Γενικά

Ακόμα πιό κοντά η Καλαμάτα στην Αθήνα

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, όχι μόνο φέρνουν πιό κοντά την περιφέρεια στην πρωτεύουσα, αλλά δημιουργούν και ασφαλείς οδικές συνθήκες. Σήμερα, μόλις παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα Τσακώνα-Θουρία (είσοδος Καλαμάτας) του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα, του έργου με Σύμβαση Παραχώρησης, του οποίου η κατασκευή συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, όχι μόνο φέρνουν πιό κοντά την περιφέρεια στην πρωτεύουσα, αλλά δημιουργούν και ασφαλείς οδικές συνθήκες. Σήμερα, μόλις παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα Τσακώνα-Θουρία (είσοδος Καλαμάτας) του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα, του έργου με Σύμβαση Παραχώρησης, του οποίου η κατασκευή συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς.

Το νέο τμήμα έχει μήκος περίπου 22 χλμ., διαχωρισμένες κατευθύνσεις με κεντρική νησίδα ασφαλείας και διατομή δύο λωρίδων + Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση. Επιπλέον, περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες τεχνικές υποδομές:
- Το Cut & Cover Σκάλας/Τσουκαλέϊκων μήκους 250 μέτρων,
- Την κοιλαδογέφυρα της Σκάλας μήκους 200 μέτρων,
- Δύο νέους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην περιοχή Αρφαρών, καθώς και
- Το Βοηθητικό Κέντρο Ελέγχου και Συντήρησης Αρφαρών.

Για την εξυπηρέτηση των περιοχών που συνορεύουν με το νέο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έχει κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 50 χλμ., καθώς και οι ανισόπεδοι κόμβοι αριθ. 16 (Τσακώνας/Κυπαρισσίας), 17 (Αρφαρών) και 18 (Μεσσήνης/Θουρίας).

Με το νέο τμήμα, η οδική μετακίνηση από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα συντομεύεται κατά τουλάχιστον 15 λεπτά, και συγχρόνως ασφαλέστερα και φιλικότερα στο περιβάλλον, σε σχέση με την προϋπάρχουσα διαδρομή μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού, που διασχίζει κατοικημένες περιοχές.

Στο τμήμα Τσακώνα-Θουρία θα παρέχονται οι ίδιες ακριβώς υπηρεσίες όπως και στον υπόλοιπο εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο:
- 24ωρη διαχείριση κυκλοφορίας, με ηλεκτρονικό και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και κινητές μονάδες συντήρησης/επέμβασης
- Τηλεφωνικός αριθμός έκτακτης ανάγκης ("1866") και παρόδιες συσκευές ανάγκης
- Δωρεάν οδική βοήθεια
- Ηλεκτρονικά διόδια για τους χρήστες e-PASS
- 24ωρη λειτουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

Αξίζει να σημειωθεί ότι παραμένει υπό κατασκευή, από το Ελληνικό Δημόσιο, το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, το οποίο είχε κατασκευαστεί αλλά κατέρρευσε από κακοτεχνία προ ετών και ανακατασκευάζεται. Το τμήμα αυτό, αναμένεται να ενταχθεί σύντομα στο συνολικό έργο και έτσι θα βρίσκεται σε λειτουργία ένας πλήρως αποπερατωμένος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος από την Κόρινθο μέχρι την είσοδο της Καλαμάτας, μήκους 147 χλμ., με ενιαίο επίπεδο εξυπηρέτησης στο σύνολο της διαδρομής του.

Οι εργασίες κατασκευής στα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου συνεχίζονται εντατικά. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή της περιμετρικής της Καλαμάτας (μήκους 11,5 χλμ.), στην οποία περιλαμβάνεται η γέφυρα του Νέδοντα μήκους 360 μέτρων, ενώ κανονικά προχωρά και η κατασκευή του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη, μήκους 46 χλμ.

Βάσει των προβλέψεων της Σύμβασης Παραχώρησης (Ν. 3559/2007) και της λοιπής υφιστάμενης Νομοθεσίας, στους σταθμούς διοδίων του Έργου έχει οριστεί αντίτιμο διοδίων ανάλογο με το μήκος διαδρομής, που αποτελεί το αναγκαίο τίμημα για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της κατασκευής καθώς και της μελλοντικής λειτουργίας. Σημειώνεται επίσης, ότι στο έργο αυτό η συμμετοχή του Δημοσίου στην κατασκευή, είναι μεγαλύτερη από τους λοιπούς αυτοκινητοδρόμους (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, Αντίρριο - Ιωάννινα, Λαμία - Θεσσαλονίκη, Ε65 Λαμία - Εγνατία Οδό), διότι με τη Σύμβαση Παραχώρησης προβλεπόταν ότι λόγω των λιγότερων διελεύσεων, τα χρήματα από τα διόδια δεν φθάνουν για να καλυφθούν τα έξοδα κατασκευής.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x