Η 4η γενιά του CR-V παραμένει αναγνωρίσιμη ως Honda, ωστόσο έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές. Μειώθηκε κάπως το μήκος (4,57 μ.) και το ύψος του αυτοκινήτου (1,685 μ.), για καλύτερη αεροδυναμική. Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο συμπαγές SUV.
Μολονότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, εντούτοις οι αλλαγές έγιναν ειδικά για να ικανοποιήσουν τους Ευρωπαίους αγοραστές.
Παράδοση
Η ιστορία του CR-V ξεκίνησε το 1995 στο Tokyo Motor Show. Είχε σχεδιαστεί κυρίως για χρήση στο δρόμο, αλλά με στυλ SUV και ξεκίνησε πωλήσεις στην Ευρώπη το 1997, ενώ η παραγωγή των ευρωπαϊκών προδιαγραφών CR-V γινόταν από το 2000 στο βρετανικό εργοστάσιο του Σουίντον.
Στα τέλη του 2001, άρχισε να κυκλοφορεί η δεύτερη γενιά CR-V, με επίσης χαρακτηριστικά 4x4 και περισσότερο χώρο στη καμπίνα. Προσέφερε βελτιωμένες επιδόσεις και οικονομία, με την εισαγωγή του 2.0 lt κινητήρα βενζίνης της Honda i-VTEC. Οι πωλήσεις διευρύνθηκαν το 2005, όταν απέκτησε τον πετρελαιοκινητήρα i-CTDi της Honda.
Το 2007, η εισαγωγή της τρίτης γενιάς CR-V, σηματοδότησε το νέο κάθετο άνοιγμα της πίσω πόρτας με την αφαίρεση της ρεζέρβας που ήταν τοποθετημένος σε αυτή. Με ένα μικρό φρεσκάρισμα το 2009, εφοδιάστηκε με το νέο κινητήρα πετρελαίου που συνδυάστηκε για πρώτη φορά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πάνω από πέντε εκατομμύρια CR-V έχουν πωληθεί σε όλο τον κόσμο από το 1995 και η νέα, τέταρτη γενιά βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του με ακόμα μεγαλύτερη ποιότητα, πρακτικότητα και φινέτσα.
Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, το νέο CR-V θα προσφέρεται με επιλογές κίνησης στους δύο (το 51% της αγοράς σε βενζινοκίνητα) ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ οι βελτιώσεις στους κινητήρες, έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών CO2.
Οι πωλήσεις του νέου CR-V θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη τον Οκτώβριο του 2012, με την παραγωγή να παραμένει στο Σουίντον.
Σχεδίαση
Σχεδιαστικά, το νέο CR-V φέρει νέο προφυλακτήρα εμπρός. Σε συνδυασμό με τη μετατόπιση κατά 6 εκ. του παρμπρίζ πιο μπροστά, τη μεγαλύτερη κολόνα τιμονιού κατά 1 εκ. και το ψήλωμα της θέσεις του οδηγού επίσης κατά 1 εκ., κάνει το αυτοκίνητο πολύ πιο εύχρηστο στους δρόμους της πόλης, διότι ο οδηγός έχει καλύτερη ορατότητα. Η αλήθεια είναι ότι το υπάρχον CR-V έχει αρκετά μεγάλη «μύτη». Εξάλλου, προστέθηκαν φώτα ημέρας LED και κόκκινα LED φωτιστικά πίσω.
Εσωτερικό
Η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού παραμένει οδηγοκεκτρική και πολύ υψηλού επιπέδου αισθητικής και ποιότητας. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η σειρά από οριζόντια στρώματα (στοιχείο που χρησιμοποιεί στα μοντέλα της η Honda) που βοηθά να τονιστεί η αίσθηση του χώρου, σύμφωνα με τους μηχανικούς της ιαπωνικής μάρκας. Τα βασικά χειριστήρια έχουν περαιτέρω ομαδοποιηθεί, το τιμόνι διαθέτει πληθώρα τέτοιων (ηχοσύστημα, σύστημα πληροφοριών, τηλέφωνο, υπολογιστής ταξιδιού, ρυθμιστής ταχύτητας κ.α.), ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα ψηλά τοποθετημένα, όπως και ο λεβιές ταχυτήτων. Εξάλλου, διάφορες απεικονίσεις είναι 3D, ενώ μειώθηκε ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα (καλύτερο ηχομονωτικό υλικό) κατά 3dB!
Στην καμπίνα, η προσοχή επικεντρώνεται επίσης στην 5 ιντσών "έξυπνη" Οθόνη Πολλαπλών Πληροφοριών (i-MID), η οποία ελέγχει τον ήχο, το τηλέφωνο και το σύστημα πλοήγησης (όπου υπάρχει). Στάνταρ είναι η αναγνωρισμένη λειτουργία της Honda ECON που βοηθά στην ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και το σύστημα Eco Assist που συμβουλεύει τους οδηγούς σχετικά με το στυλ οδήγησής τους που επηρεάζει την κατανάλωση.
Το ανανεωμένο εσωτερικό υπογραμμίζεται από περισσότερους χώρους για τους επιβάτες, πολλές θήκες, πίσω διαιρούμενα κατά 60:40 και αναδιπλούμενα καθίσματα, 60/40 που μετατρέπουν το πίσω μέρος σε ένα επίπεδο χώρο φόρτωσης.
Αεροδυναμική
Η υιοθέτηση ενός επίπεδου κάτω από το δάπεδο, οι λιγότερο τονισμένοι θόλοι των τροχών, ο νέος προφυλακτήρας και η πίσω αεροτομή, συνέβαλαν ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική του αυτοκινήτου κατά 6,5% σε σύγκριση με το τωρινό μοντέλο, κάτι που συνεπάγεται οικονομία καυσίμου και μείωση των εκπομπών καυσαερίων.
Κινητήρες
Η ισχύς του κινητήρα βενζίνης 2.0 lt i-VTEC, έχει αυξηθεί από 150 hp σε 155 hp με 192 Nm ροπής. Ωστόσο, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν από 192 γρ./χλμ. σε 173 γρ./χλμ. για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, και από 195 γρ./χλμ. σε 175 γρ./χλμ. για την αυτόματη έκδοση.
Οσον αφορά στον κινητήρα πετρελαίου 2.2 lt, η ιπποδύναμη και ροπή του i-DTEC κινητήρα παραμένουν στους 150 hp και στα 350 Nm αντίστοιχα, αλλά οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί από 171 γρ./χλμ. σε 149 γρ./χλμ. (12%) για τη χειροκίνητη έκδοση, και από 195 γρ./χλμ. σε 174 γρ./χλμ. για τα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Econ Mode
Το νέο CR-V είναι εξοπλισμένο με ένα διακόπτη ECON ως μέρος του συστήματος Eco Assist. Όταν ενεργοποιηθεί, η ECON λειτουργία αλλάζει την χαρτογράφηση του συστήματος γκαζιού drive-by-wire για να εξασφαλιστεί η ομαλή αύξηση της ροπής για μια πιο ξεκούραστη κίνηση και μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου στο 2.0 lt i-VTEC κινητήρα βενζίνης. Επιπλέον, μεταβάλλει τη λειτουργία του cruise control και το σύστημα κλιματισμού, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου.
Eco Assist
Όταν η Honda ανέπτυξε το 2ης γενιάς υβριδικό μοντέλο Insight, οι μηχανικοί ανακάλυψαν ότι διαφορετικά στυλ οδήγησης θα μπορούσαν να μειώσουν κατά 15% την οικονομία καυσίμου. Ετσι, ανέπτυξαν το ECO Assist, το οποίο βοηθά τους οδηγούς για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης οδήγησης. Χρησιμοποιεί το ταχύμετρο του αυτοκινήτου για να συμβουλεύει τους οδηγούς πως το στυλ οδήγησής τους επηρεάζει την οικονομία καυσίμου. Αν το αυτοκίνητο κινείται οικονομικά, το ταμπλό ανάβει πράσινο. Αν ο οδηγός υπερβαίνει ελαφρώς το καλύτερο επίπεδο από τον έλεγχο του γκαζιού, το ταμπλό θα ανάψει λευκό / πράσινο. Τέλος, θα λάμπει λευκό κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης και επιβράδυνσης. Μία παραλλαγή (διαφορετικά χρώματα και / ή διαφορετικά τμήματα του ταμπλό που ανάβουν) του συστήματος αυτού εφαρμόζονται για στα υβριδικά μοντέλα (CR-Z και Jazz) καθώς και στο υπάρχον Civic.
Idle Stop
Στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι στάνταρ το σύστημα Start (Idle)/Stop που συμβάλλει σε οικονομία έως 5 γρ./χλμ. CO2 στον κινητήρα πετρελαίου. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί με ένα κουμπί στο ταμπλό.
Ανάρτηση
Ανανεωμένη και πιο συμπαγής η εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson. Πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Συνολικά έχει βελτιωθεί η απόσβεση των αμορτισέρ κατά 10%, η ακαμψία του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 7% και η στρεπτική ακαμψία κατά 9%.
Κιβώτια ταχυτήτων
Χρησιμοποιούνται δύο κιβώτια ταχυτήτων: ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων και ένα αυτόματο 5 σχέσεων.
Ασφάλεια
Σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας, διαθέτει αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας μέχρι πίσω. Επίσης, έχει ενεργά προσκέφαλα, ζώνες με προεντατήρες, Isofix για πρόσδεση παιδικών καθισμάτων και βελτιωμένη σχεδίαση του μπροστινού μέρους του αμαξώματος για τον περιορισμό του βαθμού τραυματισμού των παιδιών
Στην ενεργητική ασφάλεια εφοδιάζεται με όλα τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα: ABS, VSA (σύστημα ευστάθειας), TCS (σύστημα πρόσφυσης), TSA (σύστημα ρυμούλκησης) καθώς και συστήματα διατήρησης σταθερής απόστασης από προπορευόμενο όχημα, φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης, και ενημέρωσης για διέλευση οχήματος από τυφλή γωνία.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.