Επικαιρότητα

Διαφημιστική εκστρατεία της Ελλάδας σε «αγορές -κλειδιά» για τον τουρισμό...

Στο περιθώριο της Παγκόσμιας Εκθεσης Τουρισμού του Λονδίνου, η Ολγα Κεφαλογιάννη παραχώρησε συμαντικές συνεντεύξεις, μεταξύ άλλων και σε δύο από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα. Τόσο στο BBC, όσο και στο CNN, η υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι ο τουρισμός εξακολουθεί να αποτελεί για την Ελλάδα παράγοντα ζωτικής σημασίας.

Στο περιθώριο της Παγκόσμιας Εκθεσης Τουρισμού του Λονδίνου, η Ολγα Κεφαλογιάννη παραχώρησε συμαντικές συνεντεύξεις, μεταξύ άλλων και σε δύο από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα. Τόσο στο BBC, όσο και στο CNN, η υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι ο τουρισμός εξακολουθεί να αποτελεί για την Ελλάδα παράγοντα ζωτικής σημασίας.

"Πρόκειται για έναν τομέα που δίνει πολύ μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία και θα εξακολουθήσει να διαδραματίζει υψίστης σημασίας ρόλο για την οικονομική ανάκαμψη", είπε μεταξύ άλλων η Ολγα Κεφαλογιάννη στο BBC. "Σήμερα αντιστοιχεί στο 18% του ελληνικού ΑΕΠ και στο 20% των θέσεων εργασίας στη χώρα. Πρόκειται κατά συνέπεια για έναν πολύ σημαντικό τομέα από πλευράς δημιουργίας θέσεων εργασίας και κοινωνικής συνοχής", σημείωσε ακόμη.

Το BBC στο σχόλιό του παρατηρεί ότι παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα και τα νησιά της παραμένουν πολύ δημοφιλής προορισμός για τους Βρετανούς και τους άλλους ταξιδιώτες από τη Βόρεια Ευρώπη, η χώρα τα τελευταία πέντε χρόνια δεν περιλαμβάνεται πλέον στους 5 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς των Ευρωπαίων. Πέρυσι – σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού για τον Τουρισμό των Ηνωμένων Εθνών -ήταν στη 10η θέση. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στην άνοδο του ευρώ που ανάγκασε τους ευρωπαίους να στραφούν σε προορισμούς όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, αλλά και στην αρνητική δημοσιότητα που προκάλεσαν οι διάφορες διαδηλώσεις στην Αθήνα και τις άλλες ελληνικές πόλεις με αφορμή τις περικοπές της κυβέρνησης.

Προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών, η Ελληνίδα υπουργός ανακοίνωσε την έναρξη διαφημιστικής εκστρατείας σε «αγορές -κλειδιά» όπως το Ηνωμένο Βασίλειο καίτοι – όπως σημειώνει το BBC – δεν θέλησε να διευκρινίσει το ποσό της σχετικής δαπάνης. "Δεν διαθέτουμε τεράστιο προϋπολογισμό, στόχος μας όμως είναι να είμαστε όσο πιο δημιουργικοί γίνεται σε κάθε αγορά. Θέλουμε να έρθουν περισσότεροι επισκέπτες στην Ελλάδα και να απολαύσουν την εμπειρία της ελληνικής φιλοξενίας", τόνισε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο ρεπορτάζ παρατίθενται επίσης απόψεις και Ελλήνων από το ελληνικό περίπτερο στην έκθεση, που σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι τα παγκόσμια ΜΜΕ δεν βοήθησαν τον ελληνικό τουρισμό: "Η κάλυψη από την τηλεόραση των διαδηλώσεων στην Αθήνα έκανε τα πάντα να δείχνουν χειρότερα. Τα νησιά δεν έχουν επηρεαστεί και παραμένουν το ίδιο όμορφα όπως πάντα, λέει μία εκ των συντελεστών της ελληνικής παρουσίασης, ενώ άλλη προσθέτει ότι ακόμα και στην Αθήνα, μόνο το κέντρο επηρεάζεται. Ελάτε να μας επισκεφτείτε, προσθέτει, ελάτε για να δείτε ότι η Ελλάδα είναι εξίσου φιλόξενη όπως πάντα", επισημαίνει το ρεπορτάζ.

Επιπλέον στο ρεπορτάζ παρατίθεται η εκτίμηση τουριστικού αναλυτή Mike Bugsgang, (της εταιρείας Bugsgang & Associates με βάση το Λονδίνο) ο οποίος σημειώνει ότι η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να είναι δημοφιλής τουριστικός προορισμός: "Η κατάσταση στην Ελλάδα δεν είναι σκοτεινή και ζοφερή, λέει και προσθέτει ότι έξω από τις μεγάλες πόλεις δεν υπάρχουν προβλήματα, αλλά ότι αντιθέτως εξαιτίας των προβλημάτων που προκαλεί η αρνητική δημοσιότητα, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για πολύ καλές συμφωνίες", τονίζει.

Τώρα, στο CNN, απαντώντας στην ερώτηση για το τι θα κάνει η χώρα μας για να αυξήσει τη ζήτηση, η Ολγα Κεφαλογιάννη, ανέφερε: "ο τουρισμός έχει αποδειχθεί ότι έχει αντοχές απέναντι στην κρίση και την ύφεση και πράγματι οι αριθμοί δεν έχουν μειωθεί το αντίθετο έχουμε μία αύξηση των αφίξεων. Το τρέχον έτος δεν έχει κλείσει ακόμα αφού ακόμα υποδεχόμαστε επισκέπτες. Η μετάδοση του μηνύματος από στόμα σε στόμα είναι σημαντική, οι επισκέπτες είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την παραμονή τους στη χώρα μας και μοιράζονται τις εμπειρίες τους με τους φίλους τους και συνεργάτες".

Σχετικά με τη σύγκριση αριθμού τουριστών και εσόδων, η υπουργός υπογράμμισε ότι "αυτό που είναι το πιο σημαντικό για τον επισκέπτη, είναι να γνωρίζει ότι η Ελλάδα αποτελεί ένα σπουδαίο value for money προορισμό".

Απατώντας σε ερώτηση για τις εικόνες της Ελλάδας που μεταφέρονται στο εξωτερικό, για το καταθλιπτικό περιβάλλον και πως ο κόσμος υποφέρει ποιος θέλει να κάνει διακοπές σε ένα μέρος με 25% ανεργία, η Ολγα Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι " τα εκατομμύρια επισκεπτών που βρέθηκαν στην χώρα μας φέτος δεν είχαν καμία αρνητική εμπειρία, το αντίθετο, ενώ η αναπληροφόρηση (feedback) από την αγορά είναι πολύ θετική – αυτό είναι το μήνυμα που έλαβα κατά τη διάρκεια της παρουσίας μου στην παγκόσμια έκθεση τουρισμού αυτό το διάστημα. Εκτιμώ ότι τα γεγονότα προβάλλονται με μία δόση υπερβολής, αυτές είναι διαδηλώσεις - όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι μία κοινωνία που περνάει όλες αυτές τις θυσίες μπορεί να έχει τέτοιου τύπου αντιδράσεις αλλά θέλω να έρθετε αύριο στην Αθήνα, επιθυμώ να σας δείξω τον ήλιο της Αθήνας, το μουσείο της Ακρόπολης, τον Παρθενώνα και τέλος θέλω να σας δείξω ότι οι επισκέπτες μπορούν να ζήσουν όμορφες στιγμές στην Αθήνα και όχι μόνο στα νησιά ή άλλους τουριστικούς προορισμούς".


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x