Μπορεί η Pirelli να εφοδιάζει αποκλειστικά με ελαστικά της το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, ωστόσο δεν ξεχνά τα ράλι. Μέχρι πρόπερσι, ήταν αυτή αποκλειστικός προμηθευτής του αντίστοιχου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, αλλά προτίμησε να συνεχίσει σε αυτό το επίπεδο με την F1.
Πάντως, διατήρησε τις σχέσεις της με τα ράλι, έχοντας το δικό της θεσμό ανάδειξης νέων ταλέντων οδηγών Pirelli Star Driver και την εξέλιξή του WRC Academy, εφοδιάζοντας αποκλειστικά όλα τα Ford Fiesta του θεσμού αυτού.
Φέτος, παραμένει στα ράλι εξοπλίζοντας με ελαστικά την ομάδα Italia Skoda για το Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι, η οποία θα έχει έναν ταλαντούχο οδηγό, τον Ουμπέρτο Σκάντολα. Αυτό έρχεται να ολοκληρώσει την κυριαρχία της Pirelli στο ιταλικό πρωτάθλημα ράλι, όπου η ιταλική εταιρεία κατέκτησε τον τίτλο τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με την Peugeot Italia και τον Πάολο Αντρεούτσι. Ο οδηγός θα ξεκινήσει το πρωτάθλημα με ένα Peugeot 208 κατηγορίας R2, πάντα με ελαστικά Pirelli, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα τρέξει με R5.
Το Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι έχει οκτώ γύρους φέτος. Η αρχή θα γίνει με το ράλι Τσιόκο τον Μάρτιο και θα τελειώσει με το θρυλικό ράλι του Σαν Ρέμο, τον Οκτώβριο, που περιλαμβάνεται στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι.
Οι οδηγοί, τώρα, συμπεριλαμβανομένου του Σκάντολα με τη Skoda Fabia Super 2000, θα έχουν στη διάθεσή του την πλήρη σειρά των χωμάτινων και ασφάλτινων ελαστικών της Pirelli, τα οποία αποτελούν εξέλιξη των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν την περίοδο 2008-2010, όταν ήταν Pirelli αποκλειστικός προμηθευτής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με ένα ποσοστό αστοχίας προϊόντος μικρότερη από 0,02%.
Η έρευνα και η εξέλιξη των ελαστικών ράλι γίνεται στις εγκαταστάσεις της Pirelli στην Ιταλία, ενώ η κατασκευή τους πραγματοποιείται στο «εργοστάσιο των πρωταθλητών», στο Ισμίτ της Τουρκίας, εκεί όπου παράγονται και τα ελαστικά της Φόρμουλα 1.
Εξάλλου, η Pirelli θα υποστηρίξει φέτος το Citroen DS3 R1 Pirelli Rally Academy: ένα νέο θεσμό με στόχο να προσφέρει σε ένα νεαρό Ιταλό οδηγό την ευκαιρία της ζωής του.
Με την υποστήριξη του CSAI - του ανώτατου οργάνου διοίκησης του ιταλικού μηχανοκίνητου αθλητισμού - και της Citroen, στο θεσμό θα δοκιμαστούν τα πληρώματα σε πάνω από πέντε γύρους ασφάλτου στην Ιταλία. Ο τελικός νικητής θα ανταμειφθεί τρέχοντας με ένα Citroen DS3 R3 στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι το 2014.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων του θεσμού θα περιλαμβάνει την μοναδική Mille Miglia, τον Απρίλιο, το Rally della Lanterna, το ράλι Fruili, Sanremo Rally και το θρυλικό Targa Florio.
Η συμμετοχή στο Citroen DS3 R1 Pirelli Rally Academy κοστίζει 45.000 ευρώ και περιλαμβάνει τη χρήση ενός Citroen DS3 R1 του 2012 με τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 lt. Οδηγοί ηλικίας μέχρι 25 ετών μπορούν να εγγραφούν έως τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.