Panda 100
H Fiat πρόσθεσε ισχύ και στιλ στο πιο εμπορικό μοντέλο της.
Το Panda δεν είναι απλώς ένα μικρό αυτοκίνητο για τη Fiat, αλλά μια αυθεντική πλατφόρμα πάνω στην οποία η ιταλική φίρμα χτίζει μια οικογένεια αυτοκινήτων με προσοχή στη λεπτομέρεια και στοιχεία που συναντά ο υποψήφιος αγοραστής σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Αν και προορισμένο κυρίως για τις ευρωπαϊκές αγορές, το Panda γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και σε χώρες όπως η Μαλαισία, η Ταϊβάν και η Μαρτινίκα. Από το 2004 που λανσαρίστηκε στην αγορά, έχουν πουληθεί στην Ευρώπη περισσότερες από 650.000 μονάδες (προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις), ένα νούμερο που το φέρνει στην κορυφαία θέση της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων πόλης, κάτι που άλλωστε παρατηρείται και στην αγορά της χώρας μας (πρώτο με περίπου 2.400 μονάδες το 2006). Συνοδευόμενο από τη διάκριση «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2004», το Panda παράχθηκε σε διάφορες εκδόσεις, με μπροστινή κίνηση, με ηλεκτρονικά μεταφερόμενη τετρακίνηση (το παλιό Panda έγινε γνωστό με το κοντό διαφορικό), ως διασκεδαστικό Alessi, ως ψυχαγωγικό Active, Emotion, Cross και Monster. Παράλληλα, υπήρξαν και ορισμένες πρωτότυπες εκδόσεις, όπως Panda Jolly, Luxury, Hydrogen (υδρογονοκίνητο) και Terramare (για στεριά και θάλασσα), ενώ οι οδηγοί αγώνων ικανοποιήθηκαν από την έκδοση Rally. Τώρα το Panda εμπλουτίζεται με δύο νέες εκδόσεις, οι οποίες ξεκίνησαν ήδη την εμπορική τους καριέρα. Πρόκειται για το «Panda Panda» και το Panda των 100 ίππων. Η νέα γενιά διατίθεται με τέσσερα νέα χρώματα στο εξωτερικό, όπως και με νέα χρώματα και υλικά στο εσωτερικό. Σχεδιαστικά, αλλαγές στο σχήμα του αυτοκινήτου δεν έγιναν, κάτι που αναμένεται να συμβεί αργότερα, προς το τέλος της επόμενης χρονιάς. Το Fiat Panda όταν το οδήγησα για πρώτη φορά στην Λισσαβώνα, στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση, ήταν ένα αυτοκίνητο που πράγματι μου άρεσε. Μικρό σε διαστάσεις αλλά άνετο, με καλαίσθητες πινελιές στην καμπίνα των επιβατών και καλή διαρρύθμιση χώρων για τη μεταφορά αποσκευών. Με οικονομικούς κινητήρες, σπιρτόζιτο και εύκολο στην οδήγηση εντός της πόλης, δεν άργησε να κατακτήσει το νεανικό κοινό, που το χρησιμοποίησε ωστόσο και για μακρινά ταξίδια. Τώρα, με την προσθήκη του νέου ισχυρού κινητήρα, σε συνδυασμό με ορισμένες αλλαγές στην ανάρτηση (χαμηλωμένο, άλλα ελατήρια), το μοντέλο συμπεριφέρεται στο δρόμο σαν καρτ, χωρίς να είναι απαραίτητα σκληρό, αλλά φιλικό προς τον οδηγό. Το Panda 100hp, έχει σπορτίφ εμφάνιση, με σπόιλερ χρωμίου, ειδικούς προφυλακτήρες και καπό, σπορτίφ γρίλιες, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, νέες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και φιμέ πίσω παράθυρα. Στο εσωτερικό, ο επιθετικός τόνος συνεχίζεται με δερμάτινο τιμόνι, μαύρο πίνακα οργάνων με λεπτομέρειες χρωμίου και με τέσσερα ημιμπάκετ καθίσματα.
@2@Εν συντομία…
Το Panda 100 εφοδιάζεται με έναν εντελώς καινούργιο 16βάλβιδο κινητήρα 1.4lt, ο οποίος αποδίδει 100hp στις 6000 σ.α.λ., ροπή 13,7 Kg στις 4250 σ.α.λ., τελική ταχύτητα 185 χλμ/ώρα και 9,5 δευτερόλεπτα επιτάχυνση, ενώ καταναλώνει 6,5 λίτρα καυσίμου στα 100 χλμ. Το Panda 100 διατίθεται σε πέντε χρώματα (κόκκινο, μαύρο, λευκό, μπλε και γκρι), ενώ ένα νέο πακέτο «Pandemonio» περιλαμβάνει σπορ χαρακτηριστικά, με πλαϊνά «στικ» χρωμίου (κόκκινα αν το αμάξωμα είναι λευκό), κόκκινα «καλύμματα» στα φρένα (δίσκοι εμπρός-πίσω), ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών σε ασημί χρώμα, σπορ πετάλια και αντίστοιχες νότες στο εσωτερικό. Η τιμή του Panda 100 ανέρχεται στα 12.990 ευρώ, με βασικό εξοπλισμό: ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος, αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, μηχανικό κλιματισμό, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και επιλογή City (για ευκολία χειρισμού στην πόλη), προβολείς ομίχλης, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού σε ύψος, ηχοσύστημα με CD player, δισκόφρενα εμπρός πίσω και διακόπτης στο ταμπλό που ενισχύει την σπορ οδήγησή του.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.