Να λοιπόν, που κάτι δείχνει να κινείται στο ξεκίνημα του 2013. Μόλις σήμερα, κι αφού ξεπεράστηκαν αρκετά εμπόδια τα τελευταία δύο χρόνια, υπογράφηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Χρήστο Τσίτουρα και από τον Δημήτριο Ντινόπουλο, εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε., η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του τραμ προς τον Πειραιά.
Η τελετή υπογραφής της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη, του δημάρχου Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκου, του γεν. γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτου Σιμόπουλου και του γεν. γραμματέα Μεταφορών Νικόλαου Σταθόπουλου, οι οποίοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την προώθηση των μεγάλων έργων που πραγματοποιούνται στο σημαντικότερο Λιμάνι της χώρας.
Η επέκταση του τραμ, ύψους 61.5 εκ ευρώ (έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2007-2013») έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ με 12 στάσεις. Θα ξεκινά από τον σταθμό ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και θα καταλήγει στο Λιμάνι του Πειραιά, με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος».
Ετσι, ο Πειραιάς θα αποκτήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, που θα εξυπηρετεί καθημερινά 35.000. Βέβαια, εκτός του τραμ, ήδη έχει ανακοινωθεί η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά (Αγ. Μαρίνα – Πειραιάς - 6 σταθμοί 7,6 χλμ.)
Η κατασκευή του έργου πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα, δηλαδή τον Μάρτιο και να ολοκληρωθεί σε 25 μήνες, ενώ παράλληλα η Αττικό Μετρό Α.Ε., θα προμηθευθεί, με διεθνή διαγωνισμό, 25 νέα οχήματα τραμ προκειμένου να υποστηρίξουν την νέα επέκταση.
«Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη επένδυση που γίνεται στο Πειραιά, ο οποίος σε λίγα χρόνια θα διαθέτει μετρό και τραμ για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του και των ταξιδιωτών. Εκτός από την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση οι περιοχές του Πειραιά θα αναβαθμισθούν σημαντικά καθώς η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της περιοχής διέλευσης με τη δημιουργία χώρων πρασίνου, όπου προβλέπεται να φυτευτούν 1.200 δένδρα και την ανάπλαση πάρκων καθώς και την εγκατάσταση ενός σύγχρονου συστήματος αποκομιδής των απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής. Επίσης, στο πρώτο στάδιο εφαρμογής του έργου περιλαμβάνονται οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση της πόλης του Πειραιά και των κατοίκων της», δήλωσε ο Χρήστος Τσίτουρας.
«Με όλες τις ως άνω υποδομές, το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας αποκτά πάλι την χαμένη αίγλη του και μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπου εκεί ενώνονται λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο προαστιακός και το τραμ, διευκολύνοντας ουσιαστικά τους χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με πλοίο.
Η Αττικό Μετρό Α.Ε. αποτελεί σήμερα την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη που τόσο πολύ έχει ανάγκη η Ελλάδα, και συνεχίζει με μεθοδικότητα να σχεδιάζει τις περαιτέρω επεκτάσεις, τόσο για το Μετρό όσο και για το ΤΡΑΜ», κατέληξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε..
Εξάλλου, το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η Αττικό Μετρό Α.Ε. προωθούν τις επόμενες επεκτάσεις του δικτύου τραμ, ως εξής:
- Β΄στάδιο επέκτασης προς Καλλίπολη
- Γ’ στάδιο επέκτασης προς Κερατσίνι και Πέραμα
- Επέκταση προς Αργυρούπολη (Ελληνικό - Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη)
- Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως)
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.