1927: Στις 14 Απριλίου, ανοίγει το εργοστάσιο στο νησί Χίσινγκεν του Γκέτεμποργκ. Παράγεται το πρώτο Volvo OV4, ένα 4κύλινδρο, ανοικτό μοντέλο. Τιμάται προς 4.800 κορώνες (521 ευρώ) και η κλειστή έκδοση PV4, που κατασκευάζεται αργότερα, κοστίζει 1.000 κορώνες επιπλέον.
Την πρώτη χρονιά πωλούνται μόνο 297 μονάδες. 1937: Ένα χρόνο πριν είχε κατασκευαστεί το μοντέλο PV51, η πρώτη απόπειρα της Volvo για μαζικές πωλήσεις, με απλές γραμμές και εξακύλινδρο κινητήρα. @2@
Στις αρχές του 1937 παράγεται το καλύτερα εξοπλισμένο PV52, σε 1.815 αντίτυπα. Βασικό αντικείμενο της εταιρείας παραμένει όμως η κατασκευή φορτηγών και λεωφορείων.
1947: Μετά από έξι χρόνια πολέμου, μια μεγάλη απεργία στη βιομηχανία της Σουηδίας και με έλλειψη πρώτων υλών, τον Φεβρουάριο μπαίνει στη μονάδα παραγωγής το μοντέλο PV444. Είναι το πρώτο μικρό Volvo με μονόχρωμο αμάξωμα και κινητήρα με εκκεντροφόρο επικεφαλής.
Οι παραγγελίες ανέρχονται σε 10.181 αυτοκίνητα, από τα 12.000 προγραμματισμένα για κατασκευή. Τα πρώτα 2.300 πωλούνται αντί 4.800 κορωνών έκαστο, και τα υπόλοιπα προς 8.000 κορώνες το ένα. Η Volvo απασχολεί πλέον 3.000 υπαλλήλους, κάνοντας τζίρο 112 εκατ. κορώνες.
1957: Το φθινόπωρο της προηγούμενης χρονιάς, είχε παρουσιαστεί το νέο Volvo Amazon, το οποίο μπήκε σε μαζική παραγωγή στις αρχές του 1957. Κοστίζει 12.600 κορώνες, αλλά εφοδιάζεται με ζώνες ασφάλειας δύο σημείων εμπρός. Εκείνη τη χρονιά κλείνει ο κύκλος του μοντέλου PV444, όπως και του Volvo Sport (μόλις 67 αυτοκίνητα παραγωγή). Η Volvo δραστηριοποιείται στην αγορά της Β. Αμερικής, από διετίας, με 100 διανομείς. Συνολικά η μάρκα κατασκευάζει 42.192 αυτοκίνητα, απασχολώντας 13.000 υπαλλήλους.
1967: Παράγεται το Volvo 144 και πωλείται προς 19.300 κορώνες, κάνοντας «επανάσταση» στην οδική ασφάλεια, με δισκόφρενα εμπρός και πίσω, σπαστή κολώνα τιμονιού και νέο τύπο κουμπώματος στις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων. Το αμάξωμα διαθέτει δομή απορρόφησης της ενέργειας σε ενδεχόμενη σύγκρουση εμπρός και πίσω, και τα φρένα φέρουν τριγωνικό σύστημα διπλού κυκλώματος.
Παράλληλα, η Volvo παρουσιάζει, το πρώτο παιδικό κάθισμα στραμμένο προς τα πίσω, τοποθετεί ζώνες ασφάλειας και στα πίσω καθίσματα, λανσάρει το station wagon μοντέλο 145 και βάζει φίλτρο καυσαερίων στα μοντέλα με διπλό καρμπυρατέρ που εξάγει στις Η.Π.Α. Η ετήσια παραγωγή φθάνει τις 148.742 μονάδες. 1977: Παράγεται το μοντέλο 240, που αντικαθιστά το 140.
Την επόμενη χρονιά λανσάρεται το Volvo 262 Coupe, σχεδιασμένο από τον ιταλικό οίκο «Carrozzeria Bertone». Η Volvo ευαισθητοποιείται περιβαλλοντικά και δημιουργεί δύο αντίτυπα ενός μικρού διθέσιου ηλεκτρικού μοντέλου. Στις Η.Π.Α. πουλά αυτοκίνητα με την παγκόσμια καινοτομία του τριοδικού καταλύτη με αισθητήρα λάμδα. Η παραγωγή ανέρχεται σε 225.700 μονάδες.
Εν συντομία…
1987: Η Volvo κυριαρχεί στα station wagon, με ετήσιο όγκο 120.000 μονάδες. Εφοδιάζει πλέον και τα ευρωπαϊκά μοντέλα με καταλυτικό μετατροπέα και αισθητήρα λάμδα. Αναβαθμίζει το μοντέλο 760, με νέο σύστημα ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης, Multilink.
Η παραγωγή εκτοξεύεται στα 423.800 αυτοκίνητα. 1997: Επειτα από 40 χρόνια (Volvo Sport – 1950), παρουσιάζεται το C70 Convertible και αργότερα το σκληρό τετρακίνητο V70 XC. Τα αρχικά XC συνοδεύουν μέχρι τώρα όλα τα «εκτός δρόμου» μοντέλα της μάρκας. Εκείνη την εποχή, τα πισωκίνητα Volvo βρίσκονται στη δύση της ζωής τους. Το 2000, η σουηδική μάρκα περνάει στην ιδιοκτησία της Ford Motor Company. 2007:
Στην έκθεση του Ντιτρόιτ, αποκαλύπτεται το πρωτότυπο XC60, ένα μοντέλο παντός εδάφους με δυναμικό στυλ και μικρότερες διαστάσεις από το XC90. Σε λίγες μέρες λανσάρεται το station wagon V70 και «off-road» εκδοχή του, XC70. Σήμερα, η 80χρονη ιστορία της Volvo απαριθμεί 15 εκατ. αυτοκίνητα σε παραγωγή.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.