Γενικά

Μοναδικός !

To φαινόμενο Πετερανσέλ επικράτησε στο Ντακάρ. Δεν είναι υπερβολή ο τίτλος που χρησιμοποίησα. Δεν γνωρίζω αν έχει ξανακερδίσει κάποιος οδηγός το πιό σκληρό και αιματηρό ράλι του κόσμου, το άλλοτε Παρίσι – Ντακάρ και τα τελευταία χρόνια Λισσαβόνα – Ντακάρ, χωρίς να κάνει ούτε ένα ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, αλλά ο Στεφάν Πετερανσέλ το έπραξε φέτος με Mitsubishi Pajero.

To φαινόμενο Πετερανσέλ επικράτησε στο Ντακάρ. Δεν είναι υπερβολή ο τίτλος που χρησιμοποίησα. Δεν γνωρίζω αν έχει ξανακερδίσει κάποιος οδηγός το πιό σκληρό και αιματηρό ράλι του κόσμου, το άλλοτε Παρίσι – Ντακάρ και τα τελευταία χρόνια Λισσαβόνα – Ντακάρ, χωρίς να κάνει ούτε ένα ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, αλλά ο Στεφάν Πετερανσέλ το έπραξε φέτος με Mitsubishi Pajero.

Ο Γάλλος οδηγός, σε καμία από τις 14 ειδικές δεν ήταν ο πιο γρήγορος, αλλά απέδειξε ότι είναι ο πιο σταθερός, αφού πλασαριζόταν πάντα με καλούς χρόνους στις ειδικές.
Εκμεταλλευόμενος δε τα στραβοπατήματα των άλλων και κυρίως του Κάρλος Σάινθ, του Ισπανού πρωταθλητή στα ράλι έφθασε στις 3 νίκες με αυτοκίνητο (2004-5-7), ενώ έχει κερδίσει άλλες 6 φορές με μοτοσικλέτα (1991-2-3-5-7-8), όλες με Yamaha. Αυτό και μόνο το γεγονός κάνει το επίτευγμά του μοναδικό και ίσως ανεπανάληπτο. @2@

Η νίκη του Πετερανσέλ ήταν ταυτόχρονα και η 12η της Mitsubishi στα 25 χρόνια εμπλοκής της σε αυτό το ράλι, που ξεκίνησε από την Πορτογαλική πρωτεύουσα στις 6 Ιανουαρίου (μέχρι πέρυσι ξεκινούσε στις 31 Δεκεμβρίου) και τερμάτισε στην αντίστοιχη της Σενεγάλης, ύστερα από 4.309 χλμ. ειδικών διαδρομών, σε σύνολο δρόμου μήκους 7.915 χλμ.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης, ότι κανένας άλλος οδηγός της Mitsubishi δεν κέρδισε ούτε μία ειδική! Αυτή που ήταν ταχύτερη, ήταν η VW με τα Touareg. Τρεις οδηγοί της πήραν 10 από τις 14 ειδικές (Σάινθ 5, Ντε Βιλιέ 4, Σόουζα 1), αλλά δεν έφθασε κανένας πρώτος στην…πηγή.

Δύο ειδικές πήρε ο Σλεσέρ με ένα τροποποιημένο από αυτόν Ford, και από μία ο Γκόρντον με Hummer και ο Αλ Ατίγια με BMW X5. Δεύτερος πήγε στο Ντακάρ ο Αλφάντ, επίσης με Mitsubishi και τρίτος ο Σλεσέρ.
Στις μοτοσικλέτες, το χτύπημα του Μαρκ Κομά, την Παρασκευή (είχε πάρει 3 ειδικές), του στέρησε τη δεύτερη σερί νίκη με την ΚΤΜ, όχι όμως και τη ζωή ευτυχώς.

Τελικά ο Σιρίλ Ντεσπρέ με ΚΤΜ αναδείχθηκε νικητής επάξια, αφού κράτησε το ρυθμό του, με δεύτερο τον Καστέου και τρίτο τον Μπλές, και οι δύο με ΚΤΜ. Στα φορτηγά, ο Χανς Στέισι κυριάρχησε από την αρχή με το Man, και δεν απειλήθηκε από τον δεύτερο Μαρντέεφ (Kamaz) και τον τρίτο Λοπρέ (Tatra). Ραντεβού του χρόνου, ελπίζουμε με ένα αναίμακτο ράλι. Σκληρό αλλά ανθρώπινο.

Τελική κατάταξη
Αυτοκίνητα
Πετερανσέλ - Mitsubishi
Αλφάντ - Mitsubishi
Σλεσέρ – Schlesser Ford

Μοτοσικλέτες
Ντεσπρέ - ΚΤΜ
Καστέου - ΚΤΜ
Μπλές ΚΤΜ

Φορτηγά
Στέισι - Man
Μαρντέεφ - Kamaz
Λοπρέ - Tatra

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x