Ο θρύλος ενός προσιτού, σπορ αυτοκινήτου αναβιώνει και πάλι. Το νέο Opel GT, σχεδιάστηκε εξαρχής ως roadster, σε αντίθεση με το πρώτο GT της δεκαετίας του 1960, που βασίστηκε σε ένα sedan Opel Kadett. Εκείνα τα αμαξώματα κατασκευάζονταν στη Γαλλία και παρέμειναν στην παραγωγή μέχρι το 1973.
Το νέο Opel GT, όμως, ευελπιστεί να μείνει στην αγορά πολύ περισσότερο, γιαυτό και κατασκευάζεται σε εργοστάσιο των ΗΠΑ, μαζί με τα επιτυχημένα στην αμερικανική ήπειρο μοντέλα της General Motors, Pontiac Solstice και Saturn Sky @2@(μοιράζεται ορισμένα μηχανικά μέρη).
Αρχικά το είδαμε στην έκθεση αυτοκινήτου πέρυσι στη Γενεύη, ενώ και φέτος πάλι εκεί βρέθηκε λίγες ημέρες πριν κάνει το ντεμπούτο του στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τότε, αλλά και τώρα που το γνρίσαμε καλύτερα, οφείλουμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα κλασικό roadster, με ισχυρό κινητήρα τοποθετημένο μπροστά, πίσω κίνηση και ειδικά διαμορφωμένη υφασμάτινη οροφή, με κάλυμμα. Είναι ελκυστικό και μυώδες μοντέλο από κάθε πλευρά, με ιδιαίτερα, φετίχ χαρακτηριστικά.
Στην έντονη φυσιογνωμία του κυριαρχούν οι γωνίες των φτερών, το μακρύ καπό με τους χρωμιωμένους αεραγωγούς και οι τρισδιάστατοι προβολείς από διαφανές κρύσταλλο. Ξεχωρίζουν επίσης, η διπλή απόληξη εξάτμισης, οι διπλοί αεραγωγοί πίσω από τα προσκέφαλα, που θυμίζουν αγωνιστικά roadster του παρελθόντος, οι αεραγωγοί πίσω από τα μπροστινά φτερά και οι αλουμινένιες ζάντες 18 ιντσών.
Όργανα με χρωμιωμένα πλαίσια στο κοκπιτ και φινίρισμα σε μαύρο χρώμα, αναδεικνύουν την καλή ποιότητα των υλικών, συνδυαζόμενα με (προαιρετικά) δερμάτινα καθίσματα και κοντό λεβιέ ταχυτήτων.
Σε εξοπλισμό, διατίθενται: 2 αερόσακοι, ραδιο-cd με 6 ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι, MP3 player, ηλεκτρικές ευκολίες (κλειδαριές, καθρέπτες, παράθυρα, κάθισμα οδηγού με ρυθμιζόμενο ύψος), ρυθμιστής ταχύτητας, κλιματισμός, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και φώτα ομίχλης. Εξτρα είναι το πακέτο Premium, με δερμάτινη ταπετσαρία, στα καθίσματα και τις πόρτες και ραδιο-cd με 6 θήκες.
Στην Ελλάδα αφίχθησαν μόλις 75 αυτοκίνητα και η τιμή πώλησης ανέρχεται στα 35.010 ευρώ.
Εν συντομία…
Η Opel με το νέο GT, πέτυχε για πρώτη φορά τη μεγαλύτερη ισχύ στην ιστορία της, ανά λίτρο κυβισμού. Ο 2.0 lt κινητήρας, σε διαμήκη διάταξη, αποδίδει 264 hp με υπερσυμπιεστή στις 5300 σ.α.λ., έχει σταθερή ροπή 353 Nm μεταξύ 2500 και 5000 σ.α.λ., επιταχύνει σε 5,7 δευτερόλεπτα, αγγίζει τα 230 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα και καταναλώνει 9,2 λίτρα σούπερ αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα μικτού κύκλου κίνησης.
Το Opel GT, έχει κλασική, σπορ διάταξη σε άκαμπτο πλαίσιο, φαρδιά μετατρόχια (εμπρός/πίσω: 1543/1561 χιλ.) και μακρύ μεταξόνιο (2415 χιλ.). Οι τέσσερις τροχοί αναρτώνται από διπλούς βραχίονες, το κέντρο βάρους είναι χαμηλό και σχεδόν ίση η κατανομή βάρους, 51:49% (εμπρός/πίσω).
Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό, πεντατάχυτο κιβώτιο και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Για την ασφάλεια της πέδησης φροντίζουν τα τέσσερα μεγάλα δισκόφρενα, το ABS και το ESP για την ευστάθεια, που μαζί με το αντίστοιχο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης μπορούν να απενεργοποιηθούν με διακόπτη.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.