Η γερμανική ομάδα έχει εκπλήξει άπαντες: Oδηγούς, επικεφαλής ομάδων και θεατές.
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Δημήτρης Μπαλής
Για μία ακόμη φορά βρεθήκαμε στη Βαρκελώνη, για δοκιμαστικά της Φόρμουλα 1.
Προσκεκλημένοι της Red Bull η οποία κατέχει το απόλυτο τα τρία τελευταία χρόνια με ισάριθμα νταμπλ (πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών, όλα με τον Σεμπαστιάν Φέτελ), είχαμε τη δυνατότητα να δούμε όλους τους οδηγούς πριν την πρώτη αναμέτρηση.
Οι μισοί οδήγησαν το Σάββατο και οι άλλοι μισοί την Κυριακή, ώστε να μπορούν οι ομάδες να εργαστούν κάθε μέρα ξεχωριστά με κάθε οδηγό, διότι καθένας έχει και τη δική του στρατηγική και συνεργασία με τον μηχανικό του, πέρα από τη γενική στρατηγική και πολιτική της ομάδας.
Στην πρωτεύουσα της Καταλονίας λοιπόν, με πολλές σημαίες στα μπαλκόνια των σπιτιών θυμίζοντας το μέγιστο ζήτημα που εγείρεται τελευταία περί ανεξαρτησίας από την Ισπανία, η ατμόσφαιρα μυρίζει καμένο λάστιχο και καύσιμο.
Σε συνδυασμό με τον εκκωφαντικό ήχο των V8 κινητήρων στις 90 μοίρες, 2.4 lt, απόδοσης περίπου 700 ίππων, το μίγμα ήταν αρκετά εκρηκτικό.
Στην πίστα του Μον Μελό, ολοκληρώνεται σήμερα το απόγευμα το τελευταίο από τα τρία 3ήμερα των επίσημων δοκιμών, εν όψει το Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 που θα ξεκινήσει από το Αλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στις 17 Μαρτίου. Κι η Mercedes, τόσο με τον Ρόσμπεργκ, σήμερα, όσο και με τον Χάμιλτον, χθες, έκανε τους ταχύτερους χρόνους.
Με ηλιόλουστες καιρικές συνθήκες, παρά το κρύο κυρίως το πρωί και αρκετό κόσμο στις εξέδρες (όχι πολύ διότι και οι Ισπανοί μαστίζονται από κρίση), οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να κάνουν πολλούς γύρους και να δοκιμάσουν όλες τις γόμες ελαστικών της Pirelli: τη πολύ μαλακή (κόκκινο διακριτικό), τη μαλακή (κίτρινο), τη μεσαία (λευκό) και σκληρή (πορτοκαλί).
Τις δε προηγούμενες ημέρες, που έβρεξε, έβαλαν και τα βρόχινα ελαστικά, τα οποία μάλλον δεν θα χρησιμοποιηθούν στην Αυστραλία, μια και αναμένεται καλός, σχετικά, καιρός.
Βέβαια, περισσότερο έδωσαν βάση στη μεσαία γόμα και στην πολύ μαλακή γόμα, αφού αυτά τα δύο μίγματα ελαστικών θα έχουν στη διάθεσή τους οι ομάδες στον πρώτο αγώνα της Αυστραλίας.
Επίσης, όλες οι ομάδες έχουν δύο σασί έτοιμα για τον πρώτο αγώνα της Μελβούρνης και ήδη δουλεύουν με τα εφεδρικά για κάθε περίπτωση. Πάντως, σε κάποια στιγμή θα τα δοκιμάσουν τα δεύτερα σασί, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουν στο γεγονός της αεροδυναμικής, ώστε να είναι όλα τα σασί εντάξει.
Χθες, όλοι σχεδόν οι οδηγοί έκαναν πάρα πολλούς γύρους, προσομοιάζοντας για αγώνα. Το ίδιο και σήμερα το πρωί, μέχρι το μεσημεριανό διάλλειμα για φαγητό (2-3 ώρα Ελλάδος). Χθες, ο Λιούς Χάμιλτον στο τιμόνι της Mercedes, σε 117 γύρους έκανε χρόνο 1’.20’’558, τον καλύτερο της ημέρας (τους περισσότερους γύρους -126- έκανε ο Φαν ντερ Γκάρντε, ο ρούκι της Caterham).
Σήμερα, ο Νίκο Ρόσμπεργκ, πήρε ιδανικά της σκυτάλη από τον ομόσταβλό του στη γερμανική ομάδα και κατέβασε το χρόνο στο 1’20’’130 κάνοντας 53 γύρους στο πρώτο μισό της ημέρας. Θα δούμε το απόγευμα αν αλλάξει κάτι, διότι ο Αλόνσο με τη Ferrari απείλησε το χρόνο του Γερμανού, κάνοντας 1’20’’494 με 64 γύρους.
Όσο για τη Red Bull, δείχνει πάνω από 1 δευτερόλεπτο πιο αργή από τα πρώτα μονοθέσια, ωστόσο μάλλον δεν έχει δείξει όλα της τα "χαρτιά" ακόμη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κίμι Ραϊκόνεν, σήμερα ήταν καλύτερα από τις στομαχικές διαταραχές που είχε χθες. Κάθισε στο τιμόνι της Lotus, ωστόσο έτρεξε μόλις 7 γύρους διότι την υπόλοιπη ώρα το μονοθέσιο ήταν καθηλωμένο στα πιτς με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Θυμίζουμε ότι χθες ο Φινλανδός δεν έτρεξε και αντικαταστάθηκε από τον Ρομάν Γκροζάν ο οποίος ήρθε εσπευσμένα από το Παρίσι κι ενώ είχε ολοκληρώσει το δικό του μέρος των δοκιμών.
Στην πίστα, το παρών έδωσε και το αφεντικό της Red Bull, ο Αυστριακός μεγιστάνας Ντίτριχ Μάτεσιτζ, ο οποίος δεν κάθισε αναπαυτική πολυθρόνα για να παρακολουθεί τα δοκιμαστικά, αλλά πήγε σε διάφορα σημεία της πίστας, μέσω του περιφερειακού δρόμου τον οποίο χρησιμοποιήσαμε κι εμείς, προκειμένου να είναι σε απόσταση αναπνοής από τα μονοθέσια που περνούσαν.
Καταλήγοντας, λίγο πριν ξεκινήσουν τα σημερινά δοκιμαστικά, το πρωί γύρω στις 8.30, συναντήσαμε τον Νικόλα Τομπάζη, τον Ελληνα επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, ο οποίος ήταν λιτός στις κουβέντες του και «σφίγγα» στις προβλέψεις. «Θα δούμε», είπε χαρακτηριστικά.
«Πολλά θα φανούν στον πρώτο αγώνα», επισήμανε.
Περισσότερα για την ολοκλήρωση των τελευταίων δοκιμαστικών, λίγο μετά τις 6 το απόγευμα.
Δοκιμαστικά Βαρκελώνης – 3η ημέρα – πρωινό σκέλος
1. Ρόσμπεργκ, Mercedes, 1:20.130, 53 γύροι
2. Αλόνσο, Ferrari, 1:20.494, 64 γύροι
3. Μπάτον, McLaren, 1:21.444, 44 γύροι
4. Χούλκενμπεργκ, Sauber, 1:21.541, 46 γύροι
5. Ντι Ρέστα, Force India, 1:21.664, 38 γύροι
6. Μαλδονάδο, Williams, 1:22.415, 41 γύροι
7. Φέτελ, Red Bull, 1:22.514, 59 γύροι
8. Πικ, Caterham, 1:23.115, 53 γύροι
9. Μπιάνκι, Marussia, 1:23.167, 62 γύροι
10. Ρικιάρντο, Toro Rosso, 1:23.628, 46 γύροι
11. Ραϊκόνεν, Lotus, 1:24.396, 7 γύροι
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.