Η άνοδος των πωλήσεων της Toyota στην Ευρώπη, στηρίχθηκε ουσιαστικά σε τρία μοντέλα. Στο Corolla, το Yaris και το RAV4.
Το πρώτο ανανεώθηκε πλήρως φέτος, τόσο στην τετράθυρη έκδοση, όσο και στην πεντάθυρη με άλλο όνομα (Auris).
Το δεύτερο, πέρυσι τέτοιο καιρό έκανε τα πρώτα του βήματα στην δεύτερη γενιά του (το πρώτο Yaris κατασκευάστηκε το 1999), που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Παράλληλα με αυτό λανσαρίστηκε και η νέα γενιά του RAV4, η οποία συνεχίζει δυναμικά την πορεία του προκατόχου του, κατέχοντας την ηγετική θέση στις πωλήσεις των SUV 4X4.
Το Yaris πέρυσι έκλεισε δεύτερο σε πωλήσεις πίσω από το Hyundai Getz, ενώ φέτος τον Ιανουάριο ήταν πίσω από το επίσης νέο Opel Corsa, το οποίο βέβαια παρουσιάστηκε προς το τέλος του 2006 και είναι λογικό να έχει υψηλά νούμερα τώρα. Συνεπώς, δικαιολογείται η άποψη ότι το Yaris είναι σημαντικό μοντέλο για την Toyota, του οποίου η πρώτη γενιά είχε ανακηρυχθεί «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2000».
Πέρυσι κατάφερε να πουλήσει 250.000 μονάδες, ενώ από το 1999 μέχρι τώρα έχουν κυκλοφορήσει κοντά στα 1,6 εκατομ. αυτοκίνητα. Φέτος, δεν προβλέπονται αλλαγές στο Yaris, παρά μόνο μια ουσιαστικά προσθήκη, ισχυρής έκδοσης.
Η γκάμα των 1.0 και 1.3 lt, εμπλουτίζεται τώρα με έναν πιο δυνατό μοτέρ των 1.8 lt, ατμοσφαιρικό με διπλό χρονισμό των βαλβίδων, που αποδίδει 133 hp στις 6000 σ.α.λ. , με ροπή 173 Nm στις 4400 σ.α.λ. (το 90% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 2000 έως τις 6000 σ.α.λ..
Χαρίζει επιτάχυνση 9,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα (200 στο καντράν), ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι ικανοποιητική με 7,2 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπέμποντας 170 γρ. διοξειδίου του άνθρακα, σε κάθε χιλιόμετρο.
Το μπλοκ του κινητήρα είναι από αλουμίνιο για μείωση του βάρους και παράγει λιγότερους θορύβους.
Συνδυάζεται δε με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, του οποίου οι σχέσεις είναι κοντύτερες για αμεσότερη απόκριση. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα (12% πιό γρήγορο), και χρειάζονται 2,3 περιστροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη.
Γενικά το αμάξωμα δέχθηκε ενίσχυση, ώστε να αντέξει τους παραπάνω ίππους.
Η Toyota αναφέρει ότι βελτιώθηκε στο 50% του πλαισίου η ακαμψία, ενώ χαμήλωσε η ανάρτηση κατά 8 χιλιοστά.
Μπροστά παραμένουν τα κλασικά γόνατα McPherson με αντιστρεπτική δοκό, και πίσω ο ημιάκαμπτος άξονας, ενώ άλλαξαν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ (έγιναν πιο σφικτά). Όλα αυτά συνοδεύονται από ανάλογη εμφάνιση. Γιατί μπορεί το περιεχόμενο να είναι ισχυρό, χρειάζεται όμως και να φαίνεται εξίσου.
Εν συντομία
Στο Yaris TS προστέθηκαν νέοι προφυλακτήρες με προβολείς ομίχλης μπροστά, κυψελοειδής μάσκα με σήμα TS, 17άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 205/45, αεροτομή στο πίσω μέρος, πίσω φωτιστικά νέας τεχνολογίας LED (κόκκινοι φωτοδίοδοι) και οβάλ χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν τα ημιμπάκετ καθίσματα, το δερμάτινο τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων, τα αναλογικά στοιχεία στον πίνακα οργάνων (τοποθετημένος πάτα στο κέντρο του ταμπλό) και το σύστημα Easy Flat που επιτρέπει την εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (η πλάτη διαιρείται 60:40), ώστε να χωρέσουν μεγαλύτερα σε όγκο αντικείμενα.
Σε επίπεδο ασφάλειας, το Yaris TS εφοδιάζεται μέχρι και με 9 αερόσακους (ένας γονάτου για τον οδηγό), ανάλογα την έκδοση, υπάρχουν 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά), ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και υποβοήθηση σε περίπτωση πανικού, ενώ στάνταρ είναι τα συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας, τα οποία δεν απενεργοποιούνται.
Το μοντέλο διατίθεται και στα δύο αμαξώματα, με το 3θυρο να κοστίζει από 18.590 ευρώ και το 5θυρο από 18.990 ευρώ.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.