Δύο κινητήρες της Honda της σειράς EarthDreamsTechnology που εφοδιάζουν το νέο Accord στην Αμερική βρίσκονται ανάμεσα στους 10 καλύτερους κινητήρες για το 2013, σύμφωνα με τη λίστα του θεσμού "Ward's 10 Best Enginesf or 2013".
Σχεδόν όλα τα μοντέλα Accord 2013 που θα πωλούνται στις ΗΠΑ εφοδιάζονται με έναν από τους διακεκριμένους κινητήρες. Πρόκειται για τον 2.4 lt τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού και τον 3.5 lt V6 με VariableCylinderManagement (VCM).
«Η Honda είναι πρωτίστως μία εταιρία παραγωγής κινητήρων, και τα νέα κινητήρια σύνολα της σειράς EarthDreamsTechnology για μία φορά ακόμα επιβεβαιώνουν την πρόθεση της Honda να είναι πρωτοπόρος στην τεχνολογία των κινητήρων που παρέχουν άμεση, πλούσια ισχύ και οδηγική απόλαυση», δήλωσε ο ArtSt. Cyr, αντιπρόεδρος προϊοντικού σχεδιασμού και logistics της Honda στην Αμερική. «Το γεγονός ότι τόσο ο 4κύλινδρος όσο και ο V6 του 2013 Accord βρίσκονται στην περίοπτη λίστα Ward με τους 10 Καλύτερους Κινητήρες δείχνει ότι οι κορυφαίες τεχνολογίες δεν σημαίνουν απαραίτητα υψηλό κόστος», επισήμανε.
Διανύοντας ήδη τη 19η χρονιά του, ο διαγωνισμός "Ward's 10 Best Engines" που αναδεικνύει τους 10 Καλύτερους Κινητήρες επιβραβεύει όσους θέτουν νέα σημεία αναφοράς στις αντίστοιχες κατηγορίες οχημάτων. Υποψήφιος μπορεί να είναι ένας εντελώς νέος ή σημαντικά βελτιωμένος κινητήρας και να διατίθεται με όχημα παραγωγής που θα κυκλοφορήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013. «Ο τετρακύλινδρος 2.4 lt, ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού της Honda στη Β. Αμερική, είναι εκπληκτικά αποδοτικός και με πλούσια ροπή στις χαμηλές στροφές και απίστευτη δύναμη στις μεσαίες στροφές», δήλωσε ο TomMurphy, Διευθυντής Σύνταξης του WardsAutoWorld.
Η "EarthDreamsTechnology" της Honda αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά τεχνολογίας εξέλιξης που αναβαθμίζει σημαντικά τόσο τις οδηγικές επιδόσεις όσο και την απόδοση καυσίμου, βασισμένη σε προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες με σκοπό τη μοναδική οδηγική απόλαυση Honda.
Ο νέος, τετρακύλινδρος εν σειρά 2.4 lt i-VTEC άμεσου ψεκασμού, είναι ο στάνταρ κινητήρας του Accord. Αποδίδοντας 185 hp και ροπή 181 lb-ft, ο κινητήρας αυτός προσφέρει 4% υψηλότερη ιπποδύναμη και 12% περισσότερη ροπή σε σχέση με τον προκάτοχό του με απλή αμόλυβδη βενζίνη, ενώ πληροί τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων PZEV και ULEV-2. Με σύστημα εξαγωγής υψηλής ροής, ο 4κύλινδρος κινητήρας του AccordSportSedan αποδίδει 189 hp και ροπή 182 lb-ft.
Ο νέος 4-κύλινδρος κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με δύο νέα κιβώτια, ένα 6-τάχυτο μηχανικό με ομαλή και ακριβή διαδικασία αλλαγής σχέσεων ή ένα CVT (ContinuouslyVariableTransmission). Με πιο αραιή κλιμάκωση σχέσεων από το 5-τάχυτο αυτόματο που αντικαθιστά και σε συνδυασμό με την αυξημένη λειτουργική απόδοση, το CVT συμβάλει σημαντικά στη βελτιωμένη απόδοση καυσίμου του Accord.
Τώρα, ο 3.5 V-6 αποδίδει πλέον 278 hp στις 6200 rpm (αύξηση 7 ίππων) και ροπή 252 lb-ft στις 4900 σ.α.λ. Η ροπή είναι σημαντικά βελτιωμένη από το ρελαντί μέχρι τις 4900 σ.α.λ. όπου κορυφώνεται, δηλαδή στη ζώνη στροφών που συνήθως λειτουργεί ο κινητήρας. Στα V-6 μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο, ο κινητήρας υιοθετεί επίσης μία νέα γενιά της τεχνολογίας Μεταβλητής Διαχείρισης Κυλίνδρων - VariableCylinderManagement (VCM) και ειδικό μηχανισμό βαλβίδων SOHCi-VTEC. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ο κινητήρας λειτουργεί με τρεις ή και με τους έξι κυλίνδρους, αυξάνοντας την απόδοση καυσίμου ή την ισχύ, σύμφωνα με τις ανάγκες. Ο V-6 λειτουργεί με απλή αμόλυβδη βενζίνη και πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων ULEV-2.
Στο 2013 Accordsedan, ο V-6 συνδυάζεται με ένα νέο, 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με GradeLogicControl. Πιο συμπαγές και αποδοτικό από το 5-τάχυτο αυτόματο που αντικαθιστά, το 6-τάχυτο αυτόματο βελτιώνει σημαντικά την επιτάχυνση και την απόδοση καυσίμου.
Βέβαια, όλα αυτά συμβαίνουν στην Αμερική, όπου οι μεγάλοι σε κυβισμό κινητήρες έχουν ζήτηση ακόμα, παρά την κρίση και τις τιμές των καυσίμων (σαφώς χαμηλότερες στις Η.Π.Α. από την Ευρώπη). Ωστόσο, η τεχνολογία των μεγάλων μοτέρ μεταφέρεται και στα μικρότερα σύνολα, γι' αυτό και βλέπουμε "θαύματα" στους μικρούς κινητήρες της Honda στην Ευρώπη.
Σύντομα, θα έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στη Νότια Γαλλία και το νέο turbo κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt που θα τοποθετηθεί στο Civic.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.