Audi A3 Sportback
Το ζητούμενο για την παραγωγή ενός νέου μοντέλου Audi, είναι να ακολουθήσει την ίδια φιλοσοφία σχεδίασης, εφόσον η προηγούμενη έκδοση είναι επιτυχημένη. Εμπορικά, το A3 πουλά καλά διαχρονικά, από το 1999 και αυτό ήταν αρκετό στη γερμανική φίρμα, ώστε να διατηρήσει το στυλ του A3 Sportback στα γνώριμα καλούπια, προσθέτοντας, ωστόσο, πινελιές ανανέωσης και τεχνολογίες αιχμής.
Σχεδιαστικά, οι αλλαγές παρατηρούνται, στη μάσκα, στα φωτιστικά εμπρός και πίσω, στο πλάι με τις γραμμές και σε μικροαλλαγές στους προφυλακτήρες. Γενικά, δείχνει πιο φαρδύ πίσω και πιο στιβαρό. Πάντως, το αμάξωμα μεγάλωσε τόσο σε απόλυτο μέγεθος όσο και σε μεταξόνιο, με τους μηχανικούς να επιτυγχάνουν καλύτερη κατανομή βάρους που βοήθησε πολύ για την τοποθέτηση του δεύτερου κινητήριου άξονα στην τετρακίνητη έκδοση. Η αύξηση των χώρων είναι εμφανής στη καμπίνα, ειδικά στο πίσω μέρος και στο χώρο αποσκευών.
Εξάλλου, οι μηχανικοί της Audi μείωσαν το βάρους του αυτοκινήτου κατά 90 κιλά, συνεισφέροντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, όπως και στην αεροδυναμική.
Με θαυμάσια ηχομόνωση και ανανεωμένο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας ΜΜΙ, το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Στον τομέα των κινητήρων, στην Ελλάδα θα προκριθεί το μοτέρ βενζίνης 1.2 lt – 105 hp καθώς και οι 1.4 lt – 140 hp και 1.8 lt – 180 hp.
Εξάλλου, θα προσφέρεται και ο κινητήρας πετρελαίου 1.6 lt – 105 hp. Το νέο Audi A3 Sportback αναμένεται τον Φεβρουάριο στην Ελλάδα με τιμές από 21.500.
Fiat 500L
Το 500L, αν και δεν βασίζεται στο πάτωμα του απλού 500 αλλά στου Punto, εντούτοις τα στοιχεία εμφάνισης και το γενικό ύφος παραπέμπουν σε ένα υπερυψωμένο 500.
Μου αρέσει με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το μεγάλο χώρο στη καμπίνα, τον πλήρη και το στυλ, ειδικά στις δίχρωμες εκδόσεις.
Ηδη πωλείται στην Ελλάδα με κινητήρας βενζίνης 1.4 lt - 95 hp και τιμή από 15.900 ευρώ, αλλά με την απόσυρση η τιμή πέφτει.
Ομως, εμένα με ικανοποιεί περισσότερο η έκδοση με το turbo μοτέρ βενζίνης 0.9 TwinAir -105 hp και λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης.
Πάντως, στην Ελλάδα, τώρα, αρέσουν και τα πετρελαιοκίνητα. Ετσι, η Fiat προσφέρει το 500L με τον τούρμπο ντίζελ 1.3 MultiJet II με 85 ίππους.
Ford B-MAX
Ενα ακόμη νέο μοντέλο, με πλούσιο εξοπλισμό και προσιτή τιμή, προστέθηκε στην ελληνική αγορά. Το νέο Ford B-MAX, βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα που έχει και το νέο Fiesta – και αντιπροσωπεύει το όραμα της εταιρείας για ένα μικρό πολυχρηστικό μοντέλο κύρους, συνδυάζοντας εξαιρετικούς χώρους και ευελιξία με ένα μοντέρνο και κομψό εξωτερικό. Ταυτόχρονα διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό.
Το Ford Easy Access Door System των θυρών του B-MAX προσφέρει εξαιρετική δυνατότητα πρόσβασης χάρη στην ενσωμάτωση των κεντρικών κολόνων του αμαξώματος στις πόρτες (κλασικές μπροστά, συρόμενες πίσω). Όταν οι εμπρός και πίσω πόρτες είναι ανοιχτές, η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εξαιρετική με ένα ενιαίο τεράστιο άνοιγμα μήκους 1,5 μ., διευκολύνοντας την είσοδο ή την έξοδο των πίσω επιβατών, την ασφάλιση των παιδιών στα παιδικά καθίσματα, ή τη φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 60/40 και αναδιπλώνονται πλήρως με μία απλή κίνηση και επιπλέον το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού δημιουργεί μία επίπεδη επιφάνεια, από μπροστά μέχρι πίσω, κατάλληλη για φορτία μήκους μέχρι 2,34 μ.
Το B-MAX «φορά» τον βενζινοκινητήρα 1.0 Ford EcoBoost που διατίθεται σε εκδόσεις 100 ίππων και 120 ίππων. Επίσης, προσφέρεται και με τον πετρελαιοκινητήρα Duratorq TDCi 1.6l - 95 hp.
Kia τρίθυρο Pro_cee’dGT και πεντάθυρο cee’dGT
Πωλήσεις, από τα μέσα του 2013, δύο μοντέλων υψηλών επιδόσεων: το τρίθυρο Pro_cee’dGT και το πεντάθυρο cee’dGT. Εντάξει δεν θα κάνουν μεγάλα νούμερα, αλλά είναι η πρώτη απάντηση των Κορεατών στους Ευρωπαίους με τις ισχυρές εκδόσεις. Θα τονώσουν περαιτέρω την ήδη καλή εικόνα του cee'd.
Τα δύο νέα μοντέλα GT κινεί η νέα έκδοση του 1.6 GDI (gasolinedirectinjection) βενζινοκινητήρα της KIA, που είναι εφοδιασμένη με υπερσυμπιεστή διπλού αυλού «twinscroll» και ενίσχυση των εσωτερικών στοιχείων του κινητήρα. Η ιπποδύναμη και η ροπή αυξάνονται δραματικά σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό 1.6 GDi, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει στους 204 ίππους, (+51%) και τη μέγιστη ροπή τα 265 Nm (+61%).
Το σύνολο συμπληρώνει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, ενώ η επιτάχυνση ανέρχεται σε μόλις 7,9 δευτ. για τα 0-100 χλμ./ώρα.
Εκτεταμένες βελτιώσεις και ενισχύσεις έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο και στην ανάρτηση.
Τα νέα μοντέλα διαφοροποιούνται από τις λοιπές εκδόσεις, έχοντας: νέες γρίλιες ψυγείου και πλαίσια φωτιστικών σωμάτων, επιθετικότερο σχεδιασμό προφυλακτήρων, νέες ζάντες αλουμινίου 18’’, κόκκινες δαγκάνες στα δισκόφρενα και ιδιαίτερες χρωματικές πινελιές να συμπληρώνουν την δυναμική εξωτερική σχεδίαση. Τη σχεδίαση των GT θα ολοκληρώνουν τα ξεχωριστού σχεδιασμού φωτιστικά σώματα σε σχήμα κοσμήματος και τα φώτα ημέρας LED τεσσάρων στοιχείων.
Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα της Recaro, τα πεντάλ αλουμινίου και τα υψηλής ποιότητας υλικά δημιουργούν ένα σπορτίφ περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες. Η έναρξη παραγωγής των pro_cee’dGT και cee’dGT έχει προγραμματιστεί για τα μέσα Μάιου 2013 στο εργοστάσιο της KIA στην Ζιλίνα της Σλοβακίας με έναρξη πωλήσεων στην Ευρώπη από τα μέσα του έτους.
Opel Adam
Ο μικρός ήρωας της πόλης, πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στις αρχές του 2013. Αναμένεται να προκαλέσει αίσθηση στους δρόμους, είναι κομψό, μικρό όσο πρέπει και σηματοδοτεί την είσοδο της Opel στο ραγδαία αναπτυσσόμενο life-style κομμάτι της κατηγορίας αυτοκινήτων πόλης Α.
Με μήκος σχεδόν 3,70 μ. (πλάτος 1,72 μ. χωρίς καθρέπτες), τρίθυρο με πολύ καλό πλαίσιο και θαυμάσιο σύστημα διεύθυνσης, ξεχωρίζει για τα ψηλά τοποθετημένα φώτα (και με στάνταρ φώτα ημέρας), τη χαμηλή μάσκα, το κόψιμο στο πλάι όπως το Insignia και τη γραμμή οροφής που καταλήγει στο λογότυπο Adam. Προσφέρεται και σε διχρωμία εξωτερικής όσο και εσωτερικής εμφάνισης, όπου στη καμπίνα κυριαρχούν νεανικά στοιχεία και σε μια έκδοση οροφή με 64 LED λαμπάκια που το βράδυ σε κάνουν να νομίζεις ότι βλέπεις…αστέρια!
Το Opel ADAM προσφέρει επίσης τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες καθώς και υψηλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού (ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα κ.α) και με καλή σχέση αξίας/τιμής. Στην Ελλάδα θα διατίθεται με κινητήρες 1.2 lt – 70 hp και 1.4 lt – 87 hp. Αργότερα, προς το τέλος της χρονιάς θα προστεθεί και μικρότερος κινητήρας 1.0 lt και turbo έκδοση.
Opel Mokka
Τον Δεκέμβριο έκανε τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα, δικίνητο και τετρακίνητο, με τιμή εκκίνησης 21.950 ευρώ, έπειτα από την προσφορά προώθησης των 500 ευρώ (μόνο στις εκδόσεις βενζίνης). Η τιμή αυτή αφορά την τετρακίνητη έκδοση με τον εξαιρετικό κινητήρα turbo 1.4 lt - 140 hp, με 6άρι κιβώτιο, που έχει μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 149 γρ./χλμ. Η Opel θεωρεί ότι το 30% των πωλήσεων θα είναι με αυτό το μοτέρ βενζίνης, το 15% θα αφορά πωλήσεις με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 lt - 115 hp που δεν είναι υπερτροφοδοτούμενος και καταναλώνει 6,5 λίτρα, εκπέμποντας 153 γρ./χλμ., ενώ το 55% των πωλήσεων θα αφορά ο κινητήρας πετρελαίου 1.7 lt - 130 hp, που έχει κατανάλωση μόλις 4,5 λίτρα και εκπομπές 120 γρ./χλμ. Στην Ελλάδα και αυτός ο κινητήρας θα προτιμηθεί, παρόλο που είναι 1.7 lt και στη χώρα μας οι περισσότεροι (λόγω φορολογίας) τρομάζουν να αγοράσουν κάτι πάνω από 1.400 κ.εκ.
Παρά το μικρό συνολικό μήκος των 4,28 μ, το Mokka μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και πέντε άτομα σε υπερυψωμένα καθίσματα. Επιπλέον, το Opel Mokka λανσάρει εργονομικά καθίσματα για πρώτη φορά στην κατηγορία SUV-B, προσαρμοζόμενο εμπρόσθιο φωτισμό, σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix bikeκαι πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας.
Renault Clio
Το νέο Renault Clio πωλείται ήδη στην Ελλάδα. Αμεσα αναγνωρίσιμο αλλά πολύ πιο ελκυστικό από τα προηγούμενα, διαθέτει χρωμιωμένες λεπτομέρειες και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.
Διαθέσιμο αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα και σε 5 χρώματα, το νέο Renault Clio ξεχωρίζει επίσης και για την σπορτίφ νότα που του χαρίζουν οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, που ενσωματώνονται στην πίσω κολώνα.
Οι σχεδιαστές της Renault έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στις αναλογίες, δημιουργώντας ένα ισορροπημένο σύνολο μήκους 4,062 μ., πλάτους 1,732 μ. και ύψους 1,448 μ. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 4,5 εκ. σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ είναι πιό φαρδύ με μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω κατά 3,4 εκ. και 3,6 εκ. αντίστοιχα.
Σε εξοπλισμό, η βασική έκδοση διαθέτει: ABS, ESP για την ευστάθεια, Hill Start Assist για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ζώνες οδηγού - συνοδηγού - πλευρικούς κεφαλής/θώρακα, φώτα ημέρας LED, κλιματισμό, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, ραδιο-CD κ.α.
Εχει αποσπάσει 5 αστέρια ασφάλειας στις δοκιμές πρόσκρουσης Euro NCAP και προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση.
Διαθέσιμα μοτέρ βενζίνης: 1.2 lt - 75 hp και 0,9 lt - 90 hp (turbo). Κινητήρες πετρελαίου: 1.5 dCi- 75 hp και 1.5 dCi- 90 hp.
Seat Leon
Με το Leon κορυφώνεται η πιο ισχυρή προϊοντική επιθετική πολιτική της SEAT σε ολόκληρη την ιστορία της μάρκας. Κατά την διάρκεια του 2012 η ισπανική μάρκα (μέλος του ομίλου της VW) παρουσίαζε και ένα νέο μοντέλο κάθε τρίμηνο: το μικρό αυτοκίνητο πόλης Mii, το ανανεωμένο best-seller Ibiza, την επιστροφή του Toledo και τώρα την τρίτη γενιά Leon.
Το νέο Seat Leon χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία του ομίλου Volkswagen, όπως την ίδια πλατφόρμα του τωρινού Golf 7. Μάλιστα, είναι το πρώτο όχημα παραγωγής που θα παρουσιάσει πλήρως την νέα σχεδιαστική γραμμή και θα σηματοδοτήσει ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για τη Seat. Το Leon είναι εξοπλισμένο με ένα ευρύ φάσμα από πρωτοποριακές τεχνολογίες για βελτιωμένη ασφάλεια και χρηστικότητα. Το νέο μοντέλο είναι 90 κιλά ελαφρύτερο και 52 χιλιοστά κοντύτερο σε μήκος από τον προκάτοχο του, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει μεγαλύτερες εσωτερικές διαστάσεις και διαθέτει περισσότερο χώρο αποσκευών φθάνοντας πλέον τα 380 λίτρα.
Η γκάμα των έξι βενζινοκινητήρων και τεσσάρων πετρελαιοκινητήρων εξασφαλίζουν ένα ευρύ φάσμα επιλογών για τον υποψήφιο πελάτη. Την ίδια στιγμή είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με full LED φώτα. Επίσης το νέο Leon είναι διαθέτει τεχνολογία Start/Stop για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 15% λιγότερο καύσιμο από την προηγούμενη γενιά. Ερχεται στο πρώτο εξάμηνο.
Skoda Octavia
Το νέο Octavia θα κυκλοφορήσει την ερχόμενη άνοιξη. Η 3η γενιά Octavia ξεχωρίζει από τη δυναμική εμφάνιση με τις έντονες γωνίες και το επιθετικό ρύγχος ενώ το πίσω μέρος θυμίζει κάτι από… Audi. Από την άλλη, οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος δίνουν περισσότερο... χώρο στο Rapid (έρχεται τον Φεβρουάριο) αλλά και στο επερχόμενο hatchback (σύμφωνα με φήμες που θέλουν την Skoda να αποκτά το δικό της Golf) που θα δούμε μετά το 2014.
Κατά 9 εκ. μακρύτερο (4,659 μ.), 4,5 εκ. φαρδύτερο (1,814 μ.) και κατά 10,8 εκ. στο μεταξόνιο (2,686 μ.), προμηνύει μεγαλύτερους χώρους που θα προσεγγίζουν επίπεδα… Superb. Κορυφαίας εξακολουθεί να αποτελεί ο χώρος αποσκευών με 590 λίτρα. Αξιοσημείωτη είναι η εξοικονόμηση σε βάρος αφού κατά μέσο όρο από το απόβαρο έχουν περικοπεί 102 κιλά.
Στο εσωτερικό πνέει… γερμανικός αέρας στα πρότυπα του VW Group με τον κεντρική κονσόλα να διατηρεί την εργονομία του τωρινού μοντέλου και τον πίνακα οργάνων την κλασική γραμματοσειρά. Πλούσιος τεχνολογικά αναμένεται ο εξοπλισμός περιλαμβάνοντας διάφορα συστήματα ασφάλειας όπως το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης σε χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας κ.α. Από μοτέρ θα φορά όλα τα γνωστά turbo και ατμοσφαιρικά 1.2 lt, 1.4 lt, 1.6 lt, 1.8 lt.
Volvo V40
Το νέο Volvo V40 εκπροσωπεί τη μάρκα στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των premium 5θυρων μοντέλων. Είναι εξοπλισμένο με συστήματα και τεχνικά χαρακτηριστικά προερχόμενα από μεγαλύτερα μοντέλα της Volvo, ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που διαθέτει αερόσακο πεζών (μεταξύ παρμπρίζ και καπό για αποφυγή τραυματισμού του πεζού.
Πέρα από την κορυφαία ασφάλεια, το Volvo V40 διακρίνεται για το γνήσιο σκανδιναβικό design, την πολυτέλεια και την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Εφοδιάζεται με πλήρη γκάμα κινητήρων, όπου ξεχωρίζουν οι βενζίνης 1.6 lt Τ3 με 150 και Τ4 με 180 ίππους καθώς και ο πετρελαίου D2 με κατανάλωση 3,6 λίτρα/100χλμ. και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για μια εξαιρετική πρόταση στην αγορά, με τιμές από 20.970 ευρώ. Στην Ελλάδα, μια ομάδα συναδέλφων δημοσιογράφων το ανακήρυξε "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2013".
VW Golf
Ερχεται ως παρακαταθήκη από τα τέλη του 2012. Το Volkswagen Golf με βαριά φανέλα, παίζει… μπάλα και κερδίζει 38 ολόκληρα χρόνια. Ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, από τον Μάρτιο του 1974 με τον σχεδιαστή Giorgio Giugiaro. Η τωρινή, 7η γενιά, συνεχίσει τα βήματα – αν όχι άλματα – των προηγούμενων εκδόσεων. Με αλλαγές στις λεπτομέρειες εμφανισιακά, διαθέτει φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης σε ορθογώνιο σχήμα και χρώμιο και πίσω φώτα 3D. Το εσωτερικό έχει επανασχεδιαστεί, με το ταμπλό να είναι πιο οδηγοκεντρικό. Με αυξημένες διαστάσεις, χάρη στη νέα πλατφόρμα, παρέχει μεγαλύτερη άνεση για τους 5 ενήλικες επιβάτες. Οσον αφορά το βάρος, χάρη στη χρήση νέων υλικών, μειώθηκε κατά 100 κιλά.
Το GolfMk7 είναι εξαιρετικά αποδοτικό, εφοδιασμένο με σύστημα BlueΜotionTechnology (Stop/Start και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση) στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Επιπρόσθετα, με τιμές από 15.950 ευρώ, προσφέρει ακόμα πλουσιότερο εξοπλισμό με χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Πέραν αυτού, σχετικά με την περιβαλλοντική διάσταση, κάθε καινούργιο Golf 7ης γενιάς που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους εκπέμπει κατά μέσο όρο 13,9% μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλη τη γκάμα κινητήρων (σε σύγκριση με το Golf 6), δηλαδή θα εκπέμπονται 233 τόνοι λιγότερο CO2 κάθε χρόνο!
Σε επίπεδο κινητήρων, το νέο Golf λανσάρεται με μια νέα γκάμα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου, πιο αθόρυβα, που καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν μειωμένους ρύπους. Όλα εφοδιάζονται με σύστημα BlueMotionTechnology (Stop/Start: περίπου 4% βελτίωση στην κατανάλωση, ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση για φόρτιση της μπαταρίας: μείωση CO2 περίπου 3%). Αξίζει να δοθεί έμφαση στο νέο κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI - 140 hp, όπως και στο νέο κινητήρα πετρελαίου 1.6 TDI - 110 hp. Υπάρχουν βέβαια και μικρότερης ισχύος κινητήρες βενζίνης που αποδίδουν 85 hp, 105 hp, 122 hp και 140 hp, όπως και πετρελαίου με ισχύ 105 hp και 150 hp.
Διαθέτει και πρόγραμμα οδήγησης ανάλογα τις επιθυμίες, με τρεις επιλογές λειτουργίας.
Το 2013 θα έχουμε κι άλλα μοντέλα τα οποία πρόκειται να αφήσουν το αποτύπωμά τους στην ελληνική αγορά. Θα τα παρουσιάσουμε αναλυτικά τις επόμενες ημέρες.
Ευχή όλων να κινηθεί η αγορά, να ανοίξουν δουλειές - μακάρι και καταστήματα που έκλεισαν. Στο χώρο του αυτοκινήτου, χρειάζεται μιά σταθερή πολιτική αναφορικά με τη φορολόγηση, τα τέλη κυκλοφορίας, την απόσυρση. Πρέπει να έχουμε πλάνο πενταετίας τουλάχιστον, για να μην πω δεκαετίας. Δεν είναι δυνατόν κάποιος που αγοράζει τώρα ένα όχημα με μιά συγκεκριμένη κατάσταση φορολόγησης, αύριο να είναι εκτεθειμένος και να μην αντέχει. Αυτό συνέβη τα δύο τελευταία χρόνια και διαλύθηκε το σύμπαν.
Επιμέλεια; Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.