Γενικά

Το 50% των αυτοκινήτων έχουν φθαρμένα αμορτισέρ

Μείζον θέμα ασφάλειας, έπειτα από έρευνα της Tenneco Inc.

Η Tenneco Inc, από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές συστημάτων ελέγχου εκπομπών καυσαερίων καθώς και συστημάτων ανάρτησης και διεύθυνσης, διεξήγαγε έρευνα στη Γερμανία, σχετικά με τα φθαρμένα αμορτισέρ.

Η έρευνα αυτή, με συλλογή πληροφοριών μέχρι το 2010, πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία με τη βοήθεια γερμανικών εργαστηρίων που έλεγξαν 38.949 οχήματα.

Σήμερα, ο ρόλος των αμορτισέρ δεν είναι ακόμη αρκετά κατανοητός. Πολλοί οδηγοί, δεν έχουν επίγνωση της λειτουργίας τους, ούτε ξέρουν πόσο συχνά πρέπει να τα αλλάζουν. Αρκετά ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από την μελέτη: η πρώτη μεγάλη διαπίστωση σύμφωνα με τα στοιχεία των γερμανικών εργαστηρίων είναι ότι κατά μέσο όρο το 50% των αυτοκινήτων που ελέγχθησαν, "φορούσαν" φθαρμένα αμορτισέρ.

Πιο συγκεκριμένα, το 40% των αυτοκινήτων ηλικίας 4 ετών έχουν φθαρμένα αμορτισέρ. Στα αυτοκίνητα ηλικίας 4 - 6 ετών το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 40% και 50% και στα 11 χρόνια το ποσοστό ανέρχεται σε 60,3%. Οσον αφορά την ηλικία του αυτοκινήτου, προκύπτει ότι 40% των αυτοκινήτων με ηλικία μεγαλύτερη των 4 ετών έχουν χαλασμένα αμορτισέρ. Για τα αυτοκίνητα μεταξύ 4 και 6 ετών το ποσοστό είναι μεταξύ 40% και 50%, και για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 11 ετών το ποσοστό ανεβαίνει στο 60,3%.

Μια άλλη σημαντική διαπίστωση από τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ότι η πιθανότητα για ένα αυτοκίνητο να έχει χαλασμένα αμορτισέρ αυξάνει με τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Απεδείχθη ότι το 18,5% των νέων αυτοκινήτων (μέχρι ενός χρόνου) με πολλά όμως διανυθέντα χιλιόμετρα (30.971) είχαν χαλασμένα αμορτισέρ.

Η Tenneco, με την μάρκα Monroe, εκμεταλλευόμενη αυτή την έρευνα επαναλαμβάνει την ανάγκη ελέγχου των αμορτισέρ κάθε 20.000 χιλιόμετρα και τονίζει ότι ποτέ ο οδηγός δεν πρέπει να περιμένει περισσότερα από 80.000 χιλιόμετρα για να τα αλλάξει.

Τα φθαρμένα αμορτισέρ επηρεάζουν άμεσα τη συμπεριφορά του οχήματος. Οδηγώντας με φθαρμένα αμορτισέρ, αυξάνεται η απόσταση φρεναρίσματος (ακόμη περισσότερο σε αυτοκίνητα με ABS καθώς το σύστημα τείνει να χάσει την αποτελεσματικότητα του όταν οι κραδασμοί αυξάνονται) και μειώνεται ο έλεγχος στις στροφές. Από την άλλη μεριά, έχοντας αμορτισέρ σε καλή κατάσταση
μπορεί να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό η αίσθηση ζάλης και γενικά η δυσφορία που προκαλείται μερικές φορές από τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο.

Η Alessandra Casetta, Marketing Manager για τη Κεντρική και Νότια Ευρώπη της Tenneco για το aftermarket δήλωσε: «Υπάρχει μια επικίνδυνη τάση να υποτιμάμε τη σημασία των αμορτισέρ. Η μελέτη μας επέτρεψε να αποκαλύψουμε μέσα από στοιχεία και δεδομένα ότι γνωρίζαμε ήδη στην εταιρεία μας: πολλοί οδηγούν ακόμα με φθαρμένα αμορτισέρ. Είναι απαραίτητο οι οδηγοί να
συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που διατρέχουν οδηγώντας με φθαρμένα αμορτισέρ»

Σχετικά με την Tenneco
Η Tenneco είναι μια βιομηχανική εταιρεία 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με έδρα το Lake Forest, Illinois, με περίπου 24.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο. Η Tenneco είναι ένας από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές, κατασκευαστές και εμπόρους σε όλο τον κόσμο, συστημάτων αναρτήσεων και ελέγχου εκπομπών καυσαερίων, που προορίζονται για την αυτοκινητοβιομηχανία ως αρχικός
εξοπλισμός, αλλά και για το Αftermarket. Η Tenneco εμπορεύεται τα προϊόντα της κυρίως κάτω από τα σήματα Monroe, Walker, Gillet και Clevite.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x