Ο έβδομος γύρος του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 πέρασε στην ιστορία και συνέχισε τις… εκπλήξεις. Αντίθετα με την παράδοση στην πίστα του Καναδά ΔΕΝ έβρεξε, ΔΕΝ βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και τελικά ο Λιούις Χάμιλτον έγινε ο έβδομος (!) διαφορετικός πιλότος που ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου στα εφτά γκραν πρι!
Δεύτερος πλασαρίστηκε ο Ρομάν Γκροσεάν, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Σέρχιο Πέρες.
Μα τι πρωτάθλημα είναι αυτό; Εφτά διαφορετικοί νικητές σε εφτά γκραν πρι! Ο Λιούις Χάμιλτον έκανε το χατ τρικ στην πίστα του Καναδά, μετά το 2007 και 2010 ανέβηκε ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου σε ένα ανατρεπτικό γκραν πρι.
Η στρατηγική έπαιξε για ακόμη μια φορά το ρόλο της, δίνοντας μια θέση στο βάθρο στους Γκροσεάν και Πέρες, οι οποίοι είχαν εκκινήσει από τις 7η και 15η θέση αντίστοιχα.
Στο φετινό γκραν πρι ο καιρός δεν έκανε τα… καμώματά του, βοηθώντας ομάδες και πιλότους να παίξουν τα παιχνίδια στρατηγικής τους. Η McLaren με τα δύο πιτ στοπ… χάρισε τη νίκη στον Χάμιλτον, ενώ στον αντίποδα βρέθηκαν οι Αλόνσο και Φέτελ, των οποίων η στρατηγική τους απομάκρυνε από το βάθρο, λίγους γύρους πριν την καρό σημαία.
Εντυπωσιακοί οι Χάμιλτον- Αλόνσο- Φέτελ!
Ο αγώνας ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Διατήρησε τη θέση του μετά την εκκίνηση και έδειχνε αρκετά ανταγωνιστικός. Ωστόσο, η επίσκεψη των τριών πρώτων πιλότων στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, έκρυβε ανατροπές.
Ο Αλόνσο βγήκε πρώτος από τα πιτ, όμως ο Λιούις Χάμιλτον, ήταν αρκετά γρήγορος για να μείνει πίσω από τον Ισπανό. Στον 20ο γύρο προσπέρασε τον Ισπανό πιλότο και οδηγούσε την κούρσα μέχρι τον 51ο γύρο, όπου μπήκε στα πιτ για δεύτερη φορά.
Ο Βρετανός πιλότος παρά το γεγονός ότι έχασε χρόνο, λόγω ενός προβλήματος στο πίσω αριστερό μπουλόνι, εκμεταλλεύτηκε τις «καινούριες» γόμες του και προσπέρασε τους Φέτελ (που άργησε να μπει στα πιτ) και Αλόνσο – ο οποίος επέλεξε καταστροφική στρατηγική με ένα πιτ στοπ – και πήρε την καρό σημαία.
Οι λανθασμένες στρατηγικές των Φέτελ και Αλόνσο τους οδήγησαν να δουν την καρό σημαία από την τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα.
Στην έκτη θέση πλασαρίστηκε ο Νίκο Ρόσμπεργκ, αφήνοντας πίσω του τον Μαρκ Γουέμπερ. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ραϊκόνεν, Κομπαγιάσι και Μάσα.
Μεγάλοι άτυχοι…
Πιστός στην αρνητική φετινή παράδοση ο Μίκαελ Σουμάχερ εγκατέλειψε με πρόβλημα στην πίσω αεροτομή. Ο Γερμανός εφτά Παγκόσμιος πρωταθλητής, έχει τερματίσει μόλις σε δύο γκραν πρι.
Υποτονική ήταν η απόδοση του Τζένσον Μπάτον, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα υποστροφής, με αποτέλεσμα να δει την καρό σημαία από την 16η θέση.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Χάμιλτον, McLaren, +0.303
2. Γκροσεάν, Lotus, +2.513
3. Πέρες, Sauber, +5.260
4. Φέτελ, Red Bull, +7.295
5. Αλόνσο, Ferrari, +13.411
6. Ρόσμπεργκ, Mercedes, +13 . 842
7. Γουέμπερ, Red Bull, +15.085
8. Ραϊκόνεν, Lotus, +15.567
9. Κομπαγιάσι, Sauber, +24.432
10. Μάσα, Ferrari, +25.272
11. Ντι Ρέστα, Force India, +37.693
12. Χούλκενμπεργκ, Force India, +46.236
13. Μαλδονάδο, Williams, +47.052
14. Ρικιάρντο, Toro Rosso, 1:04.475
15. Βερνιέ, Toro Rosso, +1 γύρος
16. Μπάτον, McLaren, +1 γύρος
17. Σένα, Williams, +1 γύρος
18. Κοβαλάινεν, Caterham, +1 γύρος
19. Πετρόφ, Caterham, +1 γύρος
20. Πικ, Marussia, +2 γύροι
Εγκατέλειψαν:
1. Ντε λα Ρόσα, HRT
2.Σουμάχερ, Mercedes
3. Γκλοκ, Marussia
4. Καρθικέγιαν, HRT
Ομάδες και πιλότοι ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις 24 Ιουνίου στο γκραν πρι της Ευρώπης.
Βαθμολογία πιλότων:
1. Χάμιλτον, 88
2. Αλόνσο, 86
3. Φέτελ, 85
4. Γουέμπερ, 79
5. Ρόσμπεργκ, 67
6. Ραϊκόνεν, 55
7. Γκροσεάν, 53
8. Μπάτον, 45
9. Πέρες,37
10. Μαλδονάδο, 29
11. Κομπαγιάσι, 21
12. Ντι Ρέστα, 21
13. Σένα, 15
14. Μάσα, 11
15. Χούλκενμπεργκ, 7
16. Βερνιέ, 4
17. Σουμάχερ, 2
18. Ρικιάρντο, 2
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Red Bull, 164
2. McLaren, 133
3. Lotus- Renault, 108
4. Ferrari, 97
5. Mercedes, 69
6. Sauber, 5
7. Williams, 44
8. Force India, 28
9. Toro Rosso, 6
Δείτε εδώ το Live του αγώνα:
Σταυρούλα Σάββα
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.