Γενικά

Honda Jazz για οδήγηση αλά...F1!

Οι μηχανικοί της Honda προσφέρουν ένα βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, για καλύτερη ευελιξία, περιορισμένη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Οι μηχανικοί της Honda προσφέρουν ένα βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, για καλύτερη ευελιξία, περιορισμένη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων), εφοδιάζει το νέο Jazz σε δύο εκδόσεις: Comfrot (15.950 ευρώ) και Elegance (17.050 ευρώ).

Ο εξοπλισμός των δύο εκδόσεων περιλαμβάνει:

COMFORT CVT: 8 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας VSA, ISOFIX για πρόσδεση παιδικών καθισμάτων, εμπρός ενεργά προσκέφαλα, Magic seats, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου15’ ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, Creeping control system, πλήρες ηχοσύστημα (CD/MPE+AUX) με 4 ηχεία και USB υποδοχή.

Επιπλέον, η έκδοση ELEGANCE CVT διαθέτει: ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (αντί 15), συναγερμό, πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, μπροστινό αυτόματο υαλοκαθαριστήρα με αισθητήρα βροχής, Cruise Control, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματα φώτα, ντουλαπάκι συνοδηγού με ψυγείο και ακόμα 2 tweeters

Το νέο κιβώτιο CVT του νέου Jazz διαθέτει ένα σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα - Creeping control system, αποτελούμενο από ένα αισθητήρα κλίσης ο οποίος βοηθά το κιβώτιο να αποφασίζει πότε το αυτοκίνητο πρέπει να κυλήσει προς τα εμπρός και πότε δεν πρέπει, βοηθώντας έτσι τον οδηγό να διατηρεί το μέγιστο έλεγχο.

Το κιβώτιο CVT εφοδιάζεται με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα μηχανικού ελέγχου και οδήγηση αλά...F1! Όταν χρησιμοποιείται σε “D” mode ο μοχλός κατεβάσματος σχέσης προσφέρει μια λειτουργία “kickdown”, με το κιβώτιο να επιστρέφει στη συνέχεια στο αυτόματο πρόγραμμά του όταν τα χειριστήρια του τιμονιού δεν χρησιμοποιούνται για περισσότερο από δέκα δευτερόλεπτα. Όταν οι μοχλοί χρησιμοποιούνται σε “S” mode προσφέρουν πλήρη μηχανικό έλεγχο στην επιλογή των σχέσεων, για επιτάχυνση ή φρένο του κινητήρα.
Το κιβώτιο CVT συνδυάζεται με τον αποδοτικό κινητήρα βενζίνης 1.4 lt - 99 hp, με κατανάλωση 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 125 γρ./χλμ.

Magic Seats

Το αυτοκίνητο διατηρεί τη γνώριμη πρακτικότητά του, η οποία απορρέει από την κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου. Αυτό έχει επιτρέψει στους μηχανικούς της Honda να χρησιμοποιήσουν τα καθίσμτα Magic Seats, που δίνουν τη δυνατότητα της εύκολης προσαρμογης της διαρύθμισης του εσωτερικού σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού.

Τα Magic Seats του Jazz αναδιπλώνονται στο πάτωμα, δημιουργώντας μία εντελώς επίπεδη και χαμηλού ύψους επιφάνεια φόρτωσης. Εναλλακτικά, οι βάσεις περιστρέφονται κατά 90 μοίρες για να αυξήσουν το ύψος από το πάτωμα μέχρι την οροφή επιτρέποντας τη μεταφορά ποικίλων αντικειμένων, από ποδήλατα μέχρι γλάστρες με φυτά. Τα πίσω καθίσματα έχουν δυνατότητα ανάκλισης κατά μερικές μοίρες, για να μπορούν οι πίσω επιβάτες να προσαρμόζουν την κλίση σύμφωνα με τις επιθυμίες τους.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Jazz το κατατάσσουν σταθερά στη κατηγορία Β hatchback (συμπαγή πεντάθυρα), αλλά ο τεράστιος χώρος αποσκευών των 399 λίτρων (μαζί με τον υποδαπέδιο θάλαμο), που μπορεί μέσα σε δευτερόλεπτα να αυξηθεί σε 1320 λίτρα (χωρίς τον υποδαπέδιο θάλαμο) με την αναδίπλωση των καθισμάτων, αυξάνουν τη χωρητικότητα σε επίπεδα που υπερβαίνουν ακόμα και αρκετά μοντέλα μικρομεσαίας κατηγορίας C.

Ολοκληρωμένο πακέτο ασφάλειας επιβατών και πεζών

Το Honda Jazz προσφέρει ασφάλεια 5 αστεριών σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών σύγκρουσης του Euro NCAP και έχει αξιολογηθεί ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης αποτελώντας σημείο αναφοράς για την κατηγορία των supermini.

Πιο αναλυτικά το “πακέτο” παθητικής ασφάλειας του Jazz CVT περιλαμβάνει:

Vehicle Stability Assist

Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας - VSA (Vehicle Stability Assist) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στη διατήρηση του ελέγχου στις στροφές, στην επιτάχυνση και στους ξαφνικούς ελιγμούς, φρενάροντας τους δεξιούς ή αριστερούς τροχούς, ανάλογα και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις.

Advanced Compatibility Engineering (ACE)

Το Jazz έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν κλωβό ασφαλείας, φτιαγμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό 42%, που διαχέει την ενέργεια κρούσης.

Προϊόν εξέλιξης του κέντρου δοκιμών σύγκρουσης Tochigi η δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering, αποτελείται από πλαϊνά πλαίσια πολυγωνικής διατομής που απορροφούν ενέργεια που εκλύεται σε μία σύγκρουση. Η δομή της προσφέρει υποδειγματική ακαμψία, που βελτιώνει τη συμπεριφορά σε πλευρικές συγκρούσεις για να διασφαλίσει την ακεραιότητας της καμπίνας.

Προστασία Πεζών

Το Jazz CVT ενσωματώνει επίσης πολλές τεχνολογίες με στόχο την προστασία των πεζών. Τέτοια στοιχεία είναι: οι βάσεις των υαλοκαθαριστήρων σχεδιασμένες για να αποσπώνται σε μία σύγκρουση, οι εμπρός βάσεις των φτερών και οι μεντεσέδες του καπό που απορροφούν την ενέργεια, καθώς επίσης και μία ελεύθερη περιοχή κάτω από το καπό που προσφέρει περισσότερο χώρο για παραμόρφωση.

Αερόσακοι και Ζώνες Ασφαλείας

Σε όλα τα μοντέλα οι δύο εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι συμπληρώνονται από πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, πλήρους μήκους, για προστασία των επιβατών μπροστά και πίσω. Υπάρχουν ζώνες ασφαλείας σε όλα τα καθίσματα, και οι εμπρός διαθέτουν περιοριστές φορτίου. Δύο βάσεις ISOFIX και στα δύο πίσω καθίσματα, μαζί με τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων στην πίσω οροφή διασφαλίζουν σωστή τοποθέτηση και παρέχουν ασφαλή σημεία έδρασης παιδικών καθισμάτων.

Ενεργά Προσκέφαλα

Το Jazz CVT εφοδιάζεται επίσης με ενεργά προσκέφαλα στα εμπρός καθίσματα που μειώνουν τις πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα σε οπίσθιες συγκρούσεις. Καθώς ο επιβάτης πιέζεται στην πλάτη του καθίσματος, μία άκαμπτη πλάκα στο κάθισμα πιέζει ένα σύνδεσμο στο προσκέφαλο, ωθώντας το προς τα πάνω και προς τα εμπρός, ώστε να στηρίζει το κεφάλι.

Σύστημα διεύθυνσης με αναβαθμισμένη αίσθηση

Το Jazz εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά στο μοντέλο, το σύστημα έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί σημαντικά η πληροφόρηση (feedback) και η σταθερότητα για μία πιο άμεση αίσθηση και πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Αναβαθμισμένα φρένα

Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και πίσω, ενώ όλα τα Jazz εφοδιάζονται στον στάνταρ εξοπλισμό τους, με ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και brake assist. Εμπρός και πίσω δισκόφρενα διασφαλίζουν ευστάθεια στο δρόμο, που αυξάνεται περισσότερο από τα συστήματα Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD) και Emergency Brake Assist (EBA).

Πλαίσιο

Η ανάρτηση του Jazz έχει νέες ρυθμίσεις που αυξάνουν την οδηγική άνεση και βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά. Συμπληρώνοντας την οδηγική άνεση, το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης σε ευθεία πορεία και καλύτερη οδηγησιμότητα.

Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x