Γενικά

Πλαίσιο υψηλών επιδόσεων για το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών

Το νέο Opel Astra OPC, είναι το πιό γρήγορο Astra όλων των εποχών. Για το λόγο αυτό η Opel σχεδίασε ένα πλαίσιο υψηλών επιδόσεων προσαρμοσμένο στις υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις και τη σπορ συμπεριφορά του νέου μοντέλου.

Το νέο Opel Astra OPC, είναι το πιό γρήγορο Astra όλων των εποχών. Για το λόγο αυτό η Opel σχεδίασε ένα πλαίσιο υψηλών επιδόσεων προσαρμοσμένο στις υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις και τη σπορ συμπεριφορά του νέου μοντέλου.

Το Astra OPC αντλεί ισχύ από ένα πανίσχυρο δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού. Αποδίδει ισχύ 280 hp και μέγιστη ροπή 400 Nm. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Δοαθέτει πλαίσιο που εφοδιάζεται με αποσβεστήρες της ZF Sachs και υιοθετεί στοιχεία που αναβαθμίζουν τη σπορ συμπεριφορά του αυτοκινήτου: γόνατα υψηλών επιδόσεων - High Performance Struts (HiPerStruts) στην εμπρός ανάρτηση, μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και φρένα Brembo. Η σπορ συμπεριφορά ενισχύεται με 19άρες ζάντες αλουμινίου που προσφέρονται στάνταρ με ελαστικά 245/40ZR.

Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για μεγαλύτερη ευστάθεια

Για τη μεταφορά της ισχύος του νέου Astra στο δρόμο, ο εμπρός άξονας εφοδιάζεται με ένα μηχανικό, πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Όταν ένας από τους εμπρός τροχούς σπινάρει, τα δύο σετ πολλαπλών δίσκων στο εσωτερικό του διαφορικού λειτουργούν σαν συμπλέκτες και ελέγχουν την κατανομή ισχύος σε συγκεκριμένο ποσοστό. Αυτό το φαινόμενο κλειδώματος (έως και 50%) εξαρτάται από τη λεγόμενη "γωνία ράμπας" υπό την οποία πιέζονται μεταξύ τους τα δύο σετ δίσκων και στη συνέχεια προσδιορίζει πόση πίεση ασκείται στον πολύδισκο συμπλέκτη ανάλογα με την ποσότητα της ροπής. Όσο πιο οξεία είναι η "γωνία ράμπας", τόσο πιο ευαίσθητο το σύστημα. Στην περίπτωση του Astra OPC, επιλέχθηκε "γωνία ράμπας" 45 μοιρών κατά την επιτάχυνση. Στην περίπτωση της επιβράδυνσης (είτε στο φρενάρισμα ή όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι), γίνεται αποσύμπλεξη των δίσκων και το ABS επενεργεί αποτελεσματικά στους εμπρός τροχούς.


Ανάρτηση FlexRide προσαρμοσμένη σε απαιτήσεις OPC, κατάλληλη για ποικίλα σπορ οδηγικά στυλ

Το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide - ειδικά προσαρμοσμένο και βελτιωμένο για τις ανάγκες ενός OPC- επιτρέπει την επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, το καθένα από τα οποία υπόσχεται μία ξεχωριστή, σπορ οδηγική εμπειρία. Το Standard mode προσφέρει απόδοση σε όλες τις συνθήκες, διατηρώντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης στην καθημερινή οδήγηση. Ακόμα και σ’ αυτό το πρόγραμμα, το Astra OPC συμπεριφέρεται εξαιρετικά στις στροφές, ενώ εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση του τιμονιού και τις ελάχιστες κλίσεις αμαξώματος. Το Sport mode σκληραίνει την ανάρτηση του πλαισίου, αυξάνει την ευελιξία μειώνοντας τις κλίσεις και κάνει το σύστημα διεύθυνσης ακόμα πιο άμεσο.

Από την άλλη, το OPC mode προσφέρει υψηλού επιπέδου οδηγική εμπειρία: το σύστημα διεύθυνσης γίνεται ακόμα πιο άμεσο σε σχέση με το Sport mode, το γκάζι ανταποκρίνεται ταχύτερα ενώ το πλαίσιο είναι προσαρμοσμένο για να προσφέρει μέγιστες επιδόσεις. Ο φωτισμός του ταμπλό γίνεται κόκκινος σηματοδοτώντας την κατάσταση OPC mode.


Δυναμικός έλεγχος πλαισίου με υποπρογράμματα ελέγχου "ράμπας" και εγκάρσιων κλίσεων

Για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, το υποπρόγραμμα ελέγχου "ράμπας" προσαρμόζει περαιτέρω την απόσβεση, διασφαλίζοντας ότι οι τροχοί διατηρούν την επαφή με το δρόμο όταν το αυτοκίνητο περνά από ένα σαμαράκι με υψηλή ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι "προσγειώνεται" μαλακά ακόμα και στην περίπτωση που τα ελατήρια στα γόνατα αναπηδούν σε μία ανώμαλη οδική επιφάνεια. Εν τω μεταξύ, το υποπρόγραμμα ελέγχου κλίσεων μειώνει ακόμα περισσότερο τις εγκάρσιες κλίσεις, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται με μέγιστη ευελιξία.

Συγκριτικά με το υπερτροφοδοτούμενο 1.6 Astra GTC των 180hp, οι μηχανικοί του OPC σκλήρυναν τα στάνταρ ελατήρια κατά περίπου 30% και χαμήλωσαν το αυτοκίνητο δέκα χιλιοστά επιπλέον, φέρνοντάς το ακόμα πιο κοντά στο δρόμο. Επίσης, τα σάιλεντμπλοκ και ο πίσω άξονας έγιναν πιο άκαμπτα για μεγαλύτερη ευελιξία και απόκριση στην οδηγική εμπειρία.

Απενεργοποίηση του ESP για πιο σπορ οδήγηση

Όπως το FlexRide, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP προσφέρει επίσης τρία διαφορετικά προγράμματα ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Η προκαθορισμένη, στάνταρ ρύθμιση που έχει βελτιωθεί για χρήση σε OPC, παρέχει περισσότερη ασφάλεια στην οδήγηση σε καθημερινές συνθήκες, χωρίς ο οδηγός να χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Το Competitive mode αυξάνει το όριο παρέμβασης των αυτόματων συστημάτων. Ομως, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε οριακή επικίνδυνη κατάσταση, τότε σταθεροποιείται από το σύστημα φρένων. Στο ESP-off mode, πιέζοντας το μπουτόν του ESP πάνω από πέντε δευτερόλεπτα, το σύστημα ESP απενεργοποιείται πλήρως.

Περισσότερα για το νέο Astra OPC προσεχώς.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x