Μελέτες έχουν δείξει πως ένας μέσος οδηγός χρειάζεται περίπου ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο για να αναγνώσει τις ενδείξεις στο πίνακα οργάνων. Για να γίνει αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι αυτό το δευτερόλεπτο ένα αυτοκίνητο που κινείται με 50 χλμ./ώρα έχει διανύσει περίπου 16,6 μέτρα. Χάρη στο HUD ο οδηγός χρειάζεται πολύ λιγότερο χρόνο για να δει τις ενδείξεις αφού απλά μετακινεί το βλέμμα του δίχως να υπάρχει αυχενική κίνηση (εξού και ο όρος head-up). Έτσι, ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού μειώνεται κάτω από μισό δευτερόλεπτο, κάτι που μπορεί να αποβεί σωτήριο π.χ. στην περίπτωση που ένας πεζός διασχίζει αφηρημένος τον δρόμο.
Η πρώτη εφαρμογή HUD έγινε γνωστή προπολεμικά από ένα πολεμικό αεροσκάφος. Ωστόσο, η πρώτη σοβαρή εφαρμογή καταγράφηκε το 1958 στο Buccaneer (μικρό μαχητικό του βρετανικού ναυτικού). Αργότερα υιοθετήθηκε σε κάθε μαχητικό αεροσκάφος ενώ στις αρχές της δεκαετίας 1980 το σύστημα πέρασε και στα πολιτικά αεροσκάφη. Η πρώτη εφαρμογή σε αυτοκίνητο παραγωγής ήταν το 1988 στην Cutlass Supreme της Oldsmobile ενώ σήμερα υπάρχουν HUD με έγχρωμες ενδείξεις για την ταχύτητα, το σύστημα πλοήγησης κ.α. Μια παραλλαγή του HUD είναι το HMD (Helmet Mounted Display) όπου η επιφάνεια απεικόνισης είναι ενσωματωμένη προς το κράνος και όχι στην κρυστάλλινη επιφάνεια (καλύπτρα ή παρμπρίζ). Μία από τις πρώτες εφαρμογές για το HMD ήταν στο Mirage F1AZ ενώ χρησιμοποιείται ευρέως στα κράνη στρατιωτών σε ειδικά σώματα. Η αρχή λειτουργίας των συστημάτων HUD βασίζεται σε τρία βασικά εξαρτήματα. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.