Nissan. Το Tiida (Τίιντα), πήρε το όνομά του από μια ιαπωνική λέξη που σημαίνει συνεχώς μεταβαλλόμενη παλίρροια. Δεν ξέρω την έμπνευση που είχαν οι Ιάπωνες για αυτό το όνομα. Βλέποντας τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Nissan, με τις επιθετικές γραμμές, με το Tiida επιστρέφεις στις συντηρητικές απόψεις. Η μάρκα παραδέχεται ότι δεν έφτιαξε ένα αυτοκίνητο που να εντυπωσιάζει οπτικά στο δρόμο. Δημιούργησε ένα μοντέλο που να συνδυάζει μεγάλους χώρους για την οικογένεια, με στιβαρή και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Και η προσέγγιση αυτή είναι ειλικρινής. Στην ερώτησή μου: «αν με το Qashqai ενθουσιαστήκατε, με το Tiida πως νιώθετε;», οι άνθρωποι της «Nissan Ν.Ι Θεοχαράκης», είπαν με ένα στόμα: «ικανοποιημένοι». Δεδομένου ότι το μικρομεσαίο Almera και το μεσαίο Primera, ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους, η Nissan θα έμενε…χήρα σε αυτή τη σημαντική εμπορικά κατηγορία. Ετσι, επέλεξε με καθυστέρηση περίπου 2 ετών, να φέρει στην Ευρώπη το Tiida, το οποίο πωλείται στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. ως Versa. Με το όνομα Tiida κυκλοφορεί και σε άλλες αγορές (το είδα πρόσφατα στο Ντουμπάι), και κατασκευάζεται σε Ιαπωνία, Ταϋλάνδη και Μεξικό. Μάλιστα, τα αυτοκίνητα που θα εισαχθούν στη γηραιά ήπειρο, από το εργοστάσιο της κεντρικής Αμερικής θα προέρχονται. Το Tiida λοιπόν ήδη βρίσκεται στις αντιπροσωπείες της χώρας μας, με την sedan, τετράθυρη έκδοση, αυτή που οδήγησα πηγαίνοντας στο Ναύπλιο. Σε δύο μήνες θα αφιχθεί και η πιο σπορ hatchbach, πεντάθυρη έκδοση. Το μοντέλο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του συμπαγούς πολυχρηστικού Note, αλλά σε διαστάσεις βρίσκεται μεταξύ αυτού και του Qashqai. Σχεδιαστικά, μάσκα και καπό θυμίζουν το τετρακίνητο Murano. Στο πλάι είναι απέριττο, έχοντας μεγάλες πόρτες και φαρδιά ανοίγματα για εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα. Αν και δεν είναι μακρύ (4,295μ.), ούτε ιδιαίτερα φαρδύ (1,695 μ.), εντούτοις είναι σχετικά ψηλό (1,535μ.) και έχει μεγάλο μεταξόνιο 2,6μ. (από το Note), που συνεπάγεται άφθονους εσωτερικούς χώρους για 5 ενήλικες επιβάτες, με 467 λίτρα χώρου αποσκευών, που αγγίζουν πορτμπαγκάζ μεγαλύτερης κατηγορίας.
Εν συντομία…
Στο εσωτερικό του Tiida κυριαρχούν μαλακά πλαστικά. Ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά κομψός και το ταμπλό προσδίδει αίσθηση στιβαρότητας. Τα καθίσματα παρέχουν καλή στήριξη, με τον πάγκο των πίσω καθισμάτων να σύρεται μπρος – πίσω κατά 24 εκ., δημιουργώντας περισσότερο χώρο για τα πόδια ή αυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης: 1.6lt – 110hp (συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό ή 4άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) και 1.8lt – 126hp, που χρησιμοποιεί 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων όπως και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5lt - 105hp. Σε εξοπλισμό ασφάλειας προσφέρεται με ABS που διαθέτει κατανομή πέδησης και υποβοήθηση, και με 2-6 αερόσακους. Προαιρετικά ή σε ανώτερη έκδοση, υπάρχουν αερόσακοι «κουρτίνας» και σύστημα ευστάθειας. Οδηγικά το Tiida είναι ουδέτερο σε συμπεριφορά. Κινείται γρήγορα, δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο θόρυβο κατά την κύλιση, φρενάρει πολύ καλά και ελίσσεται χωρίς περιττές κλίσεις. Αποτελεί μια ικανοποιητική πρόταση για έναν οικογενειάρχη που δεν θέλει πολλά «φρου – φρου». Τιμές από 16.690 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.