Δύο εβδομάδες μετά το γκραν πρι του Καναδά το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 επιστρέφει στη δράση με τις ομάδες και τους πιλότους να επιστρέφουν στη «Γηραιά Ήπειρο» και πιο συγκεκριμένα στην Ισπανία για το Ευρωπαϊκό γκραν πρι, το οποίο θα φιλοξενηθεί στην πίστα της Βαλένθια (22-24/6).
Ο εν λόγω αγώνας είναι ο τρίτος συνεχόμενος που διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους (Μονακό, Καναδάς και Βαλένθια), με τους πιλότους να έχουν να αντιμετωπίσουν τη σκόνη, αλλά και τις υψηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, η Pirelli για τον όγδοο γύρο της σεζόν θα προμηθεύσει τις ομάδες με τη μεσαία και τη μαλακή γόμα ελαστικών.
Το σιρκουί μπορεί να «κοπεί» σε δύο τμήματα, το πρώτο είναι λιγότερο γρήγορο, ενώ το άλλο απαιτεί τεχνικές ικανότητες.
Η διαδρομή πραγματοποιείται στους δρόμους της μαρίνας Χουάν Κάρλος, η οποία δεν ευνοεί ιδιαίτερα τις προσπεράσεις. Μάλιστα, τη φετινή σεζόν οι υπεύθυνοι της FIA ανακοίνωσαν πως οι πιλότοι θα έχουν μόνο μία ζώνη ενεργοποίησης των κινούμενων αεροτομών.
Τι λένε οι αριθμοί…
Αρχικά, ο νικητής θα δει την καρό σημαία ύστερα από 57 γύρους, ενώ συνολικά θα έχει διανύσει 308.833 χιλιόμετρα.
Η διαδρομή αποτελείται από 25 στροφές, 11 αριστερόστροφες και 14 δεξιόστροφες, με τη στροφή 17 να είναι η πιο αργή, καθώς τα μονοθέσια έχουν ταχύτητα 76 χλμ. την ώρα και δευτέρα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η στροφή 14 είναι αρκετά επώδυνη για τους πιλότους, αφού δέχονται δυνάμεις 3 G.
Στους δρόμους της Βαλένθια οι πιλότοι μπορούν να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες, καθώς υπάρχουν σημεία στα οποία τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300 χιλιόμετρα την ώρα με τη μέση ωριαία ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ. την ώρα. Ωστόσο, οι πολλές κλειστές στροφές δημιουργούν δύσκολες συνθήκες για τα φρένα.
Η Βαλένθια υποδέχεται το Ευρωπαϊκό γκραν πρι για πέμπτη συνεχόμενη φορά, ύστερα από τη συμφωνία των ανθρώπων του σιρκουί με τους υπεύθυνους της FIA, το 2007 για τα επόμενα επτά χρόνια.
Το χορό των νικητών στο γκραν πρι της Βαλένθια άνοιξε ο Φελίπε Μάσα το 2008, ενώ ο Ρούμπενς Μπαρικέλο τον διαδέχτηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου την επόμενη χρονιά. Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φετελ, δεν θα μπορούσε να μην είχε δει την καρό σημαία το 2010 στη Βαλένθια. Ο ταχύτερος χρόνος έχει γίνει από τον Τίμο Γκλοκ το 2009.
Πάνε για το οχτώ στα οχτώ;
Το φετινό πρωτάθλημα είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά και το πρώτο στην ιστορία της Φόρμουλα 1, στο οποίο εφτά διαφορετικοί πιλότοι έχουν δει την καρό σημαία στα εφτά πρώτα γκραν πρι.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι πρώτοι πέντε πιλότοι βρίσκονται μέσα στο κυνήγι του τίτλου.
Βαθμολογία πιλότων:
1. Χάμιλτον, 88
2. Αλόνσο, 86
3. Φέτελ, 85
4. Γουέμπερ, 79
5. Ρόσμπεργκ, 67
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Red Bull, 164
2. McLaren, 133
3. Lotus- Renault, 108
4. Ferrari, 97
5. Mercedes, 69
6. Sauber, 5
7. Williams, 44
8. Force India, 28
9. Toro Rosso, 6
Κάντε μία βόλτα στο σιρκουί της Βαλένθια με τον Μαρκ Γουέμπερ:
?
Σταυρούλα Σάββα
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.