Εδώ και λίγες ημέρες έχει ξεκινήσει ένα συστηματικό πρόγραμμα ελέγχων λαθρεπιβίβασης και μέχρι στιγμής, όπως έχουμε γράψει σε προηγούμενο ρεπορτάζ, τα αποτελέσματα κρίνονται απολύτων ικανοποιητικά. Εχουν αυξηθεί οι πωλήσεις των εισιτηρίων, συνεπώς και τα έσοδα του δημοσίου. Εάν μέχρι το τέλος του 2012, μειωθεί η εισιτηριοδιαφυγή κατά 50%, ίσως να μην υπάρξει αύξηση των τιμών των εισιτηρίων στις αρχές του 2013.
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, μιλώντας σχετικά ανέφερε σήμερα ότι: «Η πρόβλεψη για αύξηση της τιμής των εισιτηρίων είχε περιληφθεί ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο στο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής. Στόχος ήταν η αντιμετώπιση των ελλειμμάτων των συγκοινωνιακών φορέων. Η πρόβλεψη για αύξηση θα μπορούσε να αποφευχθεί με ισοδύναμα μέτρα τα οποία είναι δυνατόν να λειτουργήσουν εν τω μεταξύ. Ειδικότερα, από την εξυγίανση των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ, τις οικονομίες κλίμακος που θα προκύψουν από τη λειτουργική συγχώνευση των εταιρείων ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ και την επακόλουθη αναδιάταξη του προσωπικού καθώς και από τη συνεχιζόμενη προσπάθεια ενίσχυσης των ελέγχων κατά της λαθρεπιβίβασης.
Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από το υπουργείο, διαπιστώθηκε ήδη αύξηση του ρυθμού των εισπράξεων λόγω της εντατικοποίησης των ελέγχων στις αστικές συγκοινωνίες. Με τη συνέχιση αυτής της προσπάθειας, ο στόχος για μείωση κατά 50% της εισιτηριοδιαφυγής μέχρι το τέλος του 2012, είναι ρεαλιστικός.
Το σύνολο των προσπαθειών στους τρεις παραπάνω άξονες μπορεί να αντισταθμίσει την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων ώστε τελικά αυτή να αποφευχθεί. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο, οι διοικήσεις, τα σωματεία και οι εργαζόμενοι των εταιρειών στις αστικές συγκοινωνίες θα συνεχίσουν τις προσπάθειες».
Ας ελπίσουμε τελικά να μην υπάρξουν αυξήσεις, διότι η κατάσταση δεν θα είναι εύκολη. Οι περισσότεροι άφησαν τα ΙΧ διότι δεν αντέχουν τα έξοδα από τα καύσιμα και γενικά από τη χρήση του αυτοκινήτου, προτιμώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τώρα, και αυτοί, όπως και οι παραδοσιακοί χρήστες των Μ.Μ.Μ. θα "τιμωρηθούν" που τα χρησιμοποιούν, καταβάλλοντας παραπάνω αντίτιμο, επειδή ακριβώς τόσα χρόνια το δημόσιο δεν μπορούσε να ελέγξει την λαθρεπιβίβαση.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.