Γενικά

Η Honda ξανά στους αγώνες…

Στα τέλη του 2008 οι άνθρωποι της Honda ανακοίνωναν την απόσυρση της εταιρείας από τη Φόρμουλα 1, εξαιτίας της διεθνούς οικονομικής κρίσης που είχε ξεσπάσει εκείνη την εποχή, με αφετηρία τις Η.Π.Α. Μετά από 3 και πλέον χρόνια, επιστρέφουν στους αγώνες...

Στα τέλη του 2008 οι άνθρωποι της Honda ανακοίνωναν την απόσυρση της εταιρείας από τη Φόρμουλα 1, εξαιτίας της διεθνούς οικονομικής κρίσης που είχε ξεσπάσει εκείνη την εποχή, με αφετηρία τις Η.Π.Α. Οι Ιάπωνες, που είναι πολύ συγκροτημένοι και μεθοδικοί στις επενδύσεις τους, θεώρησαν ότι η κρίση θα διαρκέσει χρόνια και τα έξοδα θα έπρεπε να συρρικνωθούν. Ετσι, το πρώτο που έκοψαν ήταν οι επενδύσεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Για την ιστορία, Honda και Toyota αποχώρησαν από τη Φόρμουλα 1, η Kawasaki από το MotoGP και η Subaru από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Σε κάτι παραπάνω από τρία χρόνια, στα πρόσωπα των ανθρώπων της Honda έχει σχηματιστεί ένα πλατύ χαμόγελο. Η ιαπωνική μάρκα επιστρέφει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως επιλέγει αυτή τη φορά, όχι τη Φόρμουλα 1 που αναβαθμίζει την εικόνα της μάρκας χωρίς άμεσο εμπορικό αποτέλεσμα, αλλά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού – WTCC που είναι με αυτοκίνητα πιο κοντά στις εκδόσεις παραγωγής. Η Honda θέλοντας να προωθήσει το νέο Civic, αυτό προετοιμάζει για τους αγώνες, σε συνεργασία με τις εταιρείες Mugen και J.A.S. Motorsport. Μάλιστα η Mugen θα κατασκευάσει ένα νέο κινητήρα, προϊόν του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Honda, ενώ η J.A.S. Motorsport θα στήσει το αυτοκίνητο με βάση το 5θυρο Honda Civic που παράγεται στο εργοστάσιο του Σουίντον στη Μ. Βρετανία.

Κι αν αποτελεί έκπληξη η επάνοδος της Honda στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη αποτελεί η αναγγελία ότι θα χρησιμοποιηθεί τετρακύλινδρος κινητήρας 1.6 λίτρων, άμεσου ψεκασμού και turbo, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA για την κατηγορία Super 2000. Η έκπληξη έγκειται στο γεγονός ότι η Honda μέχρι τώρα δεν ήθελε να ακούσει καν τη λέξη turbo, έχοντας μόνο ατμοσφαιρικά μοτέρ στη γκάμα των μοντέλων της. Ισχυρά μεν, με 201 ίππους στην έκδοση του Civic Type R, από το δίλιτρο κινητήρα, όμως τώρα που η εποχή επιβάλλει μικρότερου κυβισμού κινητήρες για μικρότερο κόστος, μεγαλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση (άρα και ρύπους), η Honda δεν μπόρεσε να μείνει έξω από το χορό.

Δοκιμαστικά φέτος θα κάνει τρεις αγώνες, σε Ιαπωνία (21 Οκτωβρίου), Κίνα και Μακάου, με στόχο πλήρη εμπλοκή στο πρωτάθλημα του 2013. Οι αγώνες ήταν στο DNA της Honda από τα τέλη της δεκαετίας του 1950, αλλά η συμμετοχή της με κινητήρες στη Φόρμουλα 1 τη δεκαετία του 1960 (αξέχαστες οι νίκες της McLaren), την καθιέρωσαν στη συνείδηση του κόσμου. Στη μνήμη μου μένουν ακόμα οι αφίσες που είχα πάνω από το κρεβάτι μου με το Νο1 στο ρύγχος της McLaren – Honda του Αϊρτον Σένα και το Νο2 στο αντίστοιχο μονοθέσιο του Αλέν Προστ.


Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x