Το νέο Honda Civic θα βρίσκεται στις ελληνικές εκθέσεις στις αρχές Απριλίου. Περισσότερα για τιμές θα αναφέρουμε τότε. Ωστόσο γνωρίζουμε ήδη ότι θα διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης και έναν μεγάλου κυβισμού πετρελαίου. Πάντως, η Honda κρατάει για αργότερα την έκπληξη. Στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, προ ημερών, ο πρόεδρος της Honda Motor Europe, Manabu Nishimae, ανακοίνωσε ότι στα τέλη του 2012 θα μπει στη παραγωγή ο νέος κινητήρας πετρελαίου 1.6 i-DTEC, με πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οποίος θα πωλείται στην Ελλάδα το 2013.
Ο νέος 1.6 i-DTEC είναι το πρώτο κινητήριο σύνολο της νέας σειράς Earth Dreams Technology της Honda που θα παρουσιαστεί στην Ευρώπη. Η χρήση νέου ανθεκτικού υλικού στην κυλινδροκεφαλή έδωσε τη δυνατότητα στη Honda να δημιουργήσει τον παγκοσμίως ελαφρύτερο αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα 1.6 L σχεδίασης “open deck” (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων).
Ο συνδυασμός υλικών ελαφρού βάρους και ενός υπερσυμπιεστή μικρών διαστάσεων / υψηλής απόδοσης βελτιώνει την απόκριση και πετυχαίνει κορυφαία ισορροπία κατανάλωσης και επιδόσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Honda, το μοτέρ θα αποδίδει 120 hp στις 4.000 σ.α.λ. με 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Το κύριο χαρακτηριστικό του όμως, είναι ότι θα εκπέμπει 95 γρ./χλμ. διοξείο του άνθρακα, το οποίο στην Ελλάδα μεταφράζεται απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, πέρα από τα περιβαλλοντικά οφέλη.
Στην Ελλάδα, όπως προανέφερα, η Honda θα πωλεί το Civic με τον κινητήρα 1.4 lt i-VTEC – 100 hp (εκπέμπει 129 γρ./χλμ. CO2), όπως και με τον 1.8 lt i-VTEC – 142 hp (εκπέμπει 137 γρ./χλμ. CO2) που έχει 10% λιγότερη κατανάλωση από το τωρινό ίδιο μοτέρ. Θα προσφέρεται και με κινητήρα πετρελαίου 2.2 lt i-DTEC – 150 hp (εκπέμπει 110 γρ./χλμ. CO2), αλλά τα μεγάλου κυβισμού μοτέρ δεν ευνοούνται εμπορικά στην Ελλάδα, τώρα. Όλα συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις, αλλά μετρά η κατανάλωση και οι ρύποι να είναι χαμηλά.
Οι βελτιώσεις στην αεροδυναμική, η προσθήκη στάνταρ σε όλα τα μοτέρ συστήματος Start/Stop και ο διακόπτης ECO Assist (καινοτομία) που αλλάζει τη χαρτογράφηση ανάλογα τον τρόπο οδήγησης, περιορίζουν την κατανάλωση και τους ρύπους. Διπλό το όφελος λόγω τιμών καυσίμων αλλά και τελών κυκλοφορίας (βάση ρύπων). Η ανάρτηση πίσω είναι με ημιάκαμπτο άξονα και οδηγικά είναι καλοστημένο με πολύ βελτιωμένο τιμόνι σε απόκριση. Το νέο Honda Civic με πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, ESP και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, έρχεται και αναμένουμε τις τιμές.
Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.