Δεν βλέπετε καλά τη νύχτα, οδηγώντας, και ανάβετε τη μεγάλη σκάλα με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνεται να τη χαμηλώσετε όταν έρχονται αυτοκίνητα από την αντίθετη κατεύθυνση; Κανένα πρόβολη. Θέλετε να φωτίζεται περισσότερο ο χώρος πέριξ του προπορευόμενου αυτοκινήτου, για μεγαλύτερη ασφάλεια; Και πάλι κανένα πρόβλημα, διότι η Opel βρήκε τη λύση.
Η Opel δημιούργησε το ευφυές, επαναστατικό σύστημα φωτισμού matrix LED που αναβαθμίζει την ασφάλεια. Πρόκειται για κάτι εντελώς νέο στην παραγωγή αυτοκινήτων που θα κάνει τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη και άνετη για τον οδηγό.
Προς το παρόν, η Opel είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που δοκιμάζει στο δρόμο ένα πλήρως ενσωματωμένο σύστημα φωτισμού matrix σε πρωτότυπα οχήματα. Το σύστημα matrix ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία στην τεχνολογία φωτισμού. Η μεγάλη και όχι η μεσαία σκάλα φώτων είναι η στάνταρ επιλογή στη νέα φιλοσοφία matrix. Το σκεπτικό είναι, η μεγάλη σκάλα να μην ενοχλεί τους άλλους οδηγούς και να προσαρμόζεται αυτόματα στις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες. Με αυτή την έννοια, ο φωτισμός matrix βοηθά «έξυπνα» τον οδηγό, προσφέροντας μία πιο ξεκούραστη οδήγηση εμπειρία και αυξάνοντας τα επίπεδα ασφάλειας. Τα φώτα προσαρμόζονται ταχύτερα στις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη λύση εξαρτάται από τον οδηγό ή βασίζεται σε μηχανικά κινούμενα εξαρτήματα.
«Η ενεργητική ασφάλεια είναι βασική προτεραιότητα στην τεχνολογική στρατηγική της Opel», σύμφωνα με τη Ρίτα Φορστ, Αντιπρόεδρο Μηχανολογίας της Opel. «Ήμασταν οι πρώτοι στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας που λανσάραμε την τεχνολογία AFL – το συνδυασμό δυναμικού φωτισμού στροφών xenon και διασταυρώσεων – στην αγορά το 2002. Η Opel φέρνει τώρα μία νέα τεχνολογική επανάσταση και πάλι στη νυχτερινή οδήγηση με ένα ευφυές σύστημα φωτισμού matrix, το πιο προηγμένο παγκοσμίως», επισήμανε η Φορστ.
Το σύστημα φώτων matrix λειτουργεί σε συνδυασμό με την εμπρός κάμερα Opel που τοποθετείται μεταξύ παρμπρίζ και εσωτερικού καθρέπτη. Μόλις οι αισθητήρες της εμπρός κάμερας ανιχνεύσουν πηγές φωτός από προπορευόμενα ή αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα, τότε η ένταση φωτισμού στην περιοχή αυτή μειώνεται, ενώ ο υπόλοιπος δρόμος φωτίζεται κανονικά.
Με τον τρόπο αυτό, οι άλλοι χρήστες του δρόμου δεν«τυφλώνονται» από το έντονο φως ενώ τα πιθανά σκοτεινά εμπόδια είναι πάντα ορατά.
Η αποκλειστική χρήση στοιχείων LED στους προβολείς Matrix προσφέρει πάμπολα πλεονεκτήματα, καθώς το νέο σύστημα φωτισμού είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους συμβατικούς λαμπτήρες HID και αλογόνου. Χρησιμοποιεί μόνο τη μισή ενέργεια περίπου από αυτή που καταναλώνουν τα φώτα αλογόνου. Κάθε προβολέας matrix αποτελείται από τέσσερεις μονάδες φωτισμού. Πίσω από κάθε μονάδα, υπάρχουν τέσσερις ανεξάρτητες πηγές φώτων που ανάβουν και σβήνουν ατομικά, παράγοντας δεκαέξι πιθανούς συνδυασμούς AFL ανά προβολέα. Οι αλλαγές ανάμεσα στις 256 διαφορετικές ρυθμίσεις είναι ομαλές, χωρίς να γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό.
Μέχρι σήμερα μόνο τα φώτα ημέρας μπορούσαν να αντιγράψουν το σχήμα βέλους που αποτελεί ταυτότητα της Opel. Όμως τώρα, αυτό γίνεται και με τη μεσαία σκάλα με το συνδυασμό δύο λειτουργιών: τα φώτα ημέρας και η μεσαία σκάλα μοιράζονται μία σειρά επτά μονάδων φωτισμού. Η λύση προσφέρει στους σχεδιαστές περισσότερη ελευθερία για δημιουργική έκφραση.
Η νέα φιλοσοφία φώτων matrix σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις σειρές μοντέλων Opel τα επόμενα χρόνια, όπως συνέβη το 2002 με το λανσάρισμα στην αγορά του συστήματος φωτισμού AFL. Το πιο σύγχρονο σύστημα AFL (AFL+) περιλαμβάνει λαμπτήρες εκκένωσης, φωτισμό αντίξοων καιρικών συνθηκών, δυναμικό φωτισμό στροφών και φωτισμό διασταυρώσεων, υποστήριξη μεγάλης σκάλας και φώτα ημέρας LED.
Η τεχνολογία εξελίσσεται και εμείς οφείλουμε να την παρακολουθούμε.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.