WRC

Δεν ασκεί έφεση η Citroen

Ο Μίκο Χιρβόνεν κέρδισε μεν το ράλι της Πορτογαλίας, που τελείωσε την περασμένη Παρακσευή, ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και πανηγύρισε, αλλά για λίγο. Διότι, αργότερα, το βράδυ, οι αγωνοδίκες ακύρωσαν τη νίκη του, επειδή βρέθηκαν εξαρτήματα στο συμπλέκτη και στον υπερσυμπιεστή, τα οποία δεν είχαν έγκριση τύπου, τη γνωστή ομολογκασιόν.

Ο Μίκο Χιρβόνεν κέρδισε μεν το ράλι της Πορτογαλίας, που τελείωσε την περασμένη Παρακσευή, ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και πανηγύρισε, αλλά για λίγο. Διότι, αργότερα, το βράδυ, οι αγωνοδίκες ακύρωσαν τη νίκη του, επειδή βρέθηκαν εξαρτήματα στο συμπλέκτη και στον υπερσυμπιεστή, τα οποία δεν είχαν έγκριση τύπου, τη γνωστή ομολογκασιόν.

Η Citron, φετινή ομάδα του Φινλανδού που πήγε φέτος στο γαλλικό στρατόπεδο από τη Ford, αρχικά δήλωσε την πρόθεσή της να εφεσιβάλει την απόφαση των αγωνοδικών, και το δήλωσε εντός της χρονικής διάρκειας που επιτρέπεται, δηλαδή εντός μιας ώρας. Είχε επιπλέον 48 ώρες για να ασκέσει την έφεση, ωστόσο, περαιτέρω ανάλυση του θέματος από τη Citroen, δεν αποκάλυψε νέα τεχνικά στοιχεία. Μετά από διαβουλεύσεις με διάφορους εμπειρογνώμονες, η γαλλική ομάδα αποφάσισε να μην επιδιώξει την προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της FIA (ICA).

Ο Ιβ Ματτόν, επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Citroen, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είχαμε δηλώσει την πρόθεσή μας να προσφύγουμε, ώστε να έχουμε χρόνο για να αναλύσουμε το θέμα με περισσότερες λεπτομέρειες. Όσον αφορά το συμπλέκτη, ο προμηθευτής μας, μας έστειλε μια επιστολή συγγνώμης αναγνωρίζοντας την ύπαρξη μιας παρτίδας των τμημάτων που ήταν διαφορετικές από εκείνες που αφορούν την τεκμηρίωση έγκρισης τύπου. Η επιστολή αυτή επιβεβαιώνει ότι δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας να εξαπατήσουμε. Ταυτόχρονα, αυτή η κατάσταση, μας αναγκάζει να επανεξετάσουμε τις διαδικασίες μας των προμηθειών μας, κάνοντας οι ίδιοι ελέγχους. Όσον αφορά το δεύτερο σημείο που αναφέρεται από τους τεχνικούς εφόρους, ο μοναδικός
προμηθευτής στροβιλοσυμπιεστών, ο οποίος έχει εγκριθεί από τη FIA για όλους τους κατασκευαστές, επιβεβαίωσε την ύπαρξη πλαστικού στην επέκταση της τουρμπίνας. Πρόσθετη ανάλυση θα αποδείξει ότι αυτό οφείλεται στη φθορά του ανταλλακτικού. Δεχόμαστε αυτή τη σκληρή ποινή, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να μάθουμε από τα παθήματά μας, ώστε να είμαστε ακόμη καλύτεροι στο μέλλον. Εμείς εξακολουθούμε να είμαστε επικεφαλής στα δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα, αλλά οι διαφορές έχουν μειωθεί. Τώρα πρέπει περισσότερο από ποτέ άλλοτε να επιστρέψουμε στις νίκες.»

Ο μεγάλος άτυχος, ο Μίκο Χιρβόνεν, δεν κατάφερε τελικά να γευτεί τη χαρά της νίκης, αλλά και των βαθμών, στην πορεία προς τη διεκδίκηση του τίτλου. «Προφανώς, είμαι πολύ απογοητευμένος, αλλά δεν είμαι ενοχλημένος. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν. Θα πρέπει να το δεχτούμε όταν γίνεται, να πάρουμε μαθήματα και να συνεχίσουμε. Η Citroen έχει κάνει πολλά για μένα τους τελευταίους μήνες γι 'αυτό είμαστε ενωμένοι σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Μαζί κερδίζουμε, μαζί χάνουμε! Το περιστατικό αυτό με κάνει λίγο
ακόμα πιο αποφασισμένο. Δεν μπορώ να περιμένω μέχρι να ξεκινήσει ο επόμενος αγώνας και να είμαι πάλι ανταγωνιστικός», επισήμανε.

Τώρα, σχετικά με τα τελικά αποτελέσματα, οριστικά νικητής είναι ο Ματς Οστμεπργκ με Ford Fiesta WRC, δεύτερος ο Ευγένι Νοβίκοφ και τρίτος ο Πέτερ Σόλμπεργκ. Ολοι έτρεξαν με Ford Fiesta WRC, συνεπώς η «μπλε οβάλ ομάδα» πέτυχε, έστω και στα χαρτιά το απόλυτο.

Πλέον, μετά από 4 αγώνες στις βαθμολογίες, έχουμε τα εξής:

Βαθμολογία οδηγών

Λεμπ 66
Π. Σόλμπεργκ 62
Οστμπεργκ 53
Χιρβόνεν 50
Νοβίκοφ 39
Λάτβαλα 28

Βαθμολογία κατασκευαστών

Citroen 108
Ford 96
M-Sport Ford 69
Qatar (Ford) 31
Mini 26
Citroen Junior 18


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x