Μία εξ ολοκλήρου νέα γενιά κινητήρων μεσαίας κατηγορίας με την ονομασία ΟΜ 93x αποκάλυψε η Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη. Με τον επίσης νέο κινητήρα μεγάλης κατηγορίας ΟΜ 470, η Daimler επεκτείνει την γκάμα κινητήρων "BlueEfficiency Power" σε μία ολοκληρωμένη σειρά, σε συμμόρφωση με την επικείμενη προδιαγραφή ρύπων Euro 6. Ο κινητήρας ΟΜ 471 ο οποίος
παρουσιάστηκε το 2011 χρησιμοποιείται ήδη στο νέο Actros διεθνών μεταφορών.
«Οι νέοι κινητήρες θέτουν νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους. Έχουν σχεδιαστεί χωρίς κανέναν συμβιβασμό σε θέματα φιλικότητας προς το περιβάλλον, οικονομίας και επιδόσεων», σχολίασε ο Georg Weiberg, Επικεφαλής Truck Product Engineering Daimler Trucks, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των κινητήρων.
Για πρώτη φορά σε σειρά κινητήρων επαγγελματικών οχημάτων, όλοι οι κινητήρες συμμορφώνονται ήδη με τη μελλοντική προδιαγραφή ρύπων Euro 6, η οποία τίθεται σε ισχύ από την Ευρωπαϊκή Ένωση από το2013/2014.
«Ως εκ τούτου, η Mercedes-Benz αναλαμβάνει πάλι τον ρόλο του πρωτοπόρου στην προστασία του περιβάλλοντος», πρόσθεσε ο Weiberg. Τόνισε επίσης ότι αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τους κινητήρες ΟΜ 93x, καθώς οι μεσαίας κατηγορίας κινητήρες χρησιμοποιούνται κυρίως σε φορτηγά και λεωφορεία σε αστικές περιοχές, όπου οι μειώσεις των εκπομπών ρύπων ωφελούν άμεσα τον τοπικό πληθυσμό.
Ταυτόχρονα, οι νέοι μεσαίας κατηγορίας κινητήρες είναι εξαιρετικά οικονομικοί χάρη στη μακροζωία τους, στη χαμηλή κατανάλωση
καυσίμου, στο AdBlue, στο λάδι κινητήρα και στα μεγάλα διαστήματα συντήρησης. Ένα από τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά είναι ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, ο οποίος διατίθεται για πρώτη φορά σε κινητήρα πετρελαίου.
"Έχουμε επενδύσει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ στην ανάπτυξη των νέων κινητήρων Mercedes-Benz OM 934 και ΟΜ 936 και στις
εγκαταστάσεις παραγωγής τους στο εργοστάσιο στο Mannheim», παρατηρεί ο Stefan Buchner, επικεφαλής Global Powertrain,
Procurement και Manufacturing Engineering Daimler Trucks. "Η δέσμευση αυτή έχει αποδώσει καρπούς: η νέα σειρά OM 93x είναι ένα
ορόσημο στη μεσαία κατηγορία κινητήρων και κατάλληλη για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών - σε φορτηγά, λεωφορεία, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως βιομηχανικός κινητήρας." Οι κινητήρες αποτελούνται σε ένα μεγάλο βαθμό από όμοια εξαρτήματα.
Οι μεσαίας κατηγορίας κινητήρες ΟΜ 934 και ΟΜ 936, με τέσσερις και έξι κυλίνδρους και κυβισμό 5,1 και 7,7 λίτρων αντίστοιχα, καλύπτουν ένα εύρος ισχύος από 156 hp έως 354 hp. Μακροπρόθεσμα, οι δύο κινητήρες θα αντικαταστήσουν τους κινητήρες της σειράς 900 που παρουσιάστηκαν το 1996, και κατασκευάστηκαν έως σήμερα σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες.
Σε συνέχεια του 12,8 λίτρων κινητήρα ΟΜ 471 ο οποίος παρουσιάστηκε πέρυσι, ο μεγάλης κατηγορίας κινητήρας ΟΜ 470 με έξι κυλίνδρους και κυβισμό 10,7 λίτρων καλύπτει ένα εύρος ισχύος από 326 hp έως 428 hp.
Οι νέοι κινητήρες είναι κατασκευασμένοι για ελαφρές και βαρέες διανομές, καθώς και τον κατασκευαστικό τομέα αλλά και για
μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Σε οριζόντια καθώς και σε κάθετη θέση τοποθέτησης στο όχημα, ο OM 936 είναι κατάλληλος για αστικά και υπεραστικά λεωφορεία. Η χρήση των κινητήρων σε άλλες μάρκες και μοντέλα της Daimler Trucks σε άλλες ηπείρους έχει προγραμματιστεί εν ευθέτω χρόνω.
Προβλέπεται επίσης να χρησιμοποιούνται οι τεσσάρων και έξι κυλίνδρων σύγχρονοι κινητήρες σε εκτός δρόμου εφαρμογές ως
βιομηχανικοί κινητήρες. Η παραγωγή για τα αστικά λεωφορεία στο εργοστάσιο κινητήρων στο Mannheim θα ξεκινήσει πολύ σύντομα.
Το εργοστάσιο στο Mannheim λειτουργεί σύμφωνα με την αρχή του "σύγχρονου εργοστασίου". Αυτό σημαίνει ότι οι τρεις τομείς παραγωγής του χυτηρίου, της συναρμολόγησης και της μηχανικής λειτουργίας, λειτουργούν ως ένα ολοκληρωμένο σύστημα στην τρέχουσα διαδικασία παραγωγής.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.