Γενικά

Fiat 500L: μιά προσέγγιση σχεδιασμού

Η Fiat, όπως γενικότερα κάθε ιταλική εταιρεία, ασχολείται πολύ με το σχεδιασμό. Οι Ιταλοί δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο ντιζάιν κι αυτό φαίνεται σε κάθε έκφανση της βιομηχανικής τους δραστηριότητας. Ετσι και ώρα με το νέο μοντέλο της Fiat, το 500L, την Large ουσιαστικά έκδοση του 500, κάτι ανάλογο με το εγχείρημα της Fiat με το Countryman.

Η Fiat, όπως γενικότερα κάθε ιταλική εταιρεία, ασχολείται πολύ με το σχεδιασμό. Οι Ιταλοί δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο ντιζάιν κι αυτό φαίνεται σε κάθε έκφανση της βιομηχανικής τους δραστηριότητας. Ετσι και ώρα με το νέο μοντέλο της Fiat, το 500L, την Large ουσιαστικά έκδοση του 500, κάτι ανάλογο με το εγχείρημα της Fiat με το Countryman.

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο, το 500L παρουσιάζεται τώρα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο, μέσα από την έκδοση του "500L, a Fiat Design Approach", μιας ξεχωριστής έκδοσης που δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσει κανείς καλύτερα μια εξαιρετική δημιουργική εμπειρία και να μοιραστεί την αίσθηση και τη λογική που βρίσκονται πίσω από τη συνολική υλοποίηση του προγράμματος.

Υπάρχει άλλωστε μια κοινή παράδοση σε όλα τα μοντέλα της ιστορίας της Fiat που προσέφεραν στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα μια σειρά από επιτυχίες και συγκινήσεις, σε ένα ταξίδι στο οποίο συμμετείχαν προσωπικότητες που είχαν ως κίνητρο μια βαθιά γνώση της αυτοκίνησης και την ικανότητα να ερμηνεύουν την εξέλιξή της.

Από τον Dante Giacosa έως τη σύγχρονη ματιά του Fiat Design κάτω από τις οδηγίες του Roberto Giolito, υπάρχει μια συνεχής δέσμευση στη δημιουργία πρωτοποριακών σχημάτων που στηρίζονται στην καινοτομία και έκαναν το ιταλικό στιλ σχεδίασης αναγνωρίσιμο σε όλο τον κόσμο. Από το 600 Multipla του 1956 -στο οποίο το πρόγραμμα 500L αποτίει φόρο τιμής μέσα από την αναπαραγωγή μερικών «αρχετυπικών» χαρακτηριστικών ευελιξίας και πρακτικότητας- μέχρι το νέο 500 του 1957, από το 127 το 1972 στο Panda του 1980, από το Uno του 1983 ως το 1998 που παρουσιάστηκε το Multipla.

Αυτοί οι κανόνες που επιβάλλουν σε κάθε γενιά τις καινοτόμες φόρμες και τις ριζοσπαστικές λύσεις, εφαρμόζονται και σε ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο όπως το 500L. Η φυσιογνωμία του Fiat 500L χαρακτηρίζεται από ένα σχήμα χωρίς αιχμές στο τελείωμά του αλλά με σφιχτές γραμμές που του χαρίζουν καλαισθησία και ευελιξία.

Το πρόγραμμα Fiat 500L
Το Fiat 500L είναι ο καρπός ενός ταξιδιού κατή τη διάρκεια του οποίου οι σχεδιαστές της Fiat κλήθηκαν να συνδυάσουν τη δημιουργικότητά τους με την τεχνολογία, τους στόχους και την πολιτική της εταιρείας.
Σχεδιασμένο πάνω στην πλατφόρμα της Fiat για την κατηγορία B, το Fiat 500L είναι ένα αυτοκίνητο που επεκτείνει τη γκάμα του μοντέλου, όντας ικανό να επιτύχει εξαιρετικά στάνταρ στους τομείς των εσωτερικών χώρων και της άνεσης. Και με αυτόν τον τρόπο γεννήθηκε ένα εξαιρετικά χρηστικό αυτοκίνητο, ικανό να «επικοινωνεί» με τον χρήστη και να προσφέρει μια ποιότητα που θα εκτιμήσει ο χρήστης σε βάθος χρόνου.

Σημειώνεται ότι ο χώρος για τον οδηγό και τους επιβάτες είναι αρκετός: το μέγιστο διαθέσιμο πλάτος για τους επιβάτες είναι 1,456 μ.(μετρημένο στο ύψος των ώμων) ενώ το ύψος, από το κάθισμα έως τον ουρανό του αμαξώματος είναι 1,034 μ. (για τους πίσω είναι 1,387 μ. και 0,993 μ. αντίστοιχα)- ενώ παράλληλα υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικροπράγματα κι ένας χώρος αποσκευών σχεδόν 400 λίτρων. Το ταμπλό, ο πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να προσφέρουν την πιο εύκολη δυνατή πρόσβαση με τους πιο απλούς και γρήγορους χειρισμούς.

Ένα από τα πιο δυνατά και χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του 500L είναι η μεγαλύτερη γυάλινη οροφή στην κατηγορία, η οποία έχει επιφάνεια 1,5 τ.μ., και οι «διαιρούμενες» μπροστινές κολόνες, που προσφέρουν πλεονεκτήματα και στον τομέα της ασφάλειας.

Fiat 500L: "τεχνο-λογική" καινοτομία
Το Fiat 500L συνθέτει μια πλειάδα τεχνολογικών στοιχείων, από τη στιβαρότητα και την ασφάλεια, που σχεδιάστηκε με βάση τα crash tests των ΗΠΑ, τις εξειδικευμένες διαστάσεις, μέχρι τα κορυφαία υλικά και το νέο «πάτωμα» που θα μοιραστεί με μελλοντικά μοντέλα. Αυτό δε σημαίνει ότι υπολείπεται σε άλλα στοιχεία, όπως τα συστήματα επικοινωνίας, πλοήγησης και διασκέδασης.

Καταλήγοντας, επειδή το αυτοκίνητο είναι και προσωπική υπόθεση του κάθε ιδιοκτήτη, το τμήμα χρωμάτων και υλικών της Fiat Group Automobiles έχει κάνει ειδική μελέτη για το 500L ώστε αυτό να μπορεί να προσωποποιηθεί από τον υποψήφιο οδηγό σε κάθε πιθανή περίπτωση, ώστε κάθε ένα αυτοκίνητο να είναι ξεχωριστό, ιδιαίτερο και μοναδικό.

Περισσότερα προσεχώς, κατά την παρουσίαση του μοντέλου.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x