WRC

Εντυπωσιακός ο Οζιέ στην Πορτογαλία

Ο Οζιέ, τα δύο προηγούμενα χρόνια στο ράλι Πορτογαλίας, κατέφερε να κερδίσει με εργοστασιακό Citroen DS3 και ειδικά η νίκη του 2010 έδειξε ότι είναι ο ανατέλλων αστέρας του θεσμού. Εκείνη τη χρονιά με δύο νίκες τερμάτισε 4ος στο πρωτάθλημα.

Ο Οζιέ, τα δύο προηγούμενα χρόνια στο ράλι Πορτογαλίας, κατέφερε να κερδίσει με εργοστασιακό Citroen DS3 και ειδικά η νίκη του 2010 έδειξε ότι είναι ο ανατέλλων αστέρας του θεσμού. Εκείνη τη χρονιά με δύο νίκες τερμάτισε 4ος στο πρωτάθλημα. Πέρυσι, με 5 νίκες, μία εκ των οποίων στην Πορτογαλία όπως προέγραψα, ήρθε τρίτος στο πρωτάθλημα.

Οι φιλοδοξίες του Γάλλου αμέσως εκτοξεύτηκαν. Ωστόσο, ο συμπατριώτης του Σεμπαστιάν Λεμπ, με 8 σερί παγκόσμιους τίτλους (μοναδικό ρεκόρ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι), αποφάσισε να συνεχίσει να τρέχει με τη Citroen, με την οποία κατέκτησε όλους τους τίτλους και τις 69 νίκες του (ρεκόρ) στο θεσμό. Αυτό αυτομάτως άλλαξε τα δεδομένα και ο Οζιέ έφυγε από τη Citroen, διότι δεν επιθυμούσε για ένα – δύο ακόμη χρόνια να μείνει Νο2 σε μια ομάδα. Θεμιτό.

Ετσι, ο Γάλλος έφυγε και πήγε στη VW, η οποία ανακοίνωσε ότι θα πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι το 2013 με το Polo. Με αυτό το αυτοκίνητο ο Οζιέ ξεκίνησε δοκιμές βελτίωσης, παρέα με τον Κάρλος Σάινθ, παλαίμαχο οδηγό και δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή (τρέχει τα τελευταία χρόνια στο ράλι Ντακάρ και σε επιλεγμένους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων), ο οποίος έχει τεθεί επικεφαλής της εξέλιξης του Polo. Όμως, ο Οζιέ ήθελε και δράση φέτος, όχι μόνο δοκιμές. Γι’ αυτό η VW του έδωσε την ευκαιρία μέσω της Skoda, της τσεχικής εταιρείας μέλους του ομίλου VW, να οδηγήσει ένα Fabia S2000, μικρότερης κατηγορίας από τα αυτοκίνητα WRC.

Στη Πορτογαλία, ο Οζιέ με το Fabia S2000 κατάφερε να διακριθεί ιδιαίτερα. Κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία S2000 και την 8η στη γενική κατάταξη, τη στιγμή που στον αγώνα συμμετείχαν 19 αυτοκίνητα WRC! «Αν δεν χάναμε χρόνο πίσω από τον Γκρεγκ Μπριν, που κόλλησε με το Ford Fiesta S2000 σε ένα μεγάλο λάκκο με λάσπη, θα μπορούσαμε να φθάσουμε στην 6η θέση, που θα ήταν η καλύτερη για ένα αυτοκίνητο S2000», τόνισε ο Οζιέ.

Για την ιστορία, το ράλι Πορτογαλίας που είχε άστατες καιρικές συνθήκες, πολλή βροχή και ομίχλη με αποτέλεσμα τη διακοπή του στα μισά της Παρασκευής και τη συνέχισή του το Σάββατο, είχε και αναπάντεχο φινάλε. Ναι μεν κέρδισε ο Μίκο Χιρβόνεν με Citroen DS3, ωστόσο, αργά το βράδυ, οι αγωνοδίκες ακύρωσαν τη νίκη του Φινλανδού επειδή χρησιμοποίησε εξαρτήματα σε συμπλέκτη και υπερσυμπιεστή που δεν είχαν «έγκριση τύπου». Η Citroen θα ασκήσει έφεση, επειδή όπως επίσημα αναφέρει «τα εν λόγω εξαρτήματα» δεν επηρεάζουν την απόδοση του αυτοκινήτου και μέχρι να υπάρξει τελική απόφαση, η πρώτη θέση του αγώνα μένει…χήρα.

Προς το παρόν την έχει καταλάβει ο Ματς Οστμπεργκ με Ford Fiesta WRC κι αν μείνει έτσι θα είναι η πρώτη του νίκη, έστω και στα χαρτιά, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Μία θέση θα κερδίσει και ο Οζιέ, ανεβαίνοντας 7ος.

Εξάλλου, με την ευκαιρία του ράλι Πορτογαλίας, δόθηκε η δυνατότητα στο Οζιέ και στον Σάινθ, να δοκιμάσουν το Polo R WRC σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Αυτό συνέβη τη περασμένη Δευτέρα και Τρίτη και οι δύο οδηγοί εξήγαγαν σημαντικά συμπεράσματα από την πορεία των δοκιμών.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x