@2@ Λανσάροντας την BMW Hydrogen 7, η γερμανική μάρκα παρουσιάζει το πρώτο υδρογονοκίνητο πολυτελές τετράθυρο μοντέλο στον κόσμο, με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων, κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Ο κινητήρας, η ανάρτηση και το αμάξωμα του νέου μοντέλου βασίζονται στη φιλοσοφία των BMW 760i και BMW 760Li Sedan, ωστόσο η ειδοποιός διαφορά είναι ότι ο V12 κινητήρας καύσης «dual-mode», μπορεί να λειτουργεί με υδρογόνο και συμβατική βενζίνη, γυρίζοντας απλά ένα διακόπτη, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Εχει κυβισμό 6.0 λίτρα, αποδίδει μέγιστη ισχύ 260 hp, επιταχύνει σε 9,5 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα (με κόφτη) 230 χλμ/ώρα, με τη μέγιστη ροπή φθάνει των 390 Nm να προσφέρεται στις 4.300 σ.α.λ. Ο κινητήρας λειτουργεί με δύο προγράμματα, καίγοντας υδρογόνο ή βενζίνη στους ίδιους κυλίνδρους. Οσον αφορά το υδρογόνο, οι ειδικοί συμφωνούν ότι είναι η μοναδική πηγή ενέργειας που μακροπρόθεσμα μπορεί να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα στην αυτοκίνηση. Βρίσκεται στα συστατικά του νερού και όλων σχεδόν των οργανικών ενώσεων (απεριόριστη ποσότητα), είναι μέρος του βιολογικού κύκλου και επομένως πλήρως συμβατό με το περιβάλλον. Αποθηκεύεται είτε στην «κρυογονική» του κατάσταση σαν υγρό ή σε αέρια μορφή και είναι σχετικά εύκολο στη μεταφορά. Το αέριο είναι μη τοξικό, άχρωμο και άοσμο, ενώ το υγρό, που μετριέται σε βάρος, περιέχει τρεις φορές την ενέργεια που υπάρχει στη βενζίνη. Και ενώ τα ορυκτά καύσιμα, εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, το υδρογόνο κατά την καύση παράγει μόνο ατμό. Το BMW Group προωθεί το υγρό υδρογόνο ως την πλέον ενδεδειγμένη πηγή ενέργειας κίνησης, επειδή σε πυκνότητα ανά όγκο, υπερβαίνει κατά πολύ την αντίστοιχη του αέριου υδρογόνου. Στο ίδιο ρεζερβουάρ, το υγρό υδρογόνο έχει ενέργεια πάνω από 75%, σε σχέση με το αέριο, προσφέροντας δηλαδή μεγαλύτερη αυτονομία, μέχρι 200 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ χωράει περίπου 8 κιλά (170 λίτρα) υγρού υδρογόνου, ενώ το συμβατικό ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα 74 λίτρων και αυτονομία 500 χιλιόμετρα. Αναφορικά με την κατασκευή του ρεζερβουάρ, επειδή το υδρογόνο σε κανονική πίεση περιβάλλοντος πρέπει να ψύχεται στους –253° Κελσίου για να μετατραπεί σε υγρό, απαιτείται μία υπερ-μόνωση «εν κενώ», προκειμένου να αποθηκευτεί ως καύσιμο για μεγάλες χρονικές περιόδους. Ετσι, έχει διπλά τοιχώματα με κενό ανάμεσα, αρκετά στρώματα αλουμινίου και υαλονήματα. Για τον ανεφοδιασμό απαιτούνται 7 λεπτά. Με διακόπτη στο ταμπλό ανοίγει η τάπα, και στο αεροστεγές στόμιο εφαρμόζεται η αντλία που ασφαλίζει με μηχανικό τρόπο.
Εν συντομία…
Το αλουμινένιο αμάξωμα της Hydrogen 7 βασίζεται στην 760Li (ίδιες διαστάσεις και μεταξόνιο). Διαφοροποιείται στο ψηλό καπό, για να χωρέσουν τα μπεκ H2 της υδρογονοκίνησης και φέρει λογότυπα «Hydrogen 7». Αρκετά μέρη κατασκευάζονται από ενισχυμένο πλαστικό με ανθρακονήματα και ατσάλι, για μεγαλύτερη αντοχή στις συγκρούσεις. Στην καμπίνα των επιβατών, επειδή το ρεζερβουάρ υδρογόνου βρίσκεται κάτω από την εταζέρα, τα πίσω καθίσματα είναι περίπου 11,5 εκ. πιο μπροστά από ότι στην 760Li και 2,5 εκ. πιο πίσω σε σχέση με την απλή Σειρά 7, ενώ ο μικρός χώρος αποσκευών (225 λίτρα) φιλοξενεί μόλις δύο σακ-βουαγιάζ. Σε εξοπλισμό, διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά καθίσματα – παράθυρα - καθρέπτες, οθόνη τηλεόρασης πίσω, τηλεματική, τηλέφωνο πίσω, 6άρι ραδιο-cd, αερόσακους κεφαλής - πλευρικούς μπροστά και πίσω, αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα παντού, φωνητικό έλεγχο στο σύστημα πλοήγησης, προσαρμοζόμενα φωτιστικά με τη γωνία του τιμονιού και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Στάνταρ είναι επίσης, η ανάρτηση AdaptiveDrive με προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες για περιορισμό των κλίσεων.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.