Νέα μοντέλα

Punto; Να το…

Σε ένα κατάλευκο τοπίο, από τα χιόνια που έχουν καλύψει όλη τη περιοχή του Μιλάνου, η παρουσία του ανανεωμένου Fiat Punto ασφαλώς και δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη.

Σε ένα κατάλευκο τοπίο, από τα χιόνια που έχουν καλύψει όλη τη περιοχή του Μιλάνου, η παρουσία του ανανεωμένου Fiat Punto ασφαλώς και δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Το μοντέλο που από το 1993 έχει πουλήσει στις 5 εκδόσεις του μέχρι σήμερα, σε 66 χώρες κοντά στα 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, δέχθηκε ένα ευεργετικό φρεσκάρισμα ώστε να διατηρηθεί ακμαίο στην αγορά. Όμως, δεν είναι μόνο το φρεσκάρισμα, αλλά κυρίως η προσθήκη στη γκάμα των κινητήρων του εξαιρετικού και βραβευμένου πέρυσι μοτέρ βενζίνης 0.9 TwinAir, που έχει turbo για υψηλή ισχύ, όπως επιτάσσει η εποχή, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, κάνει ντεμπούτο σε αυτό το μοντέλο και ο επαναστατικός κινητήρας turbo πετρελαίου 1.3 MultiJet 2.

Ειδικά για την Ελλάδα, αυτή την εποχή, θα μπορούσα να πω ότι η έλευση του Punto, που πλέον δεν θα ξεχωρίζει σε Grande Punto ή Punto Evo, είναι σημαντική για τη Fiat, αλλά και για τους υποψήφιους αγοραστές ενός αυτοκινήτου. Κι αυτό διότι η ιταλική μάρκα διαθέτει ένα αυτοκίνητο με συνολικά 10 κινητήρες και πολλές εκδόσεις εξοπλισμού σε δύο αμαξώματα (3θυρο και 5θυρο), τη στιγμή που όλα δείχνουν ότι το 70% των πωλήσεων στην Ελλάδα για το 2012 και ίσως τα αμέσως επόμενα χρόνια, θα αφορά μικρά αυτοκίνητα σε όγκο με μικρούς σε κυβισμό κινητήρες. Από την άλλη, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν ένα ακόμα αυτοκίνητο να προσθέσουν στις επιλογές τους, ενώ ειδικά τα δύο νέα μοτέρ και κυρίως του πετρελαίου, τώρα που υπάρχει απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης και Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μπορούν να κερδίσουν πολλούς. Είναι βέβαια και λίγο ακριβότεροι από τους άλλους, όμως αξίζουν τα λεφτά τους.

Ανανεωμένη εμφάνιση
Εξωτερικά το Punto του 2012 έχει αλλάξει μπροστά με βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος προφυλακτήρα και την τοποθέτηση των φλας παράλληλα με τις εισαγωγές αέρα. Στο πίσω μέρος ένα ανάγλυφο στοιχείο ορίζει μια ζώνη που ξεχωρίζει την περιοχή της πινακίδας κυκλοφορίας. Στο εσωτερικό έχουν αλλάξει οι επενδύσεις και τα πλαστικά είναι πιο μαλακά, ενώ η κεντρική κονσόλα διαφοροποιείται ανάλογα με το επίπεδο του εξοπλισμού. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.
Eco Drive: 0.9 TwinAir 85 hp.

Σημείο αναφοράς στο Punto του 2012 είναι ο κινητήρας βενζίνης 0.9 TwinAir των 85 ίππων αλλά και ο πετρελαίου Multijet 1.3 των 85 ίππων που βελτιώθηκε Χάρη σε δύο νέες τεχνολογίες, Intelligent Alternator (καλυτερεύει τη φόρτιση της μπαταρίας στη διάρκεια των φάσεων που διακόπτεται η παροχή καυσίμου στον κινητήρα) και Intelligent Flow (που καλυτερεύει την ψύξη χάρη σε μια αντλία λαδιού με μεταβλητή χωρητικότητα), οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακαέχουν μειωθεί σε μόλις 90 γρ./χλμ., κάτι που απαλλάσσει τη συγκεκριμένη έκδοση από τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Οσον αφορά στον TwinAir Turbo 0.9 των 85 ίππων, εκπέμπει 98 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα (δεν έχει τέλη κυκλοφορίας), έχει υψηλή ιπποδύναμη και εξίσου καλή ροπή (145 Nm στις 2000 σ.α.λ.) και ο οποίος αναμένεται να είναι διαθέσιμος στην ελληνική αγορά τον Μάιο, αντικαθιστώντας τον 1.4 των 77 ίππων (ο οποίος θα συνεχίσει να διατίθεται μόνο στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο). Η τιμή αυτής της έκδοσης θα είναι 13.400 ευρώ, ωστόσο υπάρχει επιδότηση αγοράς 1.000 ευρώ από τη Fiat. Οι υπόλοιπες εκδόσεις, που ήδη λανσάρονται στην Ελλάδα, ξεκινούν από τα 11.500 ευρώ στην έκδοση 1.2 lt -69 hp. Ο κινητήρας TwinAir Turbo 0.9, μάλιστα, προσφέρει δυο δυνατότητες λειτουργίας, μέσω της επιλογής τους από το αντίστοιχο μπουτόν στο ταμπλό. Μια επιλογή Normal που αναδεικνύει την πλήρη ισχύ του κινητήρα και το ζωντανό του πνεύμα, αλλά και μια επιλογή Eco, που περιορίζει τη ροπή, μειώνει την κατανάλωση και επιτρέπει μια πιο φιλική προς το περιβάλλον και οικονομική οδήγηση. Το μοτέρ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι με το Punto του 2012:
Βενζίνης
• 85 hp 0.9 TwinAir Turbo E5 Start&Stop
• 69 hp1.2 8v E5 (με ή χωρίς Start&Stop)
• 77 hp 1.4 8v E5 Start&Stop (μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο κιβώτιο Dualogic)
• 105 hp 1.4 MultiAir 16v E5 Start&Stop
• 135 hp 1.4 MultiAir Turbo 16v E5 Start&Stop

Πετρελαίου
• 75 hp 1.3 MultiJet 2 16v E5 (με ή χωρίς Start&Stop)
• 85 hp 1.3 MultiJet 2 16v E5 Start&Stop
• 95 hp 1.3 MultiJet 2 16v E5 Start&Stop (με αυτόματο κιβώτιο Dualogic)

Bi-Fuel
• 70 hp 1.4 8v βενζίνης-μεθανίου E5
• 77 hp 1.4 8v βενζίνης-LPG E5

Αποστολή στο Μιλάνο, Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x