Ελεύθερο
Ξεχωρίζουν οι ανέσεις των επιβατών, η φωτεινότητα και η διαρρύθμιση.
Μερικοί ίσως έχετε δει τις τελευταίες ημέρες στο δρόμο, ένα αυτοκίνητο με ιδιόμορφο σχήμα και τεράστιες γυάλινες επιφάνειες. Είναι το νέο Skoda Roomster, που λόγω ονόματος μπορούμε να καταλάβουμε τι θέλει να χαρίσει: άνεση, εξαιρετική ορατότητα στους επιβάτες του και αφθονία χώρων αποθήκευσης. Πρόκειται για ένα όχημα το οποίο πέρασε από αρκετές μελέτες στο κέντρο σχεδίασης της τσέχικης φίρμας, μέλους του ομίλου της VW, η οποία συνεχίζει την ανοδική της πορεία, έπειτα από την εισροή χρημάτων και την κατασκευή υπερσύγχρονων παραγωγικών μονάδων. Μετά την Fabia, την Octavia, την Octavia5 (λίγο μεγαλύτερη) και το μεγάλο πολυτελές Superb, το πλάνο της φίρμας προβλέπει σημαντικές εξελίξεις μέσα στην επόμενη δεκαετία, με καινούργια αυτοκίνητα (SUV τετρακίνητο το 2009) και ανανεωμένες εκδόσεις στα υπάρχοντα μοντέλα. Το πρώτο λοιπόν από τα νέα οχήματα είναι αυτό που (ξανα)παρουσιάζουμε σήμερα. Το Roomster το οδηγήσαμε για πρώτη φορά πριν ένα μήνα στην Ξάνθη και την Κομοτηνή. Μάλιστα η ελληνική παρουσίαση έγινε στο καταπληκτικό αθλητικό κέντρο της Skoda Ξάνθης, στα Πηγάδια. Νωρίτερα χρονικά, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης προς το προστατευόμενο δάσος της Δαδιάς στο Σουφλί, εκεί που βρίσκει καταφύγιο ο μεγαλύτερος αριθμός αρπακτικών πουλιών της Ευρώπης, με πλούσια πανίδα και σπάνια χλωρίδα. Οδηγώντας το για πολλά χιλιόμετρα τόσο στους ορεινούς δρόμους αλλά και στην Εγνατία οδό, πηγαίνοντας στην Ξάνθη, το αυτοκίνητο ήταν φιλικό στις προθέσεις μας. Ως αμάξωμα δεν παρουσίαζε περιττές κλίσεις, αφού η συνταγή με τα γόνατα McPherson μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι επιτυχημένη. Το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων (προαιρετικά αυτόματο tiptronic) «κούμπωνε» καλά και οι αλλαγές γίνονταν εύκολα. Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω και τα δύο σύνολα βενζίνης με τα οποία διατίθεται στη ελληνική αγορά. Ο ένας κινητήρας είναι τελείως καινούργιος, 16βάλβιδος 1.4 lt - 86 hp και ο άλλος επίσης 16βάλβιδος 1.6 lt - 105 hp. Μπορεί να μην είναι από τους ισχυρότερους που υπάρχουν, αλλά έχουν γραμμική λειτουργία και είναι οικονομικοί σε κατανάλωση. Το Roomster θα διατίθεται πάντως και με πετρελαιοκινητήρες, 1.4 lt – 80 hp και 1.9 lt – 105 hp. Στο φρενάρισμα δεν αντιμετωπίσαμε δυσκολίες, αφού υπάρχουν στάνταρ δισκόφρενα μπρος (αεριζόμενα) και πίσω, με τα ταμπούρα να ανήκουν στο παρελθόν. Βάσει νομοθεσίας στάνταρ είναι και το ABS με υποβοήθηση πέδησης και προαιρετικά διατίθεται ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Σχεδιαστικά, το Roomster παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, με μικρό ρύγχος, παράθυρο της μπροστινής πόρτας να θυμίζει κοκπιτ αεροσκάφους και της πίσω να είναι τεράστιο. Το χερούλι της δε κρύβεται στην τρίτη κολόνα, ενώ όσον αφορά το τρίτο παράθυρο, τονίζει την ύπαρξη ενός όγκου παραπάνω σε χώρο, χωρίς πάντως το αμάξωμα να είναι καθαρά MPV πολυμορφικό.
Εν συντομία…
@2@
Σκεπτόμενοι το χαρακτήρα του Roomster, οι διαστάσεις είναι άξιες αναφοράς με 4,205 μ. μήκος, 1,684 μ. πλάτος και 1,607 μ. ύψος. Κι αν εξωτερικά δείχνει μεγάλο, την ίδια άποψη έχουμε και στο εσωτερικό, εξαιτίας τους μακρύτερου μεταξονίου. Οδηγός και συνοδηγός φιλοξενούνται σε ένα διακριτικό…driving room, ενώ οι 3 πίσω επιβάτες αρκούνται στις ανέσεις ενός living room με υπερυψωμένα ανεξάρτητα καθίσματα. Ο πάγκος τους σύρεται κατά 15 εκατοστά μπρος – πίσω, η πλάτη τους αναδιπλώνεται πλήρως δημιουργώντας ενιαίο χώρο φόρτωσης. Το δε μικρότερο, μεσαίο κάθισμα μπορεί να αφαιρεθεί με τα δύο πλαϊνά να συγκλίνουν μεταξύ τους (κατά 11 εκ.), δημιουργώντας τετραθέσια διάταξη, από πενταθέσια, με διαθέσιμες αποσκευές 450 λίτρων στο πορτμπαγκάζ, εκεί που η εταζέρα μετακινείται πάνω κάτω, με δίκτυα να συγκρατούν τα ευπαθή αντικείμενα. Το Roomster 1.4 Trend κοστίζει από 13.790 ευρώ με: 6 αερόσακους, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές), ραδιο-cd και μηχανικό κλιματισμό.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.