Πιστή στην παράδοση, η Ford δημιούργησε και στο νέο Focus έκδοση ST, την οποία για πρώτη φορά θα πουλά σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο ως το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο επιδόσεων της Ford.
Το σήμα ST (Sport Technologies) λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 1997 και χαρακτηρίζει τις σπορ εκδόσεις των βασικών μοντέλων Ford. Οι πελάτες γνωρίζουν πλέον ότι τα αυτοκίνητα Ford ST συνδυάζουν υψηλές επιδόσεις με γνήσια πρακτικότητα και πολιτισμένη λειτουργία.
One Ford
Η φιλοσοφία One Ford που σηματοδότησε την εξέλιξη του νέου, παγκόσμιου Ford Focus προετοίμασε το δρόμο για το νέο Focus ST.
Το DNA του ST είναι συστατικό στοιχείο της στρατηγικής παγκόσμιων οχημάτων επιδόσεων και προήλθε από τη συνεργασία της ομάδας Global Performance Vehicles της Ford με τη Ford Team RS στην Ευρώπη και την Special Vehicles Team (SVT) στην Αμερική. Μερίδιο είχαν και οι μηχανικοί της Ford από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού καθώς στόχος για τα μοντέλα ST ήταν να ικανοποιούν όλους τους οδηγούς στις βασικές αγορές του Focus.
Το ισχυρότερο ST
Το νέο Focus ST χρησιμοποιεί μία έκδοση 250 ίππων του 2.0 lt EcoBoost της Ford, ο οποίος αποδίδει την ισχύ μιας μονάδας μεγαλύτερου κυβισμού με κατανάλωση ενός μικρότερου κινητήρα. Αυτό οφείλεται στον άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, στον υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, στο μεταβλητό χρονισμό Twin-independent Variable Cam Timing (Ti-VCT), στη νέα σχεδίαση των συστημάτων εισαγωγής και εξαγωγής και στη χαρτογράφηση του εγκεφάλου.
Οσον αφορα τις επιδόσεις, επιταχύνει σε 6,5 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 248 χλμ./ώρα, έχοντας κατανάλωση 7,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 169 γρ./χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε 20% βελτίωση στις εκπομπές CO2 και την οικονομία καυσίμου σε σχέση με το προηγούμενο ευρωπαϊκό Focus ST. Ο κινητήρας προσφέρει επίσης πλούσια αποθέματα ροπής σε μία ευρεία, επίπεδη καμπύλη στροφών με κορυφή τα 360 Nm.
Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Focus ST εξασφαλίζει μέγιστη επιτάχυνση μετά από κάθε αλλαγή χάρη στην κατάλληλη κλιμάκωση. Η έκτη σχέση παρέχει οικονομία στα μεγάλα ταξίδια.
Χαρακτηριστικός ήχος
Ο κινητήρας παράγει έναν χαρακτηριστικό ήχο που συναρπάζει τόσο μέσα στην καμπίνα όσο και έξω από το αυτοκίνητο. Για τους όσους βρίσκονται στο εσωτερικό, ένα αναβαθμισμένο αντηχείο μεταδίδει τον ήχο του κινητήρα απευθείας από την εισαγωγή στην καμπίνα.
Το σύστημα εξαγωγής, με μοναδική διπλή εξαγωνική απόληξη, έχει ρυθμιστεί ανάλογα ώστε να παράγει τον κατάλληλο ήχο, την κατάλληλη στιγμή, πιο πολιτισμένο στις χαμηλότερες στροφές και έναν επιθετικό βρυχηθμό όσο οι στροφές ανεβαίνουν.
Δυναμική συμπεριφορά
Η νέα κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού του Sport Steering System μειώνει την ευαισθησία του τιμονιού στην ευθεία, ενώ την αυξάνει όταν το όχημα στρίβει. Το τιμόνι στρίβει σχεδόν μέχρι τέρμα χωρίς ο οδηγός να πρέπει να αφήσει έστω και με το ένα χέρι το τιμόνι, που σημαίνει καλύτερο έλεγχο σε κλειστές στροφές και φουρκέτες.
Το σύστημα Electronic Power Assisted Steering (EPAS) έχει χαρτογραφηθεί ειδικά για το νέο Focus ST και ανιχνεύει και αντισταθμίζει τις αντιδράσεις από τη μετάδοση μέσω μιας πιο σπορ ρύθμισης του Torque Steer Compensation (TSC) της Ford. Το Electronic Stability Programme (ESP) προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας – κατ’ επιλογή του οδηγού. Το πρόγραμμα μειωμένης επέμβασης του ESP ή αλλιώς αυξημένης ολίσθησης απενεργοποιεί τον έλεγχο ελκτικής πρόσφυσης, ενώ διατίθεται και πρόγραμμα πλήρους απενεργοποίησης του ESP.
Το νέο Focus ST διαθέτει επίσης Torque Vectoring Control (TVC): αυτό εφαρμόζει πέδηση στον εσωτερικό τροχό σε μία στροφή για μείωση της υποστροφής. Το Cornering Under Steer Control (CUSC), εφαρμόζει πέδηση που δημιουργεί ροπή περιστροφής αμαξώματος ανάλογα με την τάση υποστροφής πριν την επέμβαση του ESP, τόσο στο πάτημα όσο και στο άφημα του γκαζιού.
Σπορ ανάρτηση
Το σετάρισμα της ανάρτησης του νέου Focus ST συμπληρώνει τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού και τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Goodyear Eagle. Η ακρίβεια στο στρίψιμο βελτιώνεται με τη χρήση κορυφαίων αμορτισέρ και ελατηρίων που χαμηλώνουν το πλαίσιο κατά 10 χιλιοστά συγκριτικά με άλλα μοντέλα Focus.
Η πίσω ανάρτηση έχει αναβαθμιστεί με αρκετά νέα εξαρτήματα που δημιουργήθηκαν ειδικά για το Focus ST. Τα αναβαθμισμένα ακροαξόνια και η νέα σχεδίαση της αντιστρεπτικής δοκού παρέχουν άριστη ανάδραση και έλεγχο.
Μοναδικό στυλ ST
Το νέο Focus ST θα διατίθεται σε πεντάθυρη hatchback εκδοχή, ενώ στις ευρωπαϊκές αγορές θα κυκλοφορεί και η έκδοση wagon. Και οι δύο προσδίδουν μυώδη χαρακτηριστικά στην "kinetic design" του στάνταρ Focus.
Η Tangerine Scream, η νέα αποκλειστική απόχρωση του Focus ST εναρμονίζεται με το συναρπαστικό και σπορ χαρακτήρα του. Επίσης διατίθενται οι αποχρώσεις Spirit Blue, Race Red, Black, White και Silver.
Η επιθετική και αεροδυναμική σχεδίαση του Focus ST υιοθετεί μία μονοκόμματη εκδοχή της χαρακτηριστικής τραπεζοειδούς μάσκας Ford, διογκωμένες πλαϊνές ποδιές και δυναμικό πίσω προφυλακτήρα με αεραγωγούς τύπου διαχύτη στο κάτω τμήμα. Η αεροτομή οροφής βελτιώνει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και μειώνει την αντίσταση.
Κομψό, σπορ εσωτερικό
Το Focus ST φέρει τιμόνι, επιλογέα ταχυτήτων και πεντάλ ειδικής σχεδίασης. Η σκουρότερη επένδυση οροφής και οι επενδύσεις στις κολόνες, αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδιαστικού DNA του ST, επιτείνει την αίσθηση των επιδόσεων.
Η Ford συνεργάστηκε με τον κατασκευαστή καθισμάτων Recaro για να προσφέρει στους κατόχους Focus ST απόλυτη άνεση και στήριξη. Χαμηλωμένα καθίσματα συνοδεύονται από αποκλειστικά premium χαρακτηριστικά όπως ρύθμιση μήκους, πρωτιά στην κατηγορία και κλίση μαξιλαριού. Ένας νέος πάγκος που κατασκευάζεται από ειδικό αφρώδες υλικό, υπόσχεται άνεση χωρίς συμβιβασμούς για τους πίσω επιβάτες.
Προσφέρεται σε 5 χρώματα και σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, ST2 και ST3, για την ελληνική αγορά:
Έκδοση ST2
- Ζάντες 18 ιντών με ελαστικά 235/ 40 R 18
- Εξωτερικό κιτ αμαξώματος ST
- Πίσω αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος
- Μεγάλη πίσω αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος (εκδόσεις Wagon)
- Ράγες οροφής (εκδόσεις Wagon)
- Σπορ ημιδερμάτινα καθίσματα Recaro οδηγού και συνοδηγού
- Ράδιο-CD συμβατό με MP3, 6 ηχεία, οθόνη ενδείξεων πίνακα οργάνων 2,3'' DOT Matrix,
πολυλειτουργική οθόνη 3,5'' Star Burst (ICE Pack 32)
- Ηλεκτρονικός διζωνικός κλιματισμός DEATC
- Κουμπί εκκίνησης κινητήρα Ford Power
- Δερμάτινη λαβή λεβιέ ταχυτήτων ST
- Καλύμματα μαρσπιέ με λογότυπο ST στις εμπρός πόρτες
- Αυτόματοι προβολείς και αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
- Σύστημα ανίχνευσης απώλειας πίεσης ελαστικών
- Περιμετρικός συναγερμός
- Ηλεκτροχρωματικός αντιθαμβωτικός κεντρικός καθρέπτης
- Ταπέτα δαπέδου εμπρός και πίσω ST
Έκδοση ST3 (επιπλέον της ST2)
- Εμπρός προβολείς Bi-Xenon με φώτα ημέρας LED, στατικούς λαμπτήρες στροφής, σύστημα
πλύσης
- Πίσω φώτα LED
- Σπορ δερμάτινα καθίσματα Recaro οδηγού και συνοδηγού σε μαύρο χρώμα (κάθισμα οδηγού
ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο με 8 ρυθμίσεις)
- Σπορ δερμάτινο πίσω κάθισμα Recaro 3 θέσεων (ανάγλυφο)
Η τιμή για την έκδοση εξοπλισμού ST2 είναι 33.480 ευρώ και 35.930 ευρώ για ST3.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.