Νέα μοντέλα

Οδηγούμε τώρα το Toyota GT 86 στη Βαρκελώνη

Επιτέλους. Υστερα από αναμονή αρκετών μηνών και αφού παρουσιάστηκε πρώτα στις Εκθέσεις Αυτοκινήτου του Τόκιο και της Γενεύης, ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε το νέο "όπλο" της Toyota, GT 86. Βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη, όπου δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο σε μιά πίστα λίγο έξω από την πόλη, αλλά και στους δημόσιους δρόμους.

Επιτέλους. Υστερα από αναμονή αρκετών μηνών και αφού παρουσιάστηκε πρώτα στις Εκθέσεις Αυτοκινήτου του Τόκιο και της Γενεύης, ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε το νέο "όπλο" της Toyota, GT 86. Βρισκόμαστε στη Βαρκελώνη, όπου δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο σε μιά πίστα λίγο έξω από την πόλη, αλλά και στους δημόσιους δρόμους.

Το GT-86, προϊόν συνεργασίας με τη Subaru (μοιράζεται σασί και μηχανικά μέρη), δεν παραπέμπει σε διάδοχο της Celica. Γυρίζει ακόμα πιο πίσω, όταν η Toyota από το 1962 είχε δημιουργήσει το SPorts 800 με δικύλινδρο boxer κινητήρα και πίσω κίνηση. Ακολούθησαν το 2000 GT του 1965, με δίλιτρο επίπεδο κινητήρα, η πρώτη Celica το 1971, οι τέσσερις γενιές Supra (το MR2 του 1984 συγκαταλέγεται στα καλύτερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών) και το πισωκίνητο Corolla Levin AE8 με κινητήρα μπροστά (παραγωγή 1983-1987).

Παράστημα
Πολύ συμπαγές τετραθέσιο (διάταξη 2+2 θέσεων), με μήκος 4,24 μ., αρκετά χαμηλό ύψος 1,285 μ. και μεταξόνιο 2,57 μ. Το σύστημα κίνησης και η θέση οδήγησης έχουν τοποθετηθεί χαμηλά και πίσω, επιτυγχάνοντας σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 53:47. Τολμηρό, με διευρυμένο κάτω αεραγωγό μπροστά, με αθλητική «κορμοστασιά», ειδικές 17άρες ζάντες αλουμινίου, πίσω αεροτομή και διπλές απολήξεις εξάτμισης. Τώρα, όσον αφορά στη σχεδίαση τα γούστα διαφέρουν. Σε άλλους αρέσουν οι γωνίες και σε άλλους οι καμπύλες. Το GT 86 έχει πεισσότερες γωνίες κι αυτό φαίνεται τόσο μπροστά, κάτω, όσο και πίσω στην αεροτομή. Είναι ένα σχήμα που δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο και αυτό αρέσει σε αυτούς που θέλουν να...επιδεικνύονται μέσω του αυτοκινήτου. Γενικά δείχνει αρκετά παραπάνω από αυτό που είναι: ένα σπορ μοντέλο.

Στα ενδότερα
Οδηγοκεντρικό κοκπιτ, με δερμάτινο τιμόνι διαμέτρου 36,5 εκ. (το μικρότερο σε μοντέλο Toyota). Ο πίνακας τριών οργάνων εκτείνεται γύρω από ένα μεγάλο στροφόμετρο, δίνοντας έμφαση στη θέση, τις κλίμακες και τη γραμματοσειρά των ενδείξεων για να αναγνωρίζονται «με μια ματιά». Ο σπορ χαρακτήρας συμπληρώνεται από εμφάνιση ανθρακονημάτων, ολόμαυρη επένδυση οροφής, κόκκινες ραφές στην ταπετσαρία, διακόπτες αεροπορικού τύπου και ελαφρά, αλουμινένια πεντάλ. Οφείλω να ομολογήσω ότι στα πολλά χιλιόμετρα που οδήγησα δεν ένιωσα άβολα. Τα μπάκετ καθίσματα αγκαλιάζουν το σώμα και στις γρήγορες στροφές το νιώθεις ιδιαίτερα. Ανεση μπροστά, καλκή αίσθηση στο τιμόνι και ευκολία να οδηγείς στα κλειστά κομμάτια με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει μανέτες αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι. Πραγματικό παιχνίδι. Βέβαια, πίσω χωρά ενήλικας μόνο αν κάνει ο συνοδηγός αρκετά το κάθισμα μπροστά. Ο χώρος για τα πόδια, πίσω, είναι ανύπαρκτος. Ωστόσο, χωρούν παιδιά σε καθισματάκια ή μικρά παιδιά αν οδηγός και συνοδηγός είναι μετρίου αναστήματος και σύρουν τα καθίσματα λίγο μπροστά. Είπαμε, σπορ αυτοκίνητο είναι, coupe, μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας.

Εν συντομία

Σε συνεργασία με τη Subaru ο 2.0 lt - 200 hp στις 7.000 σ.α.λ., με ροπή 205 Nm στις 6.600 σ.α.λ. Ο ατμοσφαιρικός, επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό ή εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με χειριστήρια στο τιμόνι. Η ισχύς, μεταφέρεται πίσω μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Εχει ABS και σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC (μπορεί να απενεργοποιηθεί). Όμως, έχουν ρυθμιστεί για την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση κι αφήνει περιθώριο στον οδηγό να «παίξει» στο δρόμο. Αρκεί να μην υπερβεί τα όρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εγχείρημα για τη χρησιμοποίηση ατμοσφαιρικού κινητήρα πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα της εποχής που θέλει turbo κινητήρες μικρού κυβισμού. Ειδικά στη χώρα μας που τα μεγάλου κυβισμού δέχονται και φόρο πολυτελείας (μάλλον θα καταργηθεί σύντομα), η αγορά τέτοιων μοντέλων είναι πονοκέφαλος.

Ομως, άλλη αίσθηση να οδηγείς ατμοσφαιρικό μοτέρ που παίρνεις το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα ισχύος και ροπής και άλλο να οδηγείς turbo που περίσσια δύναμη. Μου άρεσε στο δρόμο. Δεν είναι εκρηκτικό και αν βρεις τις τέλειες αλλαγές στις σχέσεις, χειροκίνητα, τότε θα ευχαριστηθείς οδήγηση. Στην πίστα επέδειξε αρετές. Είναι καλοστημένο, σε αφήνει να παίξεις με την πλαγιολίσθηση για λίγο και εν γένει θα το ευχαριστηθούν όσοι το προτιμήσουν.

Περισσότερα σε λίγο. Το GT 86 θα έρθει αρχές Ιουλίου με τιμή κοντά στα 35.000 ευρώ (με φόρο πολυτελείας). Εν αναμονή.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x