Για ένα μείζον ζήτημα της ελληνικής (και όχι μόνο) κοινωνίας, έπρεπε να περάσει ενάμιση έτος (!) για να συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ), υπό την προεδρία του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρου Καλογιάννη. Το θέμα, δεν είναι ότι υπήρξε εκ νέου συνάντηση όλων των φορέων, αλλά οι κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν διότι το παρελθόν είναι φτωχό.
Στη Ελλάδα, όπου εξακολουθούν να χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο, σε μεγάλο αριθμό έναντι άλλων χωρών της Ευρώπης, η συνείδηση σε θέματα οδικής ασφάλειας είναι ελλιπής. Και πως να μην είναι όταν δεν υπάρχει μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, όταν εκπομπή που υπήρχε στη δημόσια τηλεόραση δεν ανανεώθηκε (σε αντίθεση με μουσικές εκπομπές, λες και έχουμε έλλειψη μουσικής παιδείας - όχι ότι δεν χρειάζεται η μουσική), όταν υπάρχουν Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δημιουργήθηκαν για να φιλοξενούν παιδιά αλλά αλλού έχουν γίνει πάρκινγκ, αλλού έχουν χορταριάσει και αλλού είναι περιποιημένα μόνο για να τα βλέπουμε. Εν κατακλείδι δεν υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός, παρά
τις κατά καιρούς δεσμεύσεις.
Τώρα, όσον αφορά στη σσυγκεκριμένη σύσκεψη, συμμετείχαν: ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, βουλευτής Ν. Ταγαράς, ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας Ι. Σγουρός, ο καθηγητής του ΕΜΠ και συντάκτης του Στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα Γ. Κανελαΐδης, εκπρόσωποι του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), της ΕΛΠΑ, του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», των Συλλόγων «ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ» και «Των Φίλων των Ποδηλάτων», της Μοτοσικλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τα Δικαιώματα των Πεζών (ΠΕΖΗ), της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου αρμόδιοι για θέματα οδικής ασφάλειας.
Κεντρικό θέμα της συνεδρίασης αποτέλεσε ο συντονισμός των δραστηριοτήτων όλων των φορέων που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, υπό την εποπτεία του υπουργείου, με στόχο τη βελτιστοποίηση της πολιτικής, των δράσεων και την ορθολογική κατανομή των διαθέσιμων πόρων.
«Η οδική ασφάλεια είναι ένα θέμα που αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο μας. Θέλουμε να επανεκκινήσουμε μια προσπάθεια που διακόπηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό το οποίο ενδιαφέρει πρωτίστως το υπουργείο, είναι η ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας. Και σε αυτή την κατεύθυνση ήδη έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες με τις Περιφέρειες της χώρας. Τα πρώτα προγράμματα θα εφαρμοστούν τους αμέσως επόμενους μήνες στις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Ηπείρου. Παράλληλα, έχουμε αναπτύξει δράσεις τόσο από τη Γενική Γραμματεία Μεταφορών όσο και από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, που αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της χώρας. Υπάρχει εθνική Στρατηγική για την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2011-2020, οι στόχοι της οποίας είναι φιλόδοξοι, αλλά πιστεύουμε ότι με σκληρή δουλειά από την πλευρά μας και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς μπορούμε να τους πετύχουμε», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης .
Στις πρώτες δράσεις, ειδικευμένοι μηχανικοί-συγκοινωνιολόγοι του Υπουργείου θα επισκεφθούν σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Κυκλάδες και την Ήπειρο, έτσι ώστε να μπορέσουν να περάσουν τα πιο θετικά μηνύματα στους μαθητές, τα παιδιά, διότι από εκεί πρέπει να ξεκινήσει η έννοια της οδικής ασφάλειας. Θα γίνει ενημέρωση για το τι σημαίνει οδική ασφάλεια και θα δοθούν περισσότερα τεχνικά στοιχεία και γνώσεις.
Ας περιμένουμε τα πρώτα αποτελέσματα και θα επανέλθουμε. Πάντως, η πολιτική να ακολουθούνται αποσπασματικές δράσεις δεν είναι ενδεδειγμένη. Χρειάζονται δράσεις παντού, ταυτόχρονα. Τεχνοκράτες άνεργοι για να ασχοληθούν, υπάρχουν χιλιάδες.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.