Το βλέμμα στο μέλλον. Στην έκθεση του Ντιτρόιτ παρουσιάζεται το πρωτότυπο XC60.
Την πρόθεσή της για την κατασκευή ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου «ελεύθερου χρόνου» ή «αναψυχής» ή SUV όπως έχουν χαρακτηριστεί διεθνώς, αλλά στην αμέσως μικρότερη κατηγορία του υπάρχοντος XC90, ετοιμάζεται η Volvo. Η σουηδική φίρμα μέλος του ομίλου της Ford, θα αποκαλύψει στον τύπο -στο περιθώριο της διεθνούς εκθέσεως του Ντιτρόιτ στις 7 Ιανουαρίου- το πρωτότυπο XC60, το οποίο με μια πρώτη ματιά φαίνεται εντυπωσιακό. Τα σχεδιαστικά του στοιχεία συνδυάζουν τη στιβαρότητα και την ευελιξία ενός SUV, με το σπορ χαρακτήρα ενός κουπέ. Η Volvo με την προσθήκη ενός τέτοιου αυτοκινήτου στη γκάμα της, με πωλήσεις από τις αρχές του 2009, ελπίζει ότι θα αποτελέσει βασικό παίκτη μιας ανερχόμενης κατηγορίας κυρίως στην Ευρώπη αλλά και την Αμερική, όπως είναι αυτή των μικρών και πολυτελών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Σήμερα δεν υπάρχουν παρά ελάχιστα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία, αλλά τα αμέσως επόμενα χρόνια, οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τουλάχιστον δέκα. Μεταξύ του 2007 και του 2009, ο όγκος πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθεί κατά 75%, φτάνοντας τα 443.000 αυτοκίνητα. Στιβαρό από τη μέση και κάτω, κομψό κουπέ από τη μέση και πάνω, δείχνει και είναι μια τολμηρή δημιουργία, διαθέτοντας ξεχωριστό παράστημα με υψηλή εδαφική ανοχή, εξαιτίας των μεγάλων ζαντών. Στο εσωτερικό, αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί φωτογραφίες ακόμη, η σχεδίαση είναι εξίσου τολμηρή όσο η εξωτερική. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τον @2@πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα, σε συνδυασμό με τα οπτικά αιωρούμενα εμπρός και πίσω καθίσματα. Τεχνολογικά, το μοντέλο θα εφοδιάζεται με ένα σύστημα City Safety, που ανιχνεύει αν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει απότομα, επιδρώντας στα φρένα ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει ενδεχόμενο ατύχημα. Αν, όμως, το σύστημα ανιχνεύσει ότι η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα. Το City Safety λειτουργεί σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα. Αν η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα είναι κάτω από 15 χλμ/ώρα, το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση. Αν η διαφορά ταχύτητας είναι μεταξύ 15 και 30 χλμ/ώρα, προσπαθεί να μειώσει όσο το δυνατόν ταχύτητα πριν από τη σύγκρουση.
Εν συντομία…
Με το πρωτότυπο XC60, η Volvo Cars επεκτείνει την οικογένεια XC, η οποία προς το παρόν περιλαμβάνει τα τετρακίνητα XC70 και XC90. Οπως και στο σπορ τετραθέσιο Volvo C30 που παρουσιάστηκε πρόσφατα, και αναμένεται στη χώρα μας τον Ιανουάριο, το XC60 θα απευθύνεται κι αυτό σε ένα πελατειακό κοινό με υψηλές απαιτήσεις σε ντιζάιν και υψηλή τεχνολογία για την καθημερινότητα. Υποψήφιοι αγοραστές που μεγάλωσαν στην εποχή της έξαρσης των ηλεκτρονικών προϊόντων, αναζητούν ολοένα και περισσότερα αξεσουάρ του είδους να προσφέρονται στο βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό. Μερικά από αυτά, στον τομέα της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης, θα υπάρχουν και στο XC60. Γενικά, η Volvo θεωρεί ότι τα μελλοντικά της αυτοκίνητα θα είναι πιο εξωστρεφή και πιο ελκυστικά εμφανισιακά, ώστε να είναι αναγνωρίσιμα από μεγάλη απόσταση.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.