Η Great Wall δεν ήταν άγνωστη, τουλάχιστον ως όνομα, στους Ελληνες δημοσιογράφους του αυτοκινήτου. Πριν από μερικά χρόνια, αν θυμάμαι καλά το 2007, ο όμιλος Συγγελίδη είχε ανακοινώσει συμφωνία με την Cherry για επιβατικά, αλλά και με την Great Wall για pick-up και SUV μοντέλα, προκειμένου να τα εισάγει στην Ελλάδα.
Ο καιρός περνούσε και με δεδομένη τη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων οχημάτων στην Κίνα, εξαιτίας της ανόδου του βιοτικού επιπέδου, οι κινεζικές μάρκας δεν ήθελαν να επενδύσουν σε τεχνογνωσία, ώστε να κατασκευάσουν κινητήρες που να πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων, που είναι πολύ πιο απαιτητικές από τις ασιατικές. Να φανταστείτε ότι ενώ τώρα στην Ευρώπη έχουμε μοτέρ Euro 5 και 6, ενώ στην Κίνα τα περισσότερα οχήματα έχουν αντίστοιχα μοτέρ Euro 3 και 4, δηλαδή όπως στην Ευρώπη πριν μια πενταετία. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ούτε η Κίνα, αλλά ούτε και οι Η.Π.Α. έχουν υπογράψει το σύμφωνο του Κιότο, αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Όμως, σιγά σιγά, κάτι αλλάζει στην Κίνα, με αποτέλεσμα ορισμένες εταιρείες να επιχειρούν να πάρουν έγκριση για πωλήσεις στην Ευρώπη, πληρώντας τις προδιαγραφές ρύπων. Η πρώτη εξ αυτών είναι η Great Wall, η οποία θα εισάγεται από την εταιρεία Agripan, του ομίλου «Παντελεημονίτη», που έχει μεγάλη πορεία στον κλάδο του αυτοκινήτου (εισαγωγέας Daihatsu, Mahindra), στα αγροτικά οχήματα (Kubota) και στα ελαστικά (Avon, Cooper). Μάλιστα, τα μοντέλα της Great Wall για την Ευρώπη θα συναρμολογούνται σε ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο που κατασκευάστηκε στη Βουλγαρία (π.χ. σαν αυτές τις επενδύσεις που θέλουμε στη χώρα μας).
Τα πρώτα μοντέλα ήρθαν στην Ελλάδα και εντός του μήνα θα αρχίσουν να πωλούνται από ένα κεντρικό κατάστημα στην Αθήνα αλλά και από κατά τόπους αντιπροσώπους σε όλη τη χώρα, σχεδόν εκείνους που είχε η Agripan στο δίκτυο της Daihatsu.
Πρόκειται για ένα μικρό μοντέλο (κατηγορίας Opel Corsa), ένα μικρομεσαίο (κατηγορίας VW Golf), ένα συμπαγές SUV (κατηγορία Fiat Sedici), ένα μεγάλο SUV (κατηγορία Toyota RAV4) και ένα pick-up επαγγελματικό (τα λεγόμενα αγροτικά.)
Ποια είναι η Great Wall
Πρόκειται για μιά καταξιωμένη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, πρώτη σε πωλήσεις SUV και pick-up. Ιδρύθηκε το 1984 και σύντομα έγινε παγκόσμια εξαγωγική δύναμη με πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλες τις ηπείρους.
Αυτή τη στιγμή, Ευρώπη, Κεντρική και Νότιος Αμερική, Μέση Ανατολή, Ρωσία, Αυστραλία, Νότιος Αφρική και Χιλή, είναι οι πιο σημαντικές αγορές της.
Διαθέτει πάνω από 800 ξεχωριστά δίκτυα πωλήσεων τα οποία απλώνονται σε
80 χώρες σε όλο τον κόσμο. Είναι εγγεγραμμένη στα χρηματιστήρια του Hong Kong και της ηπειρωτικής Κίνας.
Επίσης, διαθέτει περισσότερες από 30 θυγατρικές και απασχολεί πάνω από 48.000 υπαλλήλους. Το 2005 ολοκλήρωσε το εργοστάσιο παραγωγής 100.000 αυτοκινήτων το χρόνο και έθεσε τα θεμέλια νέου εργοστάσιο με δυνατότητα παραγωγής 200.000 οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2010 η Great Wall Motors εφάρμοσε ένα νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα με στόχο την παραγωγή 800.000 μονάδων και πρόβλεψη να αυξήσει την παραγωγή μέχρι το 2015 στα 2.000.000!
Το 1997 ξεκίνησε τις εξαγωγές με το Pick Up Great Wall στη Μέση Ανατολή, ενώ το 2009 το συγκεκριμένο όχημα κατακτά δύο φορές την πρώτη θέση στις πωλήσεις στην Ιταλία.
Με βάση τις παραγωγικές μονάδες σε Baoding και Tianjin, η εταιρεία παράγει και διάφορα άλλα μέρη, όπως: κινητήρες και συστήματα μετάδοσης.
Πωλήσεις και οικονομική διαχείριση 2011
Μέσα στο 2011 οι πωλήσεις προοδευτικά της Great Wall Motors έφθασαν τις 487.000 με ετήσια αύξηση κατ έτος 22,5%.
Σήμερα υπάρχουν περισσότεροι από 700.000 κάτοχοι Wingle/Steed Pick Up σε περισσότερες από 100 χώρες. Ανάμεσα τους είναι η Ιταλία, η Ρωσία και η Αυστραλία.
Παγκόσμια οι πωλήσεις SUV ξεπέρασαν τις 600.000 μονάδες, σημειώνοντας ρεκόρ για τη μάρκα. To SUV Haval/ Hove 6 , από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στην αγορά, κέρδισε περισσότερα από 50 βραβεία.
Η Great Wall Motors απολαμβάνει μια σταθερή αναπτυξιακή πορεία. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου έφθασε τα 30.141 δις γιουάν (1 ευρώ = 8,0858 Yuan) με σταθερή ανάπτυξη ανά έτος 31,13%.
Στόχος πωλήσεων 2012
Το 2012, επικεντρωμένη στις τρείς κατηγορίες οχημάτων ( SUV, σειρά επιβατικών και Pick Up) στοχεύει σε 600.000 πωλήσεις από τις οποίες 500.000 να διατεθούν στην εγχώρια αγορά και οι 100.000 να είναι εξαγωγές.
Αναλυτικά στοχεύουν σε 125.000 πωλήσεις SUV Hover, 250.000 Wingle/Steed Pick Up και 250.000 πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων Voleex Series.
Διεθνοποίηση της Great Wall
Με στόχο την διεθνοποίηση του ονόματος της μάρκας, η Great Wall Motors κατασκευάζει εργοστάσια συναρμολόγησης, δημιουργεί δίκτυα πώλησης σε όλο τον κόσμο και συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις και διεθνείς αγώνες αυτοκινήτου
Φιλόδοξες προοπτικές και επενδύσεις
Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει με κοινές επενδύσεις, περισσότερα από 10 εργοστάσια συναρμολόγησης στο εξωτερικό. Το 2011 κατέκτησε την αγορά της Ουκρανίας και ολοκλήρωσε 4 εργοστάσια συναρμολόγησης.
Το τελευταίο της απόκτημα βρίσκεται στη Βουλγαρία, αποτελώντας κοινή επένδυση της Great Wall και της Litex Motors. Το εργοστάσιο εκτείνεται σε 500.000 τ.μ. κι είναι το πρώτο στην Ευρώπη με στόχο την κατασκευή 50.000 αυτοκινήτων ετησίως. Ανοίγει πραγματικά τις πύλες της Κίνας στην Ευρώπη και Ευρωπαϊκή ΄Ενωση. (Σημείωση: αυτά ας τα βλέπουμε εμείς που δεν θέλαμε άνοιγμα στην Κίνα και που δεν θέλαμε τον Πειραιά να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο ως πύλη εισόδου της Κίνας στην Ευρώπη. Όμως, ποτέ δεν είναι αργά).
Είναι διαπιστευμένο στον ACEA, τον σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Οχημάτων και στον Σύνδεσμο Κατασκευαστών αυτοκινήτων MMT.
Η Great Wall Motors στοχεύει στα 24 εργοστάσια συναρμολόγησης μέχρι το 2015 με δυναμικότητα παραγωγής 500.000 μονάδων σε ετήσια βάση.
Επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη
Για περισσότερα από 10 χρόνια, η εταιρεία επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη καθώς και στην παραγωγή κινητήρων.
Το 2006 εξέλιξε τον κινητήρα ντίζελ INTEC 2.8TC και το 2008 τους κινητήρες μικρών κυβικών VVT αλουμινίου. Το 2010 εξέλιξε τον κινητήρα 4D20 που διακρίθηκε στους τομείς ισχύος, κατανάλωσης, εκπομπών ρύπων και κέρδισε βραβείο για 15 πατέντες. Στο τέλος τους 2011 ολοκληρώθηκε η επιτυχής κατασκευή του πρώτου κινητήρα 1.5 με υπερσυμπιεστή (4G15T) πετυχαίνοντας αύξηση ισχύος και ροπής.
Το εργοστάσιο κινητήρων που κατασκεύασε το 2000 με μοντέρνες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό μπορεί να κατασκευάσει 200,000 κινητήρες σε ετήσια βάση.(Great Wall Internal Combustion Engine Plant)
Εξάλλου, το τμήμα Ερευνας και Εξέλιξης της Great Wall Motors διαθέτει επαγγελματική ομάδα τεχνικών η οποία ευθύνεται για την ανεξάρτητη έρευνα και ανάπτυξη μοντέλων σε συνεργασία με διεθνείς κατασκευαστές , με στόχο την εξέλιξη μοντέλων που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Το αποτέλεσμα ήταν η εξέλιξη νέων μοντέλων που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια: GWM, GWMKULLA, GWPERI EV, HEV HAVAL, Florid Intelligent Control, DEER Electric Coach Car, Great Wall C20 EV, Plug-in HEV of Great Wall v80 και άλλα.
Η Great Wall Motors θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη πλατφόρμας για γνήσια ηλεκτρικά συστήματα καθώς και πλατφόρμας για υβριδικά. Τα επόμενα 5 χρόνια θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο γιουάν στην έρευνα, ανάπτυξη και κατασκευή οχημάτων με εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Θα συνεργασθεί με το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου-τμήμα αεροναυτικής και αστροναυτικής και άλλα πανεπιστήμια της χώρας καθώς και με εξειδικευμένα Τεχνολογικά κέντρα για την εξέλιξη οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα.
Στοχεύει να προσελκύσει ταλέντα από την παγκόσμια και εγχώρια αγορά για να υλοποιήσει την κατασκευή οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.