Γενικά

Οικολογική Mitsubishi

Των Θεοφανίων σήμερα, γιορτάζουν τα Φώτα και οι Φωτισμοί. Γι' αυτό προτείνω να ασχοληθούμε...ηλεκτρικά, που είναι -ίσως- το μέλλον της αυτοκίνησης (διότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν εκπέμπουν ρύπους), αρκεί το ρεύμα να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και όχι από λιγνίτη ή πετρέλαιο. Η Mitsubishi είναι από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται έντονα στα ηλεκτρικά οχήματα.

Στο 42ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, που έγινε στο συνεδριακό κέντρο Tokyo Big Sight,, η Mitsubishi παρουσίασε συνολικά 15 οχήματα.

Παγκόσμια πρεμιέρα έκαναν τα Mirage και Concept PX-MiEV ΙΙ, δύο μοντέλα που ενσαρκώνουν τους δύο σημαντικούς πυλώνες προϊοντικής στρατηγικής της μάρκας, αναφορικά με το μεσοπρόθεσμο επιχειρησιακό σχέδιο JUMP 2013. Πρόκειται για μοντέλα που απευθύνονται σε αναδυόμενες αγορές και μοντέλα με «πράσινη τεχνολογία».

Στο περίπτερο της Mitsubishi εκτέθηκαν επίσης το ελαφρύ επαγγελματικό ηλεκτρικό MINICAB-MiEV που κυκλοφορεί κιόλας στην ιαπωνική αγορά, όπως και το EV (πλήρως ηλεκτρικό όχημα) νέας γενιάς i-MiEV που αυτή τη στιγμή πωλείται σε όλο τον κόσμο, ενώ παρουσιάστηκε και στην Αμερική.

Επιπλέον, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν το RVR compact SUV (ASX ή Outlander Sport όπως λέγεται σε μερικές αγορές) με νέο κινητήρα MIVEC (έχει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου χρονισμού των βαλβίδων) που υιοθετεί την τεχνολογία Auto Stop & Go idle-stop (σβήνει αυτόματα σε στάση και εκκινεί πάλι αυτόματα με το πάτημα του συμπλέκτη), και το Pajero (Montero ή Shogun σε μερικές αγορές) SUV με «καθαρό» κινητήρα πετρελαίου.

Το περίπτερο της Mitsubishi Motors φιλοξένησε επίσης το MiEV House, μία φιλοσοφία «έξυπνου σπιτιού» που απαντά στο πρόβλημα της ενέργειας και της παγκόσμιας θερμότητας με διαχείριση ενέργειας μεταξύ σπιτιού, «έξυπνων ηλεκτρικών συσκευών», υβριδικών οχημάτων EVs/plug-in hybrid vehicles και «έξυπνων δικτύων ηλεκτρισμού» ταυτόχρονα μέσω των συστημάτων HEMS (Home Energy Management System) και EIS (Electric Vehicle Integration System) της MMC.

Το HEMS κάνει πιο άνετη τη ζωή στο σπίτι, καθώς παρακολουθεί συνεχώς τη διαθέσιμη ισχύ και την κατανάλωση, βελτιστοποιώντας και τις δύο, δίνοντας απάντηση στην έλλειψη ενέργειας και το κόστος ηλεκτρισμού (διαφορετικά τιμολόγια). Όταν είναι συνδεδεμένο ένα «smart home» με HEMS, το EIS παρακολουθεί συνεχώς τη χρήση και την απόδοση της μπαταρίας του EV/PHEV (που διαφέρει, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του EV/PHEV), προωθεί αυτές τις πληροφορίες στο HEMS, το οποίο στη συνέχει βελτιστοποιεί τη φόρτιση από το σπίτι ώστε το EV/PHEV να έχει πάντα αρκετή ενέργεια.

Εκτός του MiEV House υπήρχε και το MiEV Cafe, ένας χώρος χαλάρωσης που τροφοδοτείται από τη μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος παρκαρισμένου ακριβώς δίπλα. Το ηλεκτρικό όχημα παρέχει ισχύ στο MiEV Cafe μέσω μιας συσκευής βαρέως τύπου (που επίσης θα εκτίθεται στο Τόκιο) - μέχρι 1500W από τις μπαταρίες των EV και PHEV. Η συσκευή θα αρχίσει να πωλείται στην Ιαπωνία φέτος.


Μirage


Με συμπαγείς διαστάσεις και υψηλή απόδοση καυσίμου, ικανοποιεί τις ανάγκες των αναδυόμενων αγορών, ως ένα προσιτό, βασικό μοντέλο αλλά και τις απαιτήσεις των προηγμένων αγορών λόγω χαμηλής κατανάλωσης και μειωμένων εκπομπών διοξειδίο του άνθρακα. Επιπλέον, το Mirage διαθέτει την ευελιξία ενός συμπαγούς αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε ενήλικες.

Στοχεύοντας σε κορυφαία απόδοση καυσίμου για κατανάλωση 30 χλμ. το λίτρο, η Mitsubishi εφάρμοσε διάφορα μέτρα όπως διεξοδική μείωση βάρους σε όλα σχεδόν τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου, περιορισμό αντίστασης κύλισης, βελτιώσεις σε κινητήρα, κιβώτιο, φρένα και ελαστικά, σε συνδυασμό με ένα αεροδυναμικό αμάξωμα. Το νέο Mirage πρόκειται να κυκλοφορήσει πρώτα στην Ταϊλάνδη το Μάρτιο του 2012.

Concept PX-MiEV ΙΙ

Η Mitsubishi έγινε η πρώτη μεγάλη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που παρουσίασε στην αγορά ένα ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής, το επόμενης γενιάς i-MiEV το 2009. Η εταιρία παρουσιάζει τώρα το δεύτερο μαζικής παραγωγής EV -το ελαφρύ επαγγελματικό EV MINICAB-MiEV στην κατηγορία μίνι ελαφρών επαγγελματικών EV. Τα μοντέλα αυτά είναι πολύ δημοφιλή ως αστικά οχήματα μεταφοράς επιβατών για μικρές αποστάσεις, διότι δεν εκπέμπουν ρύπους.
Οσον αφορά στο Concept PX-MiEV ΙΙ, αποτελεί την πρόταση της Mitsubishi για ένα μεσαίο plug-in (φόρτιση από απλή πρίζα) υβριδικό μοντέλο, το οποίο προσφέρει την αυτονομία ενός μεσαίου (αλλά και μεγαλύτερου) οχήματος. Το Concept PX-MiEV ΙΙ υιοθετεί ένα προηγμένο σύστημα κίνησης από την EV τεχνολογία της μάρκας. Αυτό προσφέρει τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και τον αθόρυβο χαρακτήρα ενός EV σε πακέτο SUV που αυξάνει την άνεση και επιτρέπει τη χρήση πέραν των ορίων της πόλης. Το Concept PX-MiEV II, με τις υψηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις του και την απόδοση καυσίμου, καταργεί πολλές αρνητικές προκαταλήψεις για τα SUV.

Το μοναδικό, plug-in σύστημα της Mitsubishi συνδυάζει τεχνολογία EV από το i-MiEV με ένα μικρό, συμβατικό κινητήρα εφοδιασμένο με τις τελευταίες περιβαλλοντικές τεχνολογίες της μάρκας. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει συνολική απόδοση καυσίμου πάνω από 60 χλμ. ανά λίτρο, πολύ ανώτερη από ενός συμβατικού οχήματος, αλλά και υψηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις διατηρώντας παράλληλα μία αυτονομία εφάμιλλη των συμβατικών (πάνω από 800 χλμ.)

Το plug-in υβριδικό σύστημα της Mitsubishi χρησιμοποιεί μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας για αυτονομία ηλεκτροκίνησης 50 χλμ., που σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά σαν ηλεκτρικό (EV) στις περισσότερες περιπτώσεις. Ανάλογα με την κατανάλωση ηλεκτρισμού και τη φόρτιση της μπαταρίας, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα σαν γεννήτρια, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την κίνηση των τροχών εάν χρειαστεί.

Από ένα διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει Battery Drive Mode όταν θέλει αθόρυβη και χωρίς ρύπους οδήγηση (με επαρκή φόρτιση της μπαταρίας) σε κατοικημένες περιοχές ή σε επαρχιακούς δρόμους χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ισχύ. Ακόμα, μπορεί να επιλέξει Battery Charge Mode εν κινήσει, ελέγχοντας την κατανάλωση της μπαταρίας και χρησιμοποιώντας τον κινητήρα ως γεννήτρια για φόρτιση.

Επίσης, μία πρίζα στο αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες π.χ. στο κάμπινγκ ή σε άλλες υπαίθριες δραστηριότητες, ή εκτελώντας χρέη πηγής ισχύος έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, η υποδοχή ταχείας φόρτισης είναι συμβατή με «vehicle-to-home» (V2H).

Εκτός από τον περιβαλλοντικό του χαρακτήρα, το Concept PX-MiEV ΙΙ, συνδυάζει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων με το προηγμένο S-AWC (Super-All Wheel Control), που βασίζεται στην τεχνολογία της τετρακίνησης των Lancer Evolution X. Το σύστημα αυτό υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού, διατηρώντας παράλληλα υψηλά επίπεδα σταθερότητας και ασφάλειας. Πέραν της άριστης συμπεριφοράς, το Concept PX-MiEV ΙΙ έχει 100% άμεση διαθέσιμη τη ροπή στην εκκίνηση λόγω των ηλεκτροκινητήρων, προσφέροντας επιτάχυνση εφάμιλλη με ενός τρίλιτρου V6 κινητήρα!


MINICAB-MiEV


Προερχόμενο από το επαγγελματικό MINICAB Van, το MINICAB-MiEV έχει βασιστεί στις τεχνολογίες του i-MiEV συνδυάζοντας τον οικολογικό χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού οχήματος EV, με το ανταγωνιστικό λειτουργικό κόστος και την υψηλή ικανότητα ωφέλιμου φορτίου, την οδηγησιμότητα και την αξιοπιστία που απαιτείται από ένα επαγγελματικό όχημα.

Ξεκινώντας τις πωλήσεις του i-MiEV νέας γενιάς στην ιαπωνική αγορά τον Ιούλιο του 2009, η Mitsubishi ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε το «απόλυτο eco-car» ως απάντηση στα τρέχοντα θέματα της περιβαλλοντικής ρύπανσης, της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας και της εξάντλησης των ενεργειακών αποθεμάτων βασισμένων στο πετρέλαιο.

Από τότε, η μάρκα έχει πουλήσει περίπου 5.000 οχήματα στην Ιαπωνία. Ως κορυφαίος κατασκευαστής EV και επεκτείνοντας τη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της, στοχεύει να γίνει πρωτοπόρος στην προσπάθεια για μία κοινωνία με χαμηλά επίπεδα εκπομπών άνθρακα.

1. MINICAB-MiEV Προϊοντικά Χαρακτηριστικά
Το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία και το ίδιο σύστημα κίνησης από το i-MiEV και αυτονομία που ικανοποιεί τις απαιτήσεις από ένα επαγγελματικό minicar.

1) Περιβαλλοντικές επιδόσεις
Το MINICAB-MiEV είναι ένα «όχημα μηδενικών ρύπων», ιδανικό για τη μεταφορά τροφίμων, φρέσκων λουλουδιών και λοιπόν ευαίσθητων φορτίων ή για αποστολές παράδοσης/περισυλλογής σε περιοχές συνήθως απρόσιτες για βενζινοκίνητο όχημα (μέσα σε εγκαταστάσεις, σε περιβαλλοντικά προστατευμένες περιοχές, κλπ).

2) Οικονομία
Το γεγονός ότι προέρχεται από το χαμηλού κόστους/υψηλών επιδόσεων MINICAB Van και χρησιμοποιεί τα περισσότερα βασικά EV εξαρτήματα του i-MiEV επιτρέπει μία προσιτή τιμή αγοράς.

3) Ικανότητα Ωφέλιμου Φορτίου
Το MINICAB-MiEV χρησιμοποιεί το εξαιρετικό πακέτο του i-MiEV με τη μπαταρία κάτω από το πάτωμα και τον ηλεκτροκινητήρα και τα υπόλοιπα EV εξαρτήματα να τοποθετούνται κάτω από το χώρο φόρτωσης. Αυτό σημαίνει ότι ο χώρος φόρτωσης και η ικανότητα ωφέλιμου φορτίου (350 κιλά με δύο επιβάτες) είναι εφάμιλλα του MINICAB CD, προσφέροντας την απαραίτητη πρακτικότητα ενός επαγγελματικού οχήματος.

4) Οδηγικές επιδόσεις
Το MINICAB-MiEV αξιοποιεί τη δυνατότητα του ηλεκτροκινητήρα να παράγει μέγιστη ροπή κατά την εκκίνηση και υψηλές επιδόσεις ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Επιπλέον, λόγω της αθόρυβης λειτουργίας του ως EV, το MINICAB-MiEV αποτελεί το ιδανικό επαγγελματικό όχημα για διανομές νωρίς το πρωί ή αργά τη νύχτα σε κατοικημένες περιοχές. Επίσης, λόγω έλλειψης κραδασμών είναι ιδανικό για τη μεταφορά ευαίσθητων αγαθών.

5) Αξιοπιστία
Όλα τα σημαντικά εξαρτήματα έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία στο i-MiEV. Παρακολουθώντας σταθερά τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας και παράλληλα ρυθμίζοντας το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το MiEV OS διασφαλίζει ομαλές και υψηλές επιδόσεις. Το σύστημα συμβάλλει στην ευχάριστη, ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία του οχήματος, βελτιστοποιώντας/μειώνοντας παράλληλα και την κατανάλωση ενέργειας.

α) Κύρια εξαρτήματα
Το MINICAB MiEV μοιράζεται τα παρακάτω εξαρτήματα με το i-MiEV: μπαταρία, ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο φορτιστή, A/C και πίσω ανάρτηση.
Το MINICAB MiEV χρησιμοποιεί τις ίδιες μπαταρίες ιόντων λιθίου 10.5 kWh και 16.0 kWh με το i-MiEV και αυτές παρέχουν μία αυτονομία που καλύπτει τις συνήθεις απαιτήσεις ενός επαγγελματικού οχήματος κατηγορίας minicar.
Το MINICAB MiEV χρησιμοποιεί τον ίδιο συμπαγή, ελαφρύ και υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρα Y4F1 με το i-MiEV αλλά η απόδοσή του είναι προσαρμοσμένη στην προσδοκώμενη επαγγελματική χρήση του. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή κατά την εκκίνηση και άφθονη ισχύ ακόμα και με πλήρες φορτίο. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα σαν γεννήτρια στο φρενάρισμα και αποθηκεύει την ανακτώμενη ενέργεια με τη μορφή ηλεκτρισμού στη μπαταρία.

β) Εσωτερικό (χειριστήρια και ενδείξεις)
Όπως στο i-MiEV, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από τρία προγράμματα: «D», «Eco», και «B» για τρία είδη λειτουργίας: κανονική, μειωμένης ισχύος/κατανάλωσης και με αυξημένη τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας.
Το MINICAB-MiEV χρησιμοποιεί τον πίνακα οργάνων του i-MiEV με Ψηφιακό Ταχύμετρο, Μετρητή Ισχύος, Οθόνη Φόρτισης Μπαταρίας και Ένδειξη Αυτονομίας.

γ) Ασφάλεια

Όλα τα μοντέλα εφοδιάζονται με ABS και TCL (traction control) στάνταρ.
Το προηγμένο σύστημα διαχείρισης οχήματος MiEV OS παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση της μπαταρίας. Σε περίπτωση σύγκρουσης, διαρροής ηλεκτρισμού ή βλάβης, το σύστημα αποσυνδέει το κύκλωμα υψηλής τάσης από τη μπαταρία για να προστατεύσει την ασφάλεια των επιβατών.

Όλα τα μοντέλα περιλαμβάνουν στάνταρ σύστημα το οποίο - με ταχύτητες περίπου 25 χλμ./ώρα ή λιγότερο - προειδοποιεί τους πεζούς με ηχητικό σήμα ότι πλησιάζει το όχημα. Για συνήθεις απαιτήσεις φόρτισης το MINICAB-MiEV εφοδιάζεται στάνταρ με καλώδιο 200V AC (15 amp) κατάλληλο για εξωτερικές πρίζες που χρησιμοποιούνται για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Ένα καλώδιο 100V AC (10 amp) και έναν ταχυφορτιστή - Quick Charging Connector- διατίθενται σαν εργοστασιακές επιλογές.

Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x