Νέο OPEL ASTRA
Βελτιωμένη εμφάνιση, νέοι κινητήρες, αναβαθμισμένος εξοπλισμός.
Είναι από τα λίγα μοντέλα στην αγορά, που διαθέτουν τέτοια ποικιλία αμαξωμάτων και εκδόσεων, ώστε να δικαιολογείται πλήρως ο τίτλος.
Στο εξής, το νέο Astra θα κυκλοφορεί σε σπορ – 3θυρο GTC, 5θυρο, station wagon, cabrio – coupe και τώρα σε 4θυρο αμάξωμα, με νέους, πιο οικονομικούς κινητήρες, ανανεωμένη εμφάνιση, προηγμένη τεχνολογία και πλουσιότερη γκάμα εξοπλισμού. Σχεδιαστικά βέβαια, δεν έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές.
Ο προφυλακτήρας είναι πλέον ενσωματωμένος στο V σχήμα στην όψη του αυτοκινήτου, ενώ η μάσκα, ειδικά στο 5θυρο και το station wagon, έχει φαρδύτερη χρωμιωμένη εγκάρσια μπάρα με ενσωματωμένο λογότυπο Opel. Χρώμιο υπάρχει επίσης στα πτερύγια της μάσκας και στο κέλυφος των προβολέων.
Στις δε εκδόσεις Astra Sport και σε εκείνες με φώτα xenon ή φωτισμό στροφών και διασταυρώσεων, το κέλυφος είναι σκούρο. Αλλαγές στα πίσω φωτιστικά έχει το 5θυρο, που μοιάζουν περισσότερο με το 3θυρο. Το station wagon φέρει ράγες οροφής με εμφάνιση αλουμινίου, ενώ στο 3θυρο GTC έχει τοποθετηθεί κυψελοειδής μάσκα.
Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μοντέλου, πριν και τώρα, παραμένει το πανοραμικό παρμπρίζ του Astra Cosmo GTC, με επιφάνεια περίπου 1,8 τ.μ., του οποίου το κρύσταλλο εκτείνεται από το καπό μέχρι τη μέση της οροφής, χωρίς εγκάρσια μπάρα, θυμίζοντας κόκπιτ αεροπλάνου.
Στο εσωτερικό, προστέθηκαν ορισμένα στοιχεία στην κεντρική κονσόλα, χρωμιωμένα πλαίσια στα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, και νέα επένδυση στον πίνακα οργάνων και τις πόρτες.
Παράλληλα, το ραδιο-cd με MP3, διατίθεται πλέον με χειριστήρια στο τιμόνι και στερεοφωνική σύνδεση για εξωτερικές συσκευές ήχου, όπως τα iPod.
Στάνταρ εξοπλισμός στην έκδοση Sport είναι το σπορ πλαίσιο IDS, που χρησιμοποιεί εμπρός άξονα με γόνατα McPherson και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Το Astra, στον τομέα της ασφάλειας περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού – συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, που εκτείνονται σε όλο το μήκος του εσωτερικού του αυτοκινήτου, βάσεις Isofix για την πρόσδεση παιδικών καθισμάτων, ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος και έλεγχο φρένου στις στροφές.
Ανάλογα την έκδοση, διατίθενται στάνταρ: ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, πρόσφυσης και ολίσθησης, εμπρός και πίσω δισκόφρενα και σύστημα ελέγχου ευστάθειας τρέιλερ.
Η νέα γκάμα εκδόσεων Astra θα πωλείται από τις 15 Μαρτίου (ήδη δίνονται παραγγελίες). Η βασική 5θυρη έκδοση 1.4 lt – 75 hp θα κοστίζει 13.990 ευρώ, η βασική 3θυρη 1.4 lt – 90 hp θα φθάνει τα 15.990 και στο station wagon με ίδιο κινητήρα θα τιμάται προς 15.790 ευρώ.
Το τετράθυρο αμάξωμα αναμένεται στο τέλος του χρόνου στην ελληνική αγορά.
Εν συντομία
Το Astra κινείται μέσω συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, χρησιμοποιώντας διάφορα κινητήρια σύνολα. Στις υπάρχουσες μονάδες βενζίνης: 1.4 lt - 90 hp, 1.6 lt – 105 hp, 1.8 lt - 140 hp, 2.0 lt turbo - 200 hp, 2.0 lt turbo - 240 hp (μόνο στο Astra OPC), προστίθενται δύο νέοι κινητήρες.
Ο 1.6 lt – 115 hp, με συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων, έχει 11,6 δευτερόλεπτα επιτάχυνση και 193 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα (6,3 λίτρα καυσίμου μέση κατανάλωση).
Ο δεύτερος είναι 1.6 lt turbo – 180 hp (αντικαθιστά τον 2.0 lt turbo – 170 hp), προσφέρει επιτάχυνση 8,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 223 χλμ/ώρα με κατανάλωση 7,7 λίτρα καυσίμου.
Οι κινητήρες συνδυάζονται με 5τάχυτο ή 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, 5τάχυτο Easytronic ή αυτόματο τεσσάρων σχέσεων. Οσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, η γκάμα διευρύνθηκε με τις turbo μονάδες: 1.7 CDTI - 110 hp και 125 hp, οι οποίο συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων χωρίς απαιτήσεις συντήρησης.
Διαθέσιμος είναι και ο 1.9 CDTI – 120 hp (6άρι αυτόματο κιβώτιο).
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.