Πριν από μερικές μέρες οδηγήσαμε στην Βαρκελώνη το Toyota GT86 και τώρα έφτασε η ώρα της τεχνικής ανάλυσης. Ξεκινώντας θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως το ιαπωνικο κουπέ είναι ένα μοντέλο που έχουν εξελίξει από κοινού οι Toyota και Subaru (από το 2006). Μηχανολο- γικά τα δύο πισωκίνητα κουπέ διάταξης 2+2 είναι πανομοιότυπα εκτός από κάποιες μικρές διαφορές στην ρύθμιση της ανάρτησης (συγκεκριμένα στο συνδυασμό ελατηρίων/αμορτισέρ, πίσω υπάρχουν διπλά ψαλίδια) όπου το GT86 έχει πιο σφιχτή εμπρός διάταξη σε αντίθεση με το BRZ όπου ισχύει το αντίστροφο.
Ο επίπεδης διάταξης κινητήρας (boxer) είναι της Subaru (άλλωστε το εργοστάσιο παραγωγής είναι το Gunma Main Plant, το σπίτι της Subaru) αλλά το σύστημα ψεκασμού βασίζεται στο εξελιγμένο D-S4 που έχει εξελίξει η Toyota (παρακολουθείστε το βίντεο για να δείτε τις φάσεις ψεκασμού). Είναι ένα σύστημα με δύο μπεκ ψεκασμού, ένα στην εισαγωγή για έμμεσο ψεκασμό και ένα στο καπάκι για άμεσο (παρόμοια διάταξη έχει ο νέος 1.8 TFSI. Στις χαμηλές στροφές υπάρχει έμμεσος ψεκασμός, από τις μεσαίες και άνω άμεσος ενώ σε συνθήκες πλήρους φορτίου υπάρχει διπλός ψεκασμός. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερη απόδοση του κινητήρα.
Ο τετρακύλινδρος μπόξερ έχει χωρητικότητα 1.998 κ.εκ., είναι τετράγωνος (86?86) και ατμοσφαιρικός με σχέση συμπίεσης 12,5:1. Η ισχύς του φτάνει τους 200 ίππους /7.000 σ.α.λ. (100 ίππους στο λίτρο) και η ροπή του τα 20,9 χλγμ. /6.400-6.600 σ.α.λ. Υπάρχει μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων, τα πιστόνια είναι μικρότερα για βέλτιστη γραμμική ταχύτητα καθώς ο κόφτης φτάνει τις 7.400 σ.α.λ. (στο όριο αυτό ενεργοποιείται κόκκινη λυχνία στο πίνακα οργάνων ειδοποιώντας τον οδηγό). Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.