Νέα μοντέλα

Η Fiat α-Panda…

Στο σκληρό ανταγωνισμό, με ποιοτικό προϊόν, εξοπλισμό και τιμές. Το νέο Fiat Panda ουσιαστικά λανσάρεται στην ελληνική αγορά στις 3 Μαρτίου, ωστόσο ανακοινώθηκαν οι τιμές και οι εκδόσεις για προπαραγγελίες.

Το νέο Fiat Panda ουσιαστικά λανσάρεται στην ελληνική αγορά στις 3 Μαρτίου, ωστόσο ανακοινώθηκαν οι τιμές και οι εκδόσεις για προπαραγγελίες. Το μοντέλο έρχεται σε μια εποχή, που ειδικά στην Ελλάδα θα γίνει μάχη στα μικρά αυτοκίνητα, τόσο σε όγκο όσο και σε κυβισμό. Κι έρχεται με ένα βαρύ όνομα, με μια πλούσια παράδοση, εντελώς ανανεωμένο και ποιοτικά κατασκευασμένο, έχοντας ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση. Αυτά, μαζί με τις τιμές, θα είναι τα ατού του μοντέλου σε μια ομολογουμένως δύσκολη εποχή εμπορικά.

Το Panda αποτελεί best seller για τη μάρκα και το νέο μοντέλο τη φυσιολογική εξέλιξη μιας επινόησης που στα 31 χρόνια της ιστορίας της ήταν πάντα ελκυστική, προσαρμόσιμη στις ανάγκες των ανθρώπων και εύκολη στη χρήση. Αλλωστε οι Ιταλοί είναι μετρ στα αυτοκίνητα πόλης και το Panda απέδειξε με περισσότερες από 6,4 εκατομμύρια μονάδες παραγωγή και 16 εκατομμύρια οδηγούς με διαφορετικούς προσανατολισμούς, διαφορετικές απόψεις, διαφορετική ηλικία, διαφορετική εθνότητα και παρελθόν, ότι είναι ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο προϊόν. Για την ιστορία, η ηγετική θέση της Fiat στα μικρά αυτοκίνητα, παρατηρείται από το πρώτο 600 ως το 500, από το 126 έως το πρώτο Panda, από το Cinquecento στο Seicento, από το δεύτερης γενιάς Panda (2003) έως το νέο 500 που λανσαρίστηκε το 2007.

Τώρα, το νέο Panda, στην 3η του γενιά, εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους εσωτερικούς χώρους του, παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις του. Κύριο χαρακτηριστικό παραμένει η ευφυής διαμόρφωση της καμπίνας, χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα. Έτσι, ο χώρος του πορτμπαγκάζ των 225 λίτρων, αυξάνεται στα 260 λίτρα όταν τα καθίσματα μετακινηθούν πιο μπροστά και μπορεί να φτάσει στα 870 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν.

Tο Panda εφοδιάζεται με όλη τη γνωστή γκάμα των οικονομικών κινητήρων, προεξάρχοντος φυσικά του νέου δικύλινδρου κινητήρα, TwinAir Turbo 0.9 lt – 85 hp, ο οποίος αναδείχθηκε «Διεθνής κινητήρας του 2011». Για πρώτη φορά θα προσφέρεται και σε ατμοσφαιρική έκδοση με 65 ίππους. Θα διατίθεται και με τον ανανεωμένο βενζινοκινητήρα 1.2 Fire - 69 hp, όπως και με τον εξαιρετικό turbo πετρελαίου 1.3 Multijet II - 75 hp. Μάλιστα, οι εκδόσεις με τους κινητήρες TwinAir Turbo έχουν εκπομπές μόλις 99 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα και απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας στη χώρα μας.

Οσον αφορά στον εξοπλισμό, έχει προστεθεί σε ανώτερη έκδοση: το σύστημα πέδησης «Low Speed Collision Mitigation», το οποίο ανιχνεύει αν μπροστά έχει σταματήσει κάποιο όχημα ή υπάρχει εμπόδιο και με ταχύτητα έως 15 χλμ./ώρα ακινητοποιεί αυτόματα το Panda, χωρίς να πατήσει ο οδηγός το φρένο. Σε ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα περιορίζει τις επιπτώσεις από τη σύγκρουση. Αυτό το σύστημα το παρουσίασε πρώτη, πριν τρία χρόνια η Volvo με το XC60 και τώρα βλέπουμε ότι ακόμη και μικρά μοντέλα πόλης το υιοθετούν, διότι ακριβώς αυτά, επειδή κινούνται στην πόλη με σχετικά μικρές ταχύτητες και υπάρχουν πολλά απρόοπτα, μπορεί να χρησιμεύσει περισσότερο. Το σύστημα αυτό το έχουν και τα τρία μικρά: VW Up (ήδη λανσαρίστηκε στην Ελλάδα), Seat Mii και Skoda Citigo (θα έρθουν αμφότερα το καλοκαίρι). Και τα τρία βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και κοινά μηχανικά μέρη. Το νέο Panda διαθέτει και το σύστημα πλοήγησης «Blue&Me TomTom 2 LIVE», ενώ το σύστημα Start&Stop, ο δείκτης αλλαγής ταχύτητας (Gear Shift Indicator - GSI) και οι επιλογές eco:Drive και ECO του κινητήρα TwinAir Turbo, βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Παράλληλα, παραμένει η λειτουργία «City» στο ηλεκτρικό τιμόνι Dualdrive, που με διακόπτη ελαφραίνει το τιμόνι και κάνει παιχνίδι την οδήγηση στην πόλη και διευκολύνει στο παρκάρισμα. Επίσης, το σύστημα Blue&MeTM, περιλαμβάνει hands-free με Bluetooth, αναγνώριση φωνής, θύρα USB, MP3 player και SMS.

Οι τιμές στο νέο Panda ξεκινούν από τα 10.500 ευρώ για την έκδοση Pop 1.2 lt – 69 hp με εξοπλισμό: 4 αερόσακους, ABS, ενεργά προσκέφαλα εμπρός, τρία πίσω προσκέφαλα, ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό κ.α. Με επιπλέον 350 ευρώ τοποθετείται ESP για την ευστάθεια με σύστημα αντιολίσθησης και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα. Με συν 250 ευρώ μπαίνουν και πλευρικοί αερόσακοι μπροστά, με συν 300 ευρώ πλήρες ηχοσύστημα, με 150 ευρώ προβολείς ομίχλης κ.α. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 13.600 ευρώ. Για την αγορά, μέσω της FGA Bank, υπάρχει χρηματοδότηση από 3,9% ονομαστικό επιτόκιο και εξόφληση σε έως 72 μήνες. Το μέσο εκτιμώμενο όφελος για τον αγοραστή είναι 1.000 ευρώ.

Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x