Στη «μάχη» που δίνει η χώρα μας για σταθεροποίηση και ανάπτυξη, ο τουρισμός αποτελεί το "βαρύ πυροβολικό". Σύσσωμο το επιτελείο, με επικεφαλής την υπουργό Ολγα Κεφαλογιάννη βρίσκεται στο Λονδίνο κι έχει πράγματι καταστρώσει τα σχέδιά του, για το όχι πως θα κερδιθεί η συγκεκριμένη «μάχη», αλλά συνολικά ο "πόλεμος", στην προσπάθεια η χώρα μας να βγει από τα αδιέξοδα.
Στο Λονδίνο, αυτές τις ημέρες, στην Παγκόσμια Εκθεση Τουρισμού (WTM), η χώρα μας παρουσιάζεται ισχυρή και με αυτοπεποίθηση ότι το δύσκολο οικονομικά 2013 μπορεί να αντισταθμιστεί από αύξηση του τουρισμού και των εσόδων στη χώρα μας.
Χθες, η υπουργός, σχεδόν με το... καλημέρα της έκθεσης, μίλησε στο διεθνή τύπο για τη νέα εικόνα της Ελλάδας και τη μοναδικότητα του ονόματος "Ελλάδα". Αυτό αποτελεί, πλέον, πολύτιμο εργαλείο για τον επανακαθορισμό της χώρας μας στην παγκόσμια τουριστική αγορά με στόχο την ολική αποκατάστασή του και την τοποθέτηση της Ελλάδας ξανά στον κατάλογο των μεγάλων δυνάμεων του τουρισμού. Μάλιστα, μόλις πριν από 5 χρόνια, ήταν στην 5η θέση στον κόσμο.
Η υπουργός, στην ομιλία της, έδωσε έμφαση στο μεγαλύτερο πλεονέκτημά μας, που είναι όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα μας, μοναδικά χαρακτηριστικά και αξίες όπως η φιλοξενία, που έχουν τις ρίζες τους στην αρχαιότητα. Επισήμανε ότι η Ελλάδα προσφέρει αμέτρητες εναλλαγές φυσικών τοπίων και πολλαπλές δυνατότητες για αναψυχή και κάθε είδους δραστηριότητες, παροτρύνοντας τους επισκέπτες της χώρας μας να επισκεφθούν περισσότερα μέρη και περισσότερες φορές, διότι μια φορά στην Ελλάδα δεν είναι αρκετή.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, η Όλγα Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι στόχοι του υπουργείου είναι η ανάπτυξη νέων προϊόντων, όπως ο θαλάσσιος και ο ιατρικός τουρισμός, αλλά και η βελτίωση των υποδομών της χώρας, ώστε οι τουριστικές υπηρεσίες να είναι περισσότερο ελκυστικές στους ξένους επισκέπτες. «Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα, αλλά παρέχει ποικίλες εμπειρίες στους ξένους και είναι εξαιρετικός τουριστικός προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Τα εργαλεία της νέας στρατηγικής είναι πολλά και απλά. Για πρώτη φορά εκπονήθηκε έρευνα αγοράς, για το τι ακριβώς ζητούν οι ξένοι ξεχωριστά, ώστε να απευθυνθούμε με συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες σε κάθε χώρα. Είναι λογικό άλλα να ζητούν οι Βρετανοί, άλλα οι Ρώσοι και άλλα οι Κινέζοι ή οι Αμερικανοί. Αυτό το ποιοτικό στοιχείο είναι που θα καθορίσει το αποτέλεσμα, δηλαδή τη μεγαλύτερη προσέλκυση τουριστών, οι οποίοι θα πρέπει να απολαμβάνουν ασφαλώς καλύτερες υπηρεσίες.
Ως βασικό επικοινωνιακό σλόγκαν, όπως έγραψα σε προηγούμενο ρεπορτάζ, διατηρείται το GREECE IS ALL TIME CLASSIC, εμπλουτισμένο βέβαια με διάφορα αναλυτικότερα στοιχεία.
Η υπουργός Τουρισμού, συνοδεύεται στο Λονδίνο από τον γ.γ του ΕΟΤ Νίκο Καραχάλιο, ενώ παρών είναι και ο πρόεδρος του ΕΟΤ Κωνσταντίνος Ζήκος. Στο περιθώριο της έκθεσης, θα έχει συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων τουριστικών οργανισμών, μέλη της ελληνικής παροικίας, αλλά και με εκπροσώπους διεθνών μέσων ενημέρωσης (CNN, CNBC, Bloomberg, Euronews, Breaking news, Independent).
Στην ομιλία του, ο γ.γ του ΕΟΤ Νίκος Καραχάλιος, εστίασε στην επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΟΤ για τα επόμενα έτη και παρουσίασε έρευνα για την ταξιδιωτική αγορά της Βρετανίας, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα αποτελεί παραδοσιακό δημοφιλή προορισμό για τους Άγγλους πολίτες. Βάσει των στοιχείων της έρευνας περίπου 1.200.000 Άγγλοι κάθε χρόνο επισκέπτονται την χώρα μας. Επίσης εκπρόσωπος της Google παρουσίασε το νέο κανάλι του You Tube για τον ΕΟΤ.
Στο πάνελ της συνέντευξης τύπου ήταν επίσης ο πρέσβης της Ελλάδας Κων. Μπίκας, ο γ.γ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Ανδρέας Κατσανιώτης και η διεθνούς φήμης Βρετανίδα συγγραφέας Victoria Hislop, η οποία αναφέρθηκε στη μοναδικότητα της Ελλάδας που αποτελεί, όπως τόνισε, «πηγή έμπνευσης για το συγγραφικό της έργο», που γνωρίζει τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Η κυρία Hislop ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «αν και δεν είμαι Ελληνίδα, αισθάνομαι Ελληνίδα στην καρδιά».
Η ελληνική παρουσία στην World Travel Market είναι έντονη, με περίπτερο του ΕΟΤ 813 τ.μ. το οποίο πλαισιώνεται από 36 συνεκθέτες της Ελλάδας και φορείς όπως η ΓΕΠΟΕΤ, ΗΑΤΤΑ, Ένωση Ξενοδόχων Αττικής, ΕΒΕΑ και πλήθος τουριστικών επιχειρήσεων. Θα ακολουθήσει αναλυτικότερο ρεπορτάζ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.