Τέσσερα κορυφαία ονόματα οδηγών αγώνων ράλι με συνολικά έξι τίτλους παγκόσμιου πρωταθλητή και 75 νίκες, θα διαγωνιστούν στη κατηγορία «Θρύλοι» στον έβδομο γύρο του θεσμού Volkswagen Scirocco R-Cup στο Nurburgring (17 -18 Αυγούστου). Στην πίστα, η Volkswagen θα έχει τον εργοστασιακό της οδηγό Σεμπαστιάν Οζιέ που θα αντιμετωπίσει τρεις βετεράνους, δασκάλους του σπορ: Μάρκου Αλεν, Γιούχα Κάνκουνεν και Κάρλος Σάινθ.
Από την σύντομη έκδοση του Nurburgring, Μάρκου Αλεν, Γιούχα Κάνκουνεν, Σεμπαστιάν Οζιέ και Κάρλος Σάινθ θα ανταγωνιστούν τους 21 συμμετέχοντες στο θεσμό του Volkswagen Scirocco R-Cup. Οι τακτικοί οδηγοί του θεσμού, λογικά δεν θα πρέπει να τρέφουν ελπίδες επικράτησης απέναντι στους έμπειρους οδηγούς και τα αστέρια του παρελθόντος, μολονότι μεγάλοι σε ηλικία. Κατά τη διάρκεια της επιτυχημένης σταδιοδρομίας τους, οι τρεις (εκτός του νεαρού Οζιέ) έχουν αποδείξει την ικανότητά τους να χειρίζονται τα αυτοκίνητα με εξαιρετικό τρόπο τόσο στην πίστα, όσο και στα βουνά, όπου διεξάγονται τα ράλι. Το βιογραφικό του 61 ετών Μάρκου Αλεν, για παράδειγμα, περιλαμβάνει αγώνα στο περίφημο 24ώρο Le Mans, καθώς και τέσσερις συμμετοχές στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM) με την Alfa Romeo.
Ο 53χρονος Φινλανδός συμπατριώτης του Γιούχα Κάνκουνεν, το 1988 ήταν ο πρώτος νικητής στον «Αγώνα των Πρωταθλητών» Race of Champions. Επίσης, είναι ο μόνος από τους «Θρύλους» που έχει τρέξει στο «Ring» με προηγούμενη εμπειρία από δύο αγώνες του Volkswagen Scirocco R-Cup. «Για εμάς, τα “γέρικα” χέρια, είναι πάντα ένα σημαντικό γεγονός. Συναντούμε φίλους από το παρελθόν και μπορούμε να αποδείξουμε ποιος είναι καλύτερος σήμερα», λέει ο Κάνκουνεν. Στο φινάλε της σεζόν του 2010 στο Hockenheim, ήταν ο πρώτος επιλαχών στην κατάταξη «Θρύλοι». Ένα χρόνο αργότερα, στον ίδιο χώρο, ήταν ο ταχύτερος νεοεισερχόμενος «Θρύλος».
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Κάρλος Σάινθ που ξεκίνησε δοκιμές εξέλιξης του VW Polo R WRC το οποίο θα τρέξει του χρόνου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με τον Οζιέ, έχει μεγάλη εμπειρία. Το 2009, ο Ισπανός οδήγησε το Volkswagen Scirocco GT24 στον 24ώρο αγώνα του Nurburgring και έχει συγκεντρώσει επίσης εμπειρία από το Volkswagen Scirocco R-Cup. «Έχω βιώσει σπάνιες στιγμές στο μηχανοκίνητο αθλητισμό», λέει. «Είμαι πρόθυμος να δω πως οι συνάδελφοί μου θα τρέξουν δίπλα-δίπλα με τους νέους οδηγούς», επισήμανε.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ είναι ο πρώτος οδηγός που υπέγραψε ως εργοστασιακός με τη Volkswagen για τη συμμετοχή της ομάδας στο WRC, από το 2013. «Μια εβδομάδα πριν από το Ράλι Γερμανίας, τρέχοντας με στο Scirocco R-Cup είναι μια ωραία αλλαγή. Προφανώς, είναι φανταστικό να ανταγωνιστώ θρύλους όπως ο Μάρκου Αλεν, ο Γιούχα Κάνκουνεν και ο Κάρλος Σάινθ», τονίζει ο Γάλλος πριν τον αγώνα του στην πίστα του Eifel, ενώ την άλλη εβδομάδαθα τρέξει στο γερμανικό ράλι στην περιοχή γύρω από το Trier. Εκεί, η Volkswagen θα συνεχίσει τις δοκιμές της στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την επίσημη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2013.
Παρά το γεγονός ότι σε αυτή τη σεζόν του WRC ο Γάλλος τρέχει δοκιμαστικά με Skoda Fabia S2000 (η Skoda ανήκει στον όμιλο της VW), προκειμένου να μην μείνει ανενεργός, έχοντας υποδεέστερο αυτοκίνητο από τα ισχυρά WRC, ήδη έχει συγκεντρώσει 23 βαθμούς στο πρωτάθλημα WRC και είναι 12ος, ενδεικτικό της αξίας του. Εξάλλου, το 2011 κέρδισε και τον αγώνα στο Race of Champions.
Σύντομα Βιογραφικά των νεοεισερχόμενων «Θρύλων»
Ο Μάρκου Αλεν (γεννημένος στις 15 Φεβρουαρίου 1951 στο Ελσίνκι της Φινλανδίας) γιόρτασε τη μεγαλύτερη επιτυχία του το 1978 στην κατάκτηση του Κυπέλλου Ράλι της FIA του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, που ήταν ακόμη τότε ανεπίσημο. Ένα χρόνο αργότερα αναγνωρίστηκε ως επίσημο. Στη συνέχεια, κέρδισε σε 19 αγώνες WRC και τελείωσε το παγκόσμιο πρωτάθλημα δύο φορές ως πρώτος επιλαχών το 1986 και το 1988. Εξαιτίας του θεαματικού στυλ οδήγησης, οι οπαδοί του, του έδωσαν το παρατσούκλι «ο Μίστερ Μέγιστος».
Ο Γιούχα Κάνκουνεν (γεννημένος στις 2 Απριλίου 1959 στο Λαουκάα της Φινλανδίας), με τέσσερις τίτλους (1986, 1987, 1991 και 1993), 23 νίκες στο WRC και 821 βαθμούς. Μάλιστα, ήταν ο κάτοχος του ρεκόρ τίτλων για πολλά χρόνια, μέχρι που το συνέτριψε ο Σεμπαστιάν Λεμπ που έφθασε τους 8 τίτλους!. Επιπλέον, ο Κάνκουνεν κέρδισε το Ράλι Ντακάρ (1988). Την ίδια χρονιά, ήταν νικητής στον πρώτο «Αγώνα των Πρωταθλητών» και επανέλαβε αυτή την επιτυχία το 1991.
Ο Κάρλος Σάινθ (γεννήθηκε στις 12 Απριλίου 1962 στην Μαδρίτη της Ισπανίας) ήταν μία από τις φιγούρες των ράλι για σχεδόν δύο δεκαετίες. Ο «El Matador» (ο Ταυρομάχος) κέρδισε 24 από τους 180 αγώνες που έτρεξε, κερδίζοντας τίτλους WRC το 1990 και το 1992. Το 2010, κέρδισε το Ράλι Ντακάρ με Volkswagen Touareg Race 2. Αυτή τη στιγμή είναι πρεσβευτής μάρκας Volkswagen και συμμετέχει ενεργά στην εξέλιξη του νέου Polo R WRC, με το οποίο η Volkswagen θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2013.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ (που γεννήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 1983, στο Γκαπ της Γαλλίας) κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της κατηγορίας Junior το 2008 και στη συνέχεια αγωνίστηκε με τη Citroen σε 45 γύρους WRC, κερδίζοντας επτά. Το 2011, τελείωσε το πρωτάθλημα του WRC στην τρίτη θέση. Ο Γάλλος, μη θέλοντας να είναι δεύτερος οδηγός στη Citroen, στη σκιά του Λεμπ που είχε και έχει ευνοϊκή μεταχείριση από τη γαλλική ομάδα, πήγε στη Volkswagen από φέτος ως εργοστασιακός οδηγός μαζί με τον συνοδηγό του Ζουλιέν Ινγκρασιά, και θα τρέξουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2013 με το νέο Polo R WRC.
Οι εκδηλώσεις στο Nurburgring ξεκίνησαν σήμερα με δοκιμαστικά και το Σαββατοκύριακο θα γίνουν οι αγώνες με τηλεοπτική κάλυψη από το Sport1.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.