Οι Γάλλοι λένε ότι τα ακριβά αρώματα προσφέρονται σε μικρά μπουκαλάκια. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με το νέο Mini One, του οποίου η «συσκευασία» είναι μικρή και η αξία υψηλή, όπως άλλωστε συμβαίνει ανέκαθεν με όλα τα Mini.
Η μικρότερη σε κυβισμό έκδοση Mini, μετά την Cooper S και την Cooper, έκανε την εμφάνισή της (μαζί με το πετρελαιοκίνητο Cooper D) στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο και ήδη βρίσκεται διαθέσιμη προς πώληση στην ελληνική αγορά.
Τα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ του αυτοκινήτου, είναι γοητευτικά, αφού το Mini, σε όλες του τις εκδόσεις παραμένει ένα από τα κλασικότερα και διαχρονικά μοντέλα. Το νέο Mini λοιπόν, διατηρεί τη φιλοσοφία @2@των συμπαγών διαστάσεων (μήκος 3,699μ., πλάτος 1,683μ., ύψος 1,407μ.) με άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες, λόγω του μεγάλου μεταξονίου (2,467μ.).
Είναι φρέσκο και λαμπερό, ανανεωμένο στο εσωτερικό με ποιοτικότερα υλικά και αναβαθμισμένες στιλιστικές πινελιές. Σχεδιαστικά, η χαρακτηριστική, εξαγωνική μάσκα με περίγραμμα χρωμίου έχει μαύρες ένθετες μπάρες, που το διαφοροποιούν από τις άλλες εκδόσεις.
Οι εξωτερικοί καθρέπτες και η λαβή της πίσω πόρτας έχουν επίσης μαύρο φινίρισμα, ενώ η οροφή είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος. Δύο πρόσθετα σχεδιαστικά στοιχεία, σε αυτό το μοντέλο, είναι οι στρογγυλοποιημένες καμπύλες της εισαγωγής αέρα και η εγκάρσια μπάρα. Όπως το Mini Cooper S (175 hp) και το Mini Cooper (120 hp) που ήδη κυκλοφορούν στο εμπόριο, οι νέες εκδόσεις αντλούν ισχύ από ολοκαίνουργιους κινητήρες για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Κατά συνέπεια μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας αλουμινίου 1.4 lt (προδιαγραφών ρύπων Euro 4), προέρχεται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 lt του νέου Cooper, έχοντας πλήρως μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων με τεχνολογία Valvetronic. Αποδίδει ισχύ 95 hp (5,5 hp παραπάνω από τον προηγούμενο), με μέγιστη ροπή 140 Nm.
Η επιτάχυνση περιορίζεται στα 10,9 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ/ώρα και η μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο οδήγησης, φθάνει στα 5,7 λίτρα/100 χλμ, περίπου 15% λιγότερη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με 6άρι αυτόματο, με εν σειρά αλλαγές ταχυτήτων μηχανικά είτε από το λεβιέ είτε με μοχλούς στο τιμόνι.
Εν συντομία…
Το νέο Mini One έχει καλή αίσθηση οδήγησης, που θυμίζει καρτ. Τώρα έγινε ακόμα πιο ευέλικτο, με βελτιωμένη ανάρτηση (μπροστά γόνατα McPherson – πίσω άξονας Ζ με διαμήκεις βραχίονες) και πιο σπορ, εξαιτίας του νέου συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογα της ταχύτητας του αυτοκινήτου. Για την ασφάλεια φροντίζουν έξι αερόσακοι και ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και στα τέσσερα καθίσματα.
Στάνταρ υπάρχουν: ABS, με έλεγχο φρεναρίσματος στις στροφές (ρυθμίζει την πέδηση ανάλογα την τροχιά και την ταχύτητα) και ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης. Προαιρετικά διατίθεται αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, το οποίο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται μηχανικά με διακόπτη.
Το Mini One εφοδιάζεται με 15άρες ζάντες και προσφέρεται στην τιμή των 18.600 ευρώ, η οποία είναι υψηλή βέβαια αλλά το Mini είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο, σε όλους τους τομείς.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.